AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Noen som kjenner seg igjen. Vi er ofte bare hjemme i helgene, barna får litt besøk, men vi voksne må være tilgjengeleg hjemme. Jeg kjenner ikke så mange andre barnefamilier heller, helgene blir ofte veldig like. Kjenner jeg savner litt egentid i helgene, sove lenge, se en film, dra til byen, osv. Barna er 3 og 6. Anonymkode: 5ec59...a3c
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Har aldri tid til å kjede meg i helgene. Vi drar ut og finner på aktiviteter hele dagen. Om du ønsker litt fri på kvelden til å ta en tur på byen er det mange ungdommer så lett sitter barnevakt mot noen hundrelapper, digg mat og film.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg er ofte hjemme aleine med mi på 1.5 år for far jobber mye helger. Det er travelt! Jeg har en skade i foten som gjør at jeg ikke kan være så aktiv som jeg ønsker. Kan ikke dra på stranda eller gå tur i fjellet. Vi blir for det meste her hjemme. Leker i sandkassa, bader i plaskebasseng osv. Her er nabounger,men di et litt eldre enn mi. Foreldrene deres tar di med på alt mulig morro i helgene. Det kjenner jeg at er litt sårt. At jenta mi går glipp av mye morro fordi jeg ikke kan ta ho med på ting. 😔 Anonymkode: 96d24...902 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg er ofte hjemme aleine med mi på 1.5 år for far jobber mye helger. Det er travelt! Jeg har en skade i foten som gjør at jeg ikke kan være så aktiv som jeg ønsker. Kan ikke dra på stranda eller gå tur i fjellet. Vi blir for det meste her hjemme. Leker i sandkassa, bader i plaskebasseng osv. Her er nabounger,men di et litt eldre enn mi. Foreldrene deres tar di med på alt mulig morro i helgene. Det kjenner jeg at er litt sårt. At jenta mi går glipp av mye morro fordi jeg ikke kan ta ho med på ting. 😔 Anonymkode: 96d24...902 Jeg forstår deg så godt. Jeg har også en sykdom som gjør at jeg ikke klarer å være så aktiv som andre foreldre. Fjellturer o.l er utelukket. Anonymkode: 5ec59...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 28 minutter siden, WhisperingWind skrev: Har aldri tid til å kjede meg i helgene. Vi drar ut og finner på aktiviteter hele dagen. Om du ønsker litt fri på kvelden til å ta en tur på byen er det mange ungdommer så lett sitter barnevakt mot noen hundrelapper, digg mat og film. Det høres gøy ut. Hvilke aktiviteter driver dere med da? Synes du det er givende da? Savner du ikke av og til aktiviteter bare du og venninner? Anonymkode: 5ec59...a3c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Vi er ute hver dag i helgene - lekeplass, en eller annen aktivitet som passer barnas alder. Vi pleier å være ute på ettermiddagene og tiden går mye fortere da. Ellers inneaktiviteter, litt barnetv, litt iPad i mellomtiden. Når barna blir litt eldre, blir de mer selvstendige og finner på ting på egen hånd. Hold ut. Anonymkode: b4249...51b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi er ute hver dag i helgene - lekeplass, en eller annen aktivitet som passer barnas alder. Vi pleier å være ute på ettermiddagene og tiden går mye fortere da. Ellers inneaktiviteter, litt barnetv, litt iPad i mellomtiden. Når barna blir litt eldre, blir de mer selvstendige og finner på ting på egen hånd. Hold ut. Anonymkode: b4249...51b Problemet er at 6-åringen synes lekeplasser er kjedelig. 3-åringen synes det er gøy. De vil ulike ting. Den yngste har ingen på sin alder i nærheten, så han kjeder seg fort. Anonymkode: 5ec59...a3c
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres gøy ut. Hvilke aktiviteter driver dere med da? Synes du det er givende da? Savner du ikke av og til aktiviteter bare du og venninner? Anonymkode: 5ec59...a3c Vi går på lekeplasser, jakter på fontener, vannlek, stranden, går turer og titter på verden, mater fugler etc. Jeg får masse trim og ungen slites ut😂 Men er du alene? Det er lov å dumpe ungene på mannen og ta en venninedag🌹
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Vi går på lekeplasser, jakter på fontener, vannlek, stranden, går turer og titter på verden, mater fugler etc. Jeg får masse trim og ungen slites ut😂 Men er du alene? Det er lov å dumpe ungene på mannen og ta en venninedag🌹 Mannen min har sine problemer . Han har ikke så mye kapasitet, så det er stort sett jeg som er ute med dem. Jeg er glad i å være ute, men jeg savner ofte noen andre barnefamilier som kan være med. Hvor gamle er dine? Anonymkode: 5ec59...a3c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjenner seg igjen. Vi er ofte bare hjemme i helgene, barna får litt besøk, men vi voksne må være tilgjengeleg hjemme. Jeg kjenner ikke så mange andre barnefamilier heller, helgene blir ofte veldig like. Kjenner jeg savner litt egentid i helgene, sove lenge, se en film, dra til byen, osv. Barna er 3 og 6. Anonymkode: 5ec59...a3c Sånn er jo familielivet, dette har du valgt selv. Anonymkode: df0a4...827 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn er jo familielivet, dette har du valgt selv. Anonymkode: df0a4...827 Herregud! Alltid dette, man har vel lov å føle på ensomhet selv om man har fått barn. Anonymkode: 5ec59...a3c 23
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har sine problemer . Han har ikke så mye kapasitet, så det er stort sett jeg som er ute med dem. Jeg er glad i å være ute, men jeg savner ofte noen andre barnefamilier som kan være med. Hvor gamle er dine? Anonymkode: 5ec59...a3c Min er 5 år. Men er det ingen i barnehagen han liker å leke med? Arrangere playdates?
Brunello Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 48 minutter siden, WhisperingWind skrev: Har aldri tid til å kjede meg i helgene. Vi drar ut og finner på aktiviteter hele dagen. Om du ønsker litt fri på kvelden til å ta en tur på byen er det mange ungdommer så lett sitter barnevakt mot noen hundrelapper, digg mat og film. Vi finner stort sett på noe vi også, men det betyr ikke at vi ikke har tid til å kjede oss. Å være sammen med barn er fint, hyggelig og ofte litt kjedelig. Å gjøre noe på barnas premisser, betyr ofte at vi voksne må kompromisse litt. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #14 Skrevet 27. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud! Alltid dette, man har vel lov å føle på ensomhet selv om man har fått barn. Anonymkode: 5ec59...a3c Ensomhet? Herregud, du har barn og mann. Skjerp deg, du kan ingenting om ensomhet. Tenk på de som ikke har noen overhodet, sitter ALENE hver dag!! Anonymkode: df0a4...827 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #15 Skrevet 27. juni 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ensomhet? Herregud, du har barn og mann. Skjerp deg, du kan ingenting om ensomhet. Tenk på de som ikke har noen overhodet, sitter ALENE hver dag!! Anonymkode: df0a4...827 Kjære deg Man kan være ensom selv med mann og barn. Skjerp deg Anonymkode: 79766...5b9 15
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #16 Skrevet 27. juni 2020 Ute og finner på ting hele helgene? Herregud så sinnsykt slitsomt! Dere tenker ikke at det er fint for barn å lære å slappe av og å underholde seg selv også? Anonymkode: 60e64...7ba 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #17 Skrevet 27. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at 6-åringen synes lekeplasser er kjedelig. 3-åringen synes det er gøy. De vil ulike ting. Den yngste har ingen på sin alder i nærheten, så han kjeder seg fort. Anonymkode: 5ec59...a3c Du må bare finne kjekkere lekeplasser. 🙂 min 6åring elsker lekeplasser, og selv 9åringen liker de med skikkelig store klatrestativ Anonymkode: a8f63...eca 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #18 Skrevet 27. juni 2020 Hvorfor får dere barn hvis de er så kjedelige? Anonymkode: 00739...e1a 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #19 Skrevet 27. juni 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Herregud! Alltid dette, man har vel lov å føle på ensomhet selv om man har fått barn. Anonymkode: 5ec59...a3c Men nå er du nå engang mamma, og da utgår sove lenge, se på film når ungene er våkne og å dra til byen alene. Og du gjør deg selv og barna dine en stor tjeneste hvis du snur tankene dine, ikke fokuserer på ditt gamle liv og lærer deg å sette pris på livet ditt nå. Anonymkode: fb2cc...58b 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #20 Skrevet 27. juni 2020 Nå i varmen er det jo bading, bading, bading. Ellers er Småland på IKEA og hotdog, brus og is til 20,- en sikker vinner. Ellers disse lekelandene, men det blir dyrt i lengden. Åpen barnehage er fint å besøke, da går de vært sammen med andre barn, men der er det vel sommerstengt. Anonymkode: 797bc...4da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå