Gå til innhold

Jeg går under. Kan noen bare ta meg imot?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bare så sinnsykt sliten av å ikke ha noe nettverk av familie eller nære venner som sier ja til å passe/hjelpe til med ungene..... 😔 Ja, vi har fått ungene selv så vi visste hva vi gikk til. Men..ja. 

Og ja, vi spør venner. Men alle er enten på ferie, er forkjølt sånn at de isolerer seg, har ikke barn og pleier alenetiden med seg selv eller har flere egne barn som gjør at jeg ikke får meg til å spørre om pass til våre to samtidig. Så det står ikke på at vi ikke tør å spørre. Men enkelte er det så klart vanskelig å spørre, der kan jeg vel bli bedre.

Føler heller ikke jeg har særlig overskudd til å «tilby» noe tilbake, sånn at folk kanskje får mer lyst (?) til å hjelpe oss.

Blir det noen sinne bedre? 

Frustrert, trist og ensom.

Anonymkode: c2cd6...56b

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du kan jo betale for barnevakt? 

I tillegg kan du få hjelp mht weekendhjem om dere ikke har noe nettverk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei du! Jeg kjenner på akkurat de samme følelsene. Er i samme situasjon. Hvor gamle er barna dine, og hvor i landet bor du? 

Anonymkode: 9c5be...851

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevakt er en jobb man betaler noen for å gjøre, ikke noe man snylter på familie og venner for.

Anonymkode: bb91a...b9f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnevakt er en jobb man betaler noen for å gjøre, ikke noe man snylter på familie og venner for.

Hva er poenget med å svare med sånn oppgulp. Svarer du familie og venner også slik når de er lei seg?

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Deler denne linken igjen https://homestartnorge.no/

Og husk Norske kvinners sanitetsforening, Røde Kors, Frivillighetssentralen, Kirkens bymisjon -det eksisterer flere lavterskeltilbud som kan være behjelpelige, ta noen telefoner! :)❤️

Anonymkode: 52456...2ed

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blant familie og venner må det da gå an å hjelpe hverandre uten at det skal betales, neste gang er det du selv som trenger en tjeneste. Unger er ikke en belastning, men en glede å dele på.

• Liker 5
Skrevet

Få noen tenåringer med fri fra skolen og som ikke har sommerjobb til p passe, og betal godt så de vil passe mer :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

DNT, turistforeningen -de har også tilbud for barn/ungdom for å dra på tur, koster nok litt, men hør med dem og! 

Og både Speideren og 4H drar på helgeturer innimellom, året rundt. Det samme med endel kor. De drar bort og har det gøy, dere får slappet av hjemme og vet at barna er trygge. Vær litt kreativ, Finn ut hva barnet har lyst til, så kan det bli en bra opplevelse for alle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du! Jeg kjenner på akkurat de samme følelsene. Er i samme situasjon. Hvor gamle er barna dine, og hvor i landet bor du? 

De er 13, 5 og 2. Bor i en by i Nord-Norge. 

Bare å vite at flere kjenner på samme følelsen er godt ❤️ Takk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deler denne linken igjen https://homestartnorge.no/

Og husk Norske kvinners sanitetsforening, Røde Kors, Frivillighetssentralen, Kirkens bymisjon -det eksisterer flere lavterskeltilbud som kan være behjelpelige, ta noen telefoner! :)❤️

Takk!! ❤️ Skal sjekkes ut. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DNT, turistforeningen -de har også tilbud for barn/ungdom for å dra på tur, koster nok litt, men hør med dem og! 

Og både Speideren og 4H drar på helgeturer innimellom, året rundt. Det samme med endel kor. De drar bort og har det gøy, dere får slappet av hjemme og vet at barna er trygge. Vær litt kreativ, Finn ut hva barnet har lyst til, så kan det bli en bra opplevelse for alle.

Kanskje det kan være noe når ungene er litt større. De minste er 5 og 2, kanskje litt liten til p være med på sånt? Men det skal jeg virkelig ha i bakhodet. Han på 5 eeeelsker å gå på tur, så det kunne vært midt i blinken. Den største er 13, men hun har nok av andre aktiviteter som hun liker å drive med. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk!! ❤️ Skal sjekkes ut. 

TS

Bra! Jeg tror vi på en måte glemmer alle tilbud som finnes når vi er utslitte, men det er overraskende mange som forsøker å hjelpe. I noen byer har de jo også godt utbygd med ungdomsklubber f.eks, og i Trondheim har du kultursenteret Isak. Jeg vet jeg har lest om steder lignende Isak også på små steder, altså et hus for barn og unge opp til 18-åring hvor de driver med dans, teater, musikk, kunst, lærer foto, driver med organisert skating eller annet. 

Skulle faktisk ønske at de fleste foreldre (selv om de ikke er utslitte akkurat nå) fikk ungene sine med på slike ting (ikke bare fotball, håndball og annen sport), det utvikler barna på så mange områder, både i det de holder på med og i sosial kontakt, tror mange barn som bruker slike tilbud vil finne seg mye bedre til rette den tiden det kommer til å begynne å velge utdannelse. Og de har et "hjem borte fra hjemmet" de kan si "jeg stikker ned dit en tur jeg" og der møter de både andre barn og unge og ansvarlige voksne, kanskje den superfine og trygge "tanta i kafeen" som alle liker osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det kan være noe når ungene er litt større. De minste er 5 og 2, kanskje litt liten til p være med på sånt? Men det skal jeg virkelig ha i bakhodet. Han på 5 eeeelsker å gå på tur, så det kunne vært midt i blinken. Den største er 13, men hun har nok av andre aktiviteter som hun liker å drive med. 

TS

Ja, for de minste er det sikkert fint å kunne få litt "familiestøtte" som var det jeg mente med første innlegget, prøv og ring litt rundt du :) Og finner du ut av noe så kan du jo lage en tråd om det, ser det er flere her som søker samme type info. Jeg har ikke barn en gang. 😛

Skrevet

Jeg vil anbefale dere å finne en til to faste barnevakter som kan passe barna mens dere voksne pleier dere selv og forholdet nå og da. Man kan ikke bare være foreldre hele tiden, da går det ikke rundt. Jeg vil anbefale Sitly. Søk opp hjemkommunen deres og se hva som er tilgjengelig av barnevakter der. Det finnes flust av flotte ungdommer som gjerne sitter barnevakt for å tjene seg en liten slant 😃 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Homestart. 

Snakk med personalet i barnehagen. At dere sliter og trenger hjelp. Har hørt om mange som bruker en ansatt fra barnehagen som barnevakt hjemme (for penger selvsagt). Bhg kan også hjelpe videre ved behov, de vet nok hva som finnes.

Ring helsestasjonen til minste, forklar at dere strever nå. Ta imot hjelp rett og slett.

Er det akutt ringer du barnevernet for hjelp.

Kan du heller spørre noen i familien om pass av ETT av barna? Å ta på seg tre stk er litt voldsomt. Jeg tror ikke problemet ditt er at du ikke tør å spørre. Sier magefølelsen at det er litt frekt er det som regel litt riktig.

Anonymkode: 119b0...d5f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du heller spørre noen i familien om pass av ETT av barna? 

Anonymkode: 119b0...d5f

Dette! Hvis en av de minste kan sove hos bestemor/onkel en natt er det overraskende god hjelp i det!

Vi har fem barn og (naturlig nok) så godt som aldri tid uten barn. Likevel kjenner vi veldig på at det blir mindre å gjøre hvis en eller to av ungene er på besøk hos noen. Pluss at de får deilig alenetid med famulie og at vi har mer tid til de som er igjen:)

Anonymkode: 972d6...4dd

• Liker 4
Skrevet

Hva med den eldste, kan ikke hun være barnevakt noen timer av og til? 

Og glem ikke at dere er to. Man må ikke være som lim. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Jytte skrev:

Hva med den eldste, kan ikke hun være barnevakt noen timer av og til? 

Og glem ikke at dere er to. Man må ikke være som lim. 

Det er sant (det om å ikke være som lim). Vi prøver å dele oss opp, men det er liksom ikke nok. Vi er totalt utslitt begge to, og det er slitsomt nok å være alene med en. Men jeg syns det er vanskelig å lempe mer på hun største på 13. Hun har småsøsken både her og hos pappaen sin, og jeg skulle ærlig talt ønske jeg fikk gitt henne mer en til en-tid også. Hun er mye misfornøyd med alt (som de fleste tenåringer), og sammenligner seg/oss med venner der de har to tenåringsbarn og kan tilpasse livet deretter. Alt er så mye bedre hos disse vennene!

Og så er de minste rett og slett ganske krevende, mye mer enn det jeg kan huske hun største var. Det er ikke i alle anledninger jeg ville overlatt de minste til henne. Men kanskje kunne hun passet den ene.... Som noen skriver over her så er man så sliten at det blir vanskelig å se noen løsninger. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare så sinnsykt sliten av å ikke ha noe nettverk av familie eller nære venner som sier ja til å passe/hjelpe til med ungene..... 😔 Ja, vi har fått ungene selv så vi visste hva vi gikk til. Men..ja. 

Og ja, vi spør venner. Men alle er enten på ferie, er forkjølt sånn at de isolerer seg, har ikke barn og pleier alenetiden med seg selv eller har flere egne barn som gjør at jeg ikke får meg til å spørre om pass til våre to samtidig. Så det står ikke på at vi ikke tør å spørre. Men enkelte er det så klart vanskelig å spørre, der kan jeg vel bli bedre.

Føler heller ikke jeg har særlig overskudd til å «tilby» noe tilbake, sånn at folk kanskje får mer lyst (?) til å hjelpe oss.

Blir det noen sinne bedre? 

Frustrert, trist og ensom.

Prøv å ha en STOR familie men ingen som egentlig stiller opp du. Det er bedre å være alene og vite at du er det enn å tilsynelatende ha mange men likevel stå alene.

Anonymkode: 0d1d8...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...