Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Har fått en god idé i sommervarmen! Hvis smitten fremover øker veldig, så burde det lages folkeavstemning for/mot stengte grenser og lockdown. Avstemningen kan avholdes på Altinn.no. De som stemmer ja til stengte grenser eller lockdown betaler kostnaden med høyere skatt de neste 10 årene. Hele kostnaden fordeles på ja-stemmerne. De som stemmer nei til strengere tiltak skal slippe høyere skatt. God eller dårlig idé?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Bedre ide: De som stemmer nei kan flytte til Sverige. Anonymkode: 74398...438 10
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bedre ide: De som stemmer nei kan flytte til Sverige. Anonymkode: 74398...438 Jeg flytter gjerne til Sverige om jeg får med min del av oljefondet. Vil jo helst ha den før lockdownerne bruker opp fondet...
Gjest Tamsi Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Jeg er med på den, dersom de som stemmer nei sier fra seg retten til helsehjelp
Gjest theTitanic Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 11 minutter siden, Krantz95 skrev: Har fått en god idé i sommervarmen! Hvis smitten fremover øker veldig, så burde det lages folkeavstemning for/mot stengte grenser og lockdown. Avstemningen kan avholdes på Altinn.no. De som stemmer ja til stengte grenser eller lockdown betaler kostnaden med høyere skatt de neste 10 årene. Hele kostnaden fordeles på ja-stemmerne. De som stemmer nei til strengere tiltak skal slippe høyere skatt. God eller dårlig idé? God ide men desverre vil den aldri få gjennomslag.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg flytter gjerne til Sverige om jeg får med min del av oljefondet. Vil jo helst ha den før lockdownerne bruker opp fondet... Du eier jo ingen del av fondet. Staten Norge eier det. Du kan jo sørge for å bli smittet og senere innlagt med covid, så får du litt av "dine" fondsandeler. Anonymkode: 3e0a2...e2e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 3 minutter siden, Tamsi skrev: Jeg er med på den, dersom de som stemmer nei sier fra seg retten til helsehjelp Veldig enig! Anonymkode: 0f58d...8c3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 Så du mener at bestemmelser rundt smittevern skal tas av mennesker for det meste uten kunnskap om emnet? Høres ut som tidenes dårligste idé! Det er en grunn til at regjeringen rådfører seg med Folkehelseinstituttet når det gjelder restriksjoner knyttet til korona. Ja, en lockdown koster samfunnet masse penger, men å beslutte det motsatte ved drastisk økning i smittetallene vil få uante konsekvenser! Heldigvis er det ikke «mannen i gata» som skal ta disse avgjørelsene, men mennesker med fagkompetanse (FHI) og folkevalgte politikere i regjeringen. Du kan være så uenig du vil, og du må gjerne stille kritiske spørsmål til avgjørelser som er tatt, men å mene at den beste måten å bestemme videre restriksjoner på er å holde en folkeavstemning er muligens det dummeste jeg har hørt i denne koronadebatten! Anonymkode: bc07c...e4d 5
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at bestemmelser rundt smittevern skal tas av mennesker for det meste uten kunnskap om emnet? Høres ut som tidenes dårligste idé! Det er en grunn til at regjeringen rådfører seg med Folkehelseinstituttet når det gjelder restriksjoner knyttet til korona. Anonymkode: bc07c...e4d Det kan jeg være litt enig i, så lurer veldig på hvorfor regjeringen gjentatte ganger har gått i mot FHI's råd? Endret 27. juni 2020 av Krantz95 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 11 minutter siden, Krantz95 skrev: Det kan jeg være litt enig i, så lurer veldig på hvorfor regjeringen gjentatte ganger har gått i mot FHI's råd? Har dessverre ikke svaret på det. Bestemmelsene rundt korona handler om å ta best mulig hensyn til både folkehelse og samfunnsøkonomi - FHI er eksperter på førstnevnte, mens regjeringen sitter på bestemmelser og kunnskap om sistnevnte. Antar det har noe med saken å gjøre Anonymkode: bc07c...e4d 1
Energidronning Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 jeg vil lage et nytt Republikansk Parti, vi skal avskaffe Monarkiet, "korona" betyr krone på latinsk. innføre ny valuta: norsk dollar! kronekursen ble altfor dårlig. gi folket gratis øl! alkohol dreper virus og øker glede, bra tiltak til både helse og moral! i et nøtteskall, foreslår en typ "fransk revolusjon" uten unødvendig blodbad med guillotine. hvem skal være Norsk Napoleon? NN
youcancallmejune Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 26 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg flytter gjerne til Sverige om jeg får med min del av oljefondet. Vil jo helst ha den før lockdownerne bruker opp fondet... Du vil trenge den, for det blir kjedelig å være persona non grata i resten av verden når alle andre får reise og kose seg igjen. Du kan kjøpe veldig mange tegneserier å fordrive tiden med. 1
stan Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 Nei. Vi har et representativt demokrati, og vi har valgt de som skal ta beslutninger. Jeg stoler tross alt bedre på kombinasjonen eksperter og politikere enn på et folk som lar seg påvirke av de som roper høyest. Men koronaviruset vil gjerne ha en folkeavstemning. 3
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #14 Skrevet 27. juni 2020 41 minutter siden, youcancallmejune skrev: Du vil trenge den, for det blir kjedelig å være persona non grata i resten av verden når alle andre får reise og kose seg igjen. Du kan kjøpe veldig mange tegneserier å fordrive tiden med. Viruset går over. Ikke noe problem å vente noen måneder til grensene åpnes hvis jeg får med meg mine nesten 2 mill kr fra oljefondet.
HalldirV2 Skrevet 27. juni 2020 #15 Skrevet 27. juni 2020 52 minutter siden, Energidronning skrev: jeg vil lage et nytt Republikansk Parti, vi skal avskaffe Monarkiet, "korona" betyr krone på latinsk. innføre ny valuta: norsk dollar! kronekursen ble altfor dårlig. gi folket gratis øl! alkohol dreper virus og øker glede, bra tiltak til både helse og moral! i et nøtteskall, foreslår en typ "fransk revolusjon" uten unødvendig blodbad med guillotine. hvem skal være Norsk Napoleon? NN Jeg skal være Norsk Napoleon, og det første jeg akter gjøre er å reversere alle de sprøe ideene dine, for så å avsette meg selv og reinnsette demokratiet 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #16 Skrevet 27. juni 2020 1 hour ago, Krantz95 said: Jeg flytter gjerne til Sverige om jeg får med min del av oljefondet. Vil jo helst ha den før lockdownerne bruker opp fondet... Tror nok ikke oljefondet blir tomt med det første https://www.nbim.no/no/ Anonymkode: 25c5b...bab
Ava Mae Skrevet 27. juni 2020 #17 Skrevet 27. juni 2020 59 minutter siden, stan skrev: Nei. Vi har et representativt demokrati, og vi har valgt de som skal ta beslutninger. Jeg stoler tross alt bedre på kombinasjonen eksperter og politikere enn på et folk som lar seg påvirke av de som roper høyest. Men koronaviruset vil gjerne ha en folkeavstemning. Så du stoler ikke på ymse blogger som tjener flerfoldige tusen på hvert klikk skrevet av folk med seriøse kontakter som igjen har kontakter med de "virkelige kildene" som effektivt blir fortidd av media og staten som har sin egen agenda? Hmm, merkelig 🧐
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #18 Skrevet 27. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at bestemmelser rundt smittevern skal tas av mennesker for det meste uten kunnskap om emnet? Høres ut som tidenes dårligste idé! Det er en grunn til at regjeringen rådfører seg med Folkehelseinstituttet når det gjelder restriksjoner knyttet til korona. Ja, en lockdown koster samfunnet masse penger, men å beslutte det motsatte ved drastisk økning i smittetallene vil få uante konsekvenser! Heldigvis er det ikke «mannen i gata» som skal ta disse avgjørelsene, men mennesker med fagkompetanse (FHI) og folkevalgte politikere i regjeringen. Du kan være så uenig du vil, og du må gjerne stille kritiske spørsmål til avgjørelser som er tatt, men å mene at den beste måten å bestemme videre restriksjoner på er å holde en folkeavstemning er muligens det dummeste jeg har hørt i denne koronadebatten! Anonymkode: bc07c...e4d Da tiltakene ble innført i mars var det etter press fra mannen i gata, og mot mange av FHI's råd. Så jeg ser ikke helt at det er et argument mot folkeavstemming. Nå ønsker heller ikke jeg folkeavstemming, men det er fordi det da vil bli innført portforbud og stengte grenser de neste 10 åene, minimum. Regjeringen hører iallfall på fagfolkene av og til. Anonymkode: 6688b...5b4 2
Anbefalte innlegg