Gå til innhold

Arbeidstiden Mandag - Fredag, hvordan holder dere ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min tidligere jobb hadde turnus med fri annenhver uke, nå måtte jeg dessverre få meg en ny med man-fredag kl 8-16.

Noe av det jævligste jeg har vært med på, kun fri 2 dager(lør-søn). Hvordan kan man leve slik? Aldri fri? Kan jo ikke gjøre noen ting. Utrolig slitsomt, alt går i et. Er det rart folk blir utbrent, tar selvmord eller gir opp.

Hvor mange liker egentlig å stampe hver uke? Gir det mening? Man leser jo om undersøkelser at over 50% av folk ønsker å trappe ned å jobbe mindre, det forstår jeg.

- Sjokkert og nedbrutt.

Anonymkode: 9cfd9...58e

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du lader kraftig opp for å komme deg over på NAV og fri hver dag?

8-16 jobber som er fornøyd med og setter pris på lønn en gang i måneden.

Rutiner er undervurdert :)

Anonymkode: a5263...caa

• Liker 23
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Gikk fint når jeg fant en jobb jeg trives med. Jobber ofte fra 06:30 - 16. Noen ganger helt til 20. 

AnonymBruker
Skrevet

8-16 På fjerde året etter ferdig studert. Det er fullstendig utmattende! Og jeg liker faktisk jobben min veldig godt. Skulle mye heller jobbet 10 timer 4 dager for en dag ekstra fri i helg. Eller aller helst nordsjø eller medleverturnus. Men det finnes ikke i mitt yrke. Men er altså endig med deg, 8-16 er fælt. 

Anonymkode: 433bb...e52

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig, liker yrket mitt men kunne gjerne jobbet annerledes. Men er ikke mulig i mitt yrke. 

Anonymkode: 9573a...8b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

8-16 er jo luksus. Jeg jobbet 7 år 15-23 hver dag det sugde. Ofte lørdager også. Kontor jobb med 8-16 er piece of cake. 

Anonymkode: c161e...ca6

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke.. Derfor har jeg et yrke med fire uker og fire uker av ☺️ 12 timers dager når jeg jobber. 

Anonymkode: 7a06d...530

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man har jo fri hver kveld også. Jeg gjør noe hver kveld og hver helg. Trives fint med forutsigbarhet. 

Anonymkode: 1bc03...364

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8-16 På fjerde året etter ferdig studert. Det er fullstendig utmattende! Og jeg liker faktisk jobben min veldig godt. Skulle mye heller jobbet 10 timer 4 dager for en dag ekstra fri i helg. Eller aller helst nordsjø eller medleverturnus. Men det finnes ikke i mitt yrke. Men er altså endig med deg, 8-16 er fælt. 

Anonymkode: 433bb...e52

Ja, det er helt håpløst. Jobben styrer livet man-fredag, kan ikke reise noen steder. Får aldri koblet helt av.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har jo fri hver kveld også. Jeg gjør noe hver kveld og hver helg. Trives fint med forutsigbarhet. 

Anonymkode: 1bc03...364

Fri på kvelden ja, men man er jo sliten etter en dag på jobb. Skal man reise en tur har man KUN 2 dager fri, håpløst.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Enig der, selv om jeg jobber todelt turnus og jobber hver 3. helg. Føles jo som om man aldri har fri. Når lørdagen kommer så er man så slapp, må vaske huset, gjøre ting man ikke rakk tidligere i uka, vips så er det bare søndagen igjen 😫 Kunne tenkt meg å jobbe kortere arbeidsdager mer effektivt uten pause, eller jobbet lengre arbeidsdager for å ha fri en ekstra dag fri kanskje annenhver uke da. Hadde vært så deilig. Men tviler på at det skjer i nærmeste fremtid i helsevesenet hvert fall. Lederne i den sektoren er ikke akkurat kjent for å være nytenkende og kreative. Pluss at arbeidstakerne ofte er redd for forandringer. Vi har enda sein-tidlig vakter flere ganger i løpet av en mnd, så det er en laang vei å gå. 

Anonymkode: ba68b...a2a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker jobben min og liker kollegaene mine. Hater å ha fri, kjeder meg veldig fort. Langhelger er pyton.

Anonymkode: 00fec...8ab

• Liker 1
Skrevet

Elsker jobben de fleste dager, enkelt, man vet hva man skal, trivelige mennesker og jeg er ofte og gjerne lenger😊

AnonymBruker
Skrevet

Derfor jobber jeg bare 80 %. Mindre betalt, men i lengden er det bra for2den psykiske delen av livet mitt. Jeg er helt ødelagt etter en full uke når jeg jobber alle dager. 

Anonymkode: aae1f...dc8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt man har feil type jobb når man føler det slik.

Men, jeg har mentale lidelser og er derfor delvis trygdet nå. Tror jeg ville følt meg helt utkjørt uansett 100% jobb og tydeligvis mener NAV det samme (ettersom jeg er delvis ufør).

Du må finne ut om du kan jobbe mindre (materiale goder er ikke verdt å lide for, senk standarden), om du burde skifte jobb igjen eller om du faktisk feiler noe som gjør at du har rett på trygd.

Anonymkode: 0d512...61f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker jobben min og liker kollegaene mine. Hater å ha fri, kjeder meg veldig fort. Langhelger er pyton.

Anonymkode: 00fec...8ab

Ja, du skal få lov til det. Men mange gjør ikke det, er også trist at du ikke klarer å ha fri. Du bør skape deg et liv utenfor jobben din.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jobber jeg bare 80 %. Mindre betalt, men i lengden er det bra for2den psykiske delen av livet mitt. Jeg er helt ødelagt etter en full uke når jeg jobber alle dager. 

Anonymkode: aae1f...dc8

80% hjelper mye! Fri mandager for eks, så man får 3 dager fri. Men har prøvd å få min ned til det......neida!! Jeg kan gå helt ned til 50% økonomisk. Men deltid er vanskelig å finne utenom helsevesenet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt man har feil type jobb når man føler det slik.

Anonymkode: 0d512...61f

Dette er feil, det er slik det skal fremstilles. At vi skal elske å jobbe.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke.. Derfor har jeg et yrke med fire uker og fire uker av ☺️ 12 timers dager når jeg jobber. 

Anonymkode: 7a06d...530

Hva slags yrke er det? 😅

Anonymkode: f4a53...ca5

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tidligere jobb hadde turnus med fri annenhver uke, nå måtte jeg dessverre få meg en ny med man-fredag kl 8-16.

Noe av det jævligste jeg har vært med på, kun fri 2 dager(lør-søn). Hvordan kan man leve slik? Aldri fri? Kan jo ikke gjøre noen ting. Utrolig slitsomt, alt går i et. Er det rart folk blir utbrent, tar selvmord eller gir opp.

Hvor mange liker egentlig å stampe hver uke? Gir det mening? Man leser jo om undersøkelser at over 50% av folk ønsker å trappe ned å jobbe mindre, det forstår jeg.

- Sjokkert og nedbrutt.

Jobb er jo som fritid. Når man har småbarn hjemme er det deilig å kunne slappe av på jobb. 

Anonymkode: 1b1b0...1bc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg, TS. Dette er ikke gøy. Har selv jobbet sånn i 5 år og kjente at hele livet mitt dreide seg om å gå på jobb. Måtte stå opp tidlig for å slippe å stå i bilkø deretter komme på jobb for å være der i 7,5 timer og så komme hjem til familien trøtt og sliten. Tenkte jeg kunne fortsette livet på kveldene, men jeg var så trøtt at jeg kunne bare se på TV. Helgene brukte jeg på å vaske huset, klær og storhandle for kommende uke. Så Vipps var det mandag igjen og jeg var like sliten om ikke mer. Nå har jeg gått tilbake til turnus og er kjempe fornøyd. Rutinepreget tilværelse er ikke min tilværelse. Jeg trenger fri i ne og ny ;)

Anonymkode: d686a...d92

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, TS. Dette er ikke gøy. Har selv jobbet sånn i 5 år og kjente at hele livet mitt dreide seg om å gå på jobb. Måtte stå opp tidlig for å slippe å stå i bilkø deretter komme på jobb for å være der i 7,5 timer og så komme hjem til familien trøtt og sliten. Tenkte jeg kunne fortsette livet på kveldene, men jeg var så trøtt at jeg kunne bare se på TV. Helgene brukte jeg på å vaske huset, klær og storhandle for kommende uke. Så Vipps var det mandag igjen og jeg var like sliten om ikke mer. Nå har jeg gått tilbake til turnus og er kjempe fornøyd. Rutinepreget tilværelse er ikke min tilværelse. Jeg trenger fri i ne og ny ;)

Anonymkode: d686a...d92

Ja, å ha fri til lade seg selv. Man er jo en robot man-fredag, lørdagene er jeg sliten...orker ikke noe. Har heldigvis ikke barn! Det hadde knekkt meg helt.

Usikker på hva jeg skal gjjøre, vurderer å si opp og heller gå på dagpenger. Klarer 3mnd karantene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...