AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #41 Skrevet 28. juni 2020 Min var 19 mnd, samme med fetteren. Ikke så uvanlig, bare at folk sjelden skryter av det, så derfor hører man mindre om det. Anonymkode: f4014...59a 3
tangent Skrevet 28. juni 2020 #42 Skrevet 28. juni 2020 Min var 20 måneder før hun begynte å gå. Hun var jo da litt utenfor normalen, men det var ingen som så det som spesielt bekymringsverdig allikevel. Det var ekstremt slitsomt å vente på at hun skulle begynne å gå. Det er så lett å sammenligne barn, man burde prøve å la være! 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #44 Skrevet 28. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Anonymkode: 8f3a0...940 Nødvendig å kommentere det? Anonymkode: eac23...5f3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #45 Skrevet 28. juni 2020 Merkelig med det, idag gikk hun 1-2 skritt alene ! 🥳🥳🥳 Anonymkode: eac23...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #46 Skrevet 28. juni 2020 17 timer siden, Drizzt skrev: Barnet ligger allerede etter i motorisk utvikling. Krabbingen kom også veldig sent ifølge TS. Det kan være snakk om låsninger eller noe annet som kan fikses som hindrer barnet. Bare fordi man blir henvist til fysioterapeut, betyr ikke det at det er noe ''galt'' med barnet, men at man sjekker om det er tilfelle. En i familien var i TS sin situasjon og 3 behandlinger hos barnefysioterapeut var nok for at barnet begynte å gå selv. Det var en på 15 mnd ved henvisning, begynte å gå 1 mnd etter som sagt etter 3 behandlinger hos fysioterapeut som fikset noe i barnets korsrygg som hindret bevegelsene. Barnet ligger jo ikke etter i motorisk utvikling. Det som beskrives er helt innenfor normalområdet. De fleste helsestasjoner henviser ikke før ved 18 mnd eller hvis det er tydelige tegn på forsinket motorisk utvikling, hvilket det ikke er her. Vi måtte vente en stund på time da vi ble henvist ved 18 mnd, så å drive å henvise barn som ligger helt innenfor normalområdet er unødvendig. Anonymkode: 9cf53...a6d 1
Drizzt Skrevet 28. juni 2020 #47 Skrevet 28. juni 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet ligger jo ikke etter i motorisk utvikling. Det som beskrives er helt innenfor normalområdet. De fleste helsestasjoner henviser ikke før ved 18 mnd eller hvis det er tydelige tegn på forsinket motorisk utvikling, hvilket det ikke er her. Vi måtte vente en stund på time da vi ble henvist ved 18 mnd, så å drive å henvise barn som ligger helt innenfor normalområdet er unødvendig. Anonymkode: 9cf53...a6d Å begynne å krabbe når barnet er 10-11 er sent. Ellers kan det godt hende at det er forskjellig praksis i helsestasjonene ut fra hvor man bor og noen venter lengre enn andre med å henvise. Tilfellet jeg kjenner er et barn som begynte å krabbe ved 11 måneder og ved 15 hadde fortsatt ikke begynt å gå og samtidig var ustabilt i bena ved ståposisjon. Dette barnet ble henvist til fysio som sagt. Endret 28. juni 2020 av Drizzt
Rucula Skrevet 28. juni 2020 #49 Skrevet 28. juni 2020 52 minutter siden, Drizzt skrev: Å begynne å krabbe når barnet er 10-11 er sent. Ellers kan det godt hende at det er forskjellig praksis i helsestasjonene ut fra hvor man bor og noen venter lengre enn andre med å henvise. Tilfellet jeg kjenner er et barn som begynte å krabbe ved 11 måneder og ved 15 hadde fortsatt ikke begynt å gå og samtidig var ustabilt i bena ved ståposisjon. Dette barnet ble henvist til fysio som sagt. Min begynte å krabbe da hun var 10 mnd, gå da hun var 18 mnd. Ble ikke henvist, ingen var bekymret heller. De utvikler seg i forskjellig tempo. Når er hun snart 3 og hopper og spretter rundt som alle andre
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #50 Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, Drizzt skrev: Å begynne å krabbe når barnet er 10-11 er sent. Ellers kan det godt hende at det er forskjellig praksis i helsestasjonene ut fra hvor man bor og noen venter lengre enn andre med å henvise. Tilfellet jeg kjenner er et barn som begynte å krabbe ved 11 måneder og ved 15 hadde fortsatt ikke begynt å gå og samtidig var ustabilt i bena ved ståposisjon. Dette barnet ble henvist til fysio som sagt. Krabbing er eit vidt omgrep, vart eg forklart. Eg var noko bekymra for jenta mi, som ikkje begynte å krabbe før ho var 1 år. "Alle" andre eg kjente hadde småbarn som krabba. Ts skriv "krabbe på alle 4", så eg vil tro at barnet da kryp/åler seg rundt i staden for? Det er heilt vanlig, sa helsesjukepleiar. Ikkje alle barn krabbar. Sjølv krabba eg ikkje i det heile tatt, men aka meg på rumpa. Gikk utan støtte ved 15 månader, i følge mor mi. (Men dette var på 80-tallet, og helsestasjonen var sikkert ikkje så rask med å henvise ved avvik fra "normal" utvikling.) Anonymkode: def1a...952
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #51 Skrevet 28. juni 2020 Gutten min gikk ikke alene før han var 18 måneder, og de i barnehagen sa at det var helt vanlig. Ingenting å stresse med 😊 Anonymkode: 765fa...eb8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #52 Skrevet 28. juni 2020 Den ene min gikk først da hn var 18 mnd og ikke noe noe galt med fysikken den dag i dag, 12 år senere. Faktisk så er hn mer skoleflink enn de fleste andre på sin alder.... Den andre ungen gikk ved 11 mnd. Anonymkode: 2d6ce...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå