Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arg! Hva er det med frisører som graver og spør om private ting? 

Jeg går til frisøren for å klippe meg, ikke for å betro meg! Hvor vanskelig kan det være? Står det i arbeidsbeskrivelsen at de MÅ grave og spørre? Liker ikke. 

Anonymkode: ed297...9eb

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke verre enn å fortelle at du ikke vil svare. Sikkert døds kjedelig å vær frisør og bare holde kjeft.

Tror frisører spør om private ting sånn de kan bli bedre kjent med deg. Ikke så lett å ha noe å snakke om man ikke vet litt om hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kenelz skrev:

Ikke verre enn å fortelle at du ikke vil svare. Sikkert døds kjedelig å vær frisør og bare holde kjeft.

Tror frisører spør om private ting sånn de kan bli bedre kjent med deg. Ikke så lett å ha noe å snakke om man ikke vet litt om hverandre. 

Hæ? Hva er galt med vær og vind og samfunnet forøvrig? Hvorfor trenger frisøren å vite hvor jeg jobber for å gjøre jobben sin, som er å klippe?  Ser ikke relevansen. Hvis kunden er interessert i prat så prater hun.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Noen frisører er veldig slitsomme og forstår ikke at de skal ti stille når de klipper. 

Jeg har en nakkeskade som gjør at jeg ikke liker å få vasket håret i salongen, da jeg får smerte av å ligge på vasken.

Derfor kommer jeg til frisøren med nyvasket vått hår, og sier ofte hvorfor jeg har vasket det på forhånd. 

Da er skravla i gang hos frisøren og hun spør og graver om hvorfor jeg har nakkeskade og når jeg sier jeg har vært en kollisjon så pumper de meg ofte om opplysninger om ulykken. Eller de forteller selv om da de var i en kollisjon, eller da grandtanta var det, naboen eller noen kunder som ble skadet og aldri ble bra. 

Jeg har noen ganger vært ganske oppskaket inni meg når jeg har gått derifra, for det er ikke så lett å sitte å fortelle om en dramatisk ulykke jeg har vært involvert i. 

Anonymkode: 003bf...38c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kenelz skrev:

Ikke så lett å si man ikke vil svare, det høres litt frekt ut da. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lett å si man ikke vil svare, det høres litt frekt ut da. 

Ja! Angrer på at jeg ikke avviste. Hun hadde virkelig ikke noe med å grafse i privatlivet mitt. At man ikke skjønner hvor grensene går når man jobber med mennesker. Det burde man forstå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg blir gaaaaaal! 

NEI JEG HAR IKKE JOBB, NEI JEG HAR FORTSATT IKKE FÅTT JOBB, NEI JEG VET IKKE NÅR JEG KOMMER TIL Å FÅ JOBB, NEI JEG KAN IKKE BARE GJØRE SÅNN OG SÅNN, NEI JEG HAR IKKE BARN OG NÅ KAN DU HOLDE KJEFT OG BARE KLIPPE DET JÆVLA HÅRET!! 

Anonymkode: 0d908...255

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg blir gaaaaaal! 

NEI JEG HAR IKKE JOBB, NEI JEG HAR FORTSATT IKKE FÅTT JOBB, NEI JEG VET IKKE NÅR JEG KOMMER TIL Å FÅ JOBB, NEI JEG KAN IKKE BARE GJØRE SÅNN OG SÅNN, NEI JEG HAR IKKE BARN OG NÅ KAN DU HOLDE KJEFT OG BARE KLIPPE DET JÆVLA HÅRET!! 

Bare jug og si du jobber som hjelpepleier eller hva som helst. 

Anonymkode: 97685...08e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jug og si du jobber som hjelpepleier eller hva som helst. 

Anonymkode: 97685...08e

Da spør og graver de bare om hjelpepleierjobben i stedet og jeg må fortsette å lyve om noe jeg ikke har peiling på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da spør og graver de bare om hjelpepleierjobben i stedet og jeg må fortsette å lyve om noe jeg ikke har peiling på. 

Håpløst! 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ? Hva er galt med vær og vind og samfunnet forøvrig? Hvorfor trenger frisøren å vite hvor jeg jobber for å gjøre jobben sin, som er å klippe?  Ser ikke relevansen. Hvis kunden er interessert i prat så prater hun.

Hvorfor irriterer det deg når frisører spør litt om deg? Hun spør nå spørsmål om deg for å finne ut hva dere har til felles og kan snakke om. Det er ikke sånn hun spør hvilket farge du har på kjønnshåret. 

• Liker 5
Skrevet

De spør vel for å være hyggelige,frisører er som regel sosiale folk. Blir spørsmålene,samtalen for privat,går det vel an å le det bort og skifte samtaleemne,de fleste tar et hint.

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Var hos en frisør for noen år siden,som gravde og spurte om de mest private ting,og hun tok heller ikke noe hint på at jeg ikke ville prate, gikk aldri dit mer.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg stiller meg helhjertet bak dette hjertesukket og har alltid hatt det slik. Snakk om håret når det er nødvendig
og ti still utenom det. Jobb! I tillegg står det alltid på en eller annen kanal med reklame og knallhøy musikk som
ingen egentlig hører på. Er det nødvendig å fylle all stillhet med STØY hele tiden! :nei: Håper frisører leser dette
og ser sine kunder an når de kommer inn i salongene. Hvis vedkommende ikke sier stort, så er vedkommende
nok ikke interessert i "tomgangsskravling". 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg stiller meg helhjertet bak dette hjertesukket og har alltid hatt det slik. Snakk om håret når det er nødvendig
og ti still utenom det. Jobb! I tillegg står det alltid på en eller annen kanal med reklame og knallhøy musikk som
ingen egentlig hører på. Er det nødvendig å fylle all stillhet med STØY hele tiden! :nei: Håper frisører leser dette
og ser sine kunder an når de kommer inn i salongene. Hvis vedkommende ikke sier stort, så er vedkommende
nok ikke interessert i "tomgangsskravling". 

Huff ja, når de har på P4 eller annen reklamekanal i bakgrunnen.... 🙉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er ofte enkle sjeler og tror de er hyggelige, Bare ta med en bok eller plugg inn øretelefoner og svar vagt.

Anonymkode: 33863...623

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Chantielle skrev:

De spør vel for å være hyggelige,frisører er som regel sosiale folk. Blir spørsmålene,samtalen for privat,går det vel an å le det bort og skifte samtaleemne,de fleste tar et hint.

Jeg synes alle frisører skal ta ansvar og slutte å intervjue kundene om privatliv. Alle gjør det! Jeg er ingen taus einstøing, men frisører har ikke en dritt med min jobbstatus og sivilstatus. Snakk om vær og vind! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er så enig! Jeg er introvert og liker ikke å bli spurt om private ting av vilt fremmede. Greit å snakke om hår, vær og vind, men frisøren trenger ikke vite alt om meg. Skulle ønske det gikk an å krysse av om man ønsker smalltalk eller ikke når man bestiller time på nett. Er så mange frisører som ikke tar et hint og jeg er ikke så frekk at jeg tør be dem holde kjeft heller :fnise: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For ikke å snakke om hvor jævla kjipt det er ar de skal åpne en samtale med «ja, hva jobber du med da?», i periodene hvor jeg har vært langtidssyk. 

Faen heller. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å snakke om hvor jævla kjipt det er ar de skal åpne en samtale med «ja, hva jobber du med da?», i periodene hvor jeg har vært langtidssyk. 

Faen heller. 

Enig. Jeg er alvorlig syk og hater å bli spurt om det. Ikke tør jeg si at jeg er ufør heller, syns det er så flaut og ydmykende. Da får jeg bare høre «men du ser jo ikke syk ut!» og så skal hun vel vite hva slags sykdom jeg har også og at jeg må sove hele dagen først for å klare å gjennomføre og at jeg blir sengeliggende i flere dager etter et frisørbesøk fordi jeg blir så ekstremt utslitt. Derfor er jeg sjelden hos frisøren. Hater å måtte lyve om hva jeg jobber med, men å bli så syk at jeg ikke kunne jobbe mer er det største nederlaget i livet mitt og alle vet jo hva slags inntrykk folk har av uføre. 

Anonymkode: 63c40...42d

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...