Gå til innhold

Hva drømte du om å bli da du var barn?


Mirabella

Anbefalte innlegg

Skulle bli løve, jeg.. :lol: HElt til mamma fikk inn i hodet mitt at det kunne bli en smule vanskelig, så ble det dyrlege.. Slo det fra meg når jeg skjønnte at jeg måtte skjære i de søte små, ikke bare klappe på og stelle med.. :ler: På ungdomskolen var valgene kokk, bilmekaniker eller møbelsnekker.. Endte opp som kokk, men nå er jeg på universitet, og gud veit hva det blir av meg denne gangen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattepus ikke innlogget

Å, jeg ville bli så mye. Har fremdeles ikke noe klart svar på hva jeg vil nå, men, men.... Prøver ingeniøryrket først, så får se siden.

Ville bli sykepleier, lege, politimann, brannmann, flyvertinne, togkonduktør, flyger, "sminkedame", rik, popstjerne var vel også et brennmhett ønske...,

Har lyst til et par av tingene ennå, men har moderert meg litt og innsnevret lista...hehe

Tiden vil vise :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bli lege og så jordmor. 8)

Jeg ble ikke jordmor, men ble iallefall mor...... :-?

og....så ble jeg en ordentlig livsnyter.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten drømte jeg om å bli lege, studerte ulike medisinske bøker. Skjønner ikke nå hvordan jeg orket, med alle de blodige bildene! Drømmen falt da jeg startet på skolen, var ikke så flink, så skjønte at jeg ikke orket lege studier. :o

Studerer nå bioteknologi, :briller: er jo inne på noe av samme spor, men likevel veldig annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville bli kontordame. Det var de fleste mødrene i nabolaget, inkludert mamma. Jeg ante ikke hva de drev med på kontoret bortsett fra at de skrev på skrivemaskin (hjelp, er det så lenge siden...)

I dag er jeg journalist og sitter jo endel på kontor, men jeg skriver aldri på skrivemaskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vokste opp med LA Law på TV - skulle selvfølgelig bli advokat! Så farmasøyt....og ingeniør....

Etter mye frem og til bake og hit og dit har jeg nå faktisk begynt på reseptar utdanningen da. Og blir farmasøyt allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bli prinsesse, jeg, men forsto at det var bare jenter med langt lyst hår som ble det (aldri de med kort, mørkt, stritt og glatt hår ihvertfall), ihvertfall når det skoleforestillinger som Prinsesse Vil-Ikke.

Så ville jeg bli kærer, og holdt fast ved det i mange år. En tid lurte jeg på om ikke revisor var tingen (tall er gøy).

Jeg ble lærer, men har prøv mange andre yrker også, og er innom mer utdanning med ujevne mellomrom (å studere er også ok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arangert etter alder: :wink:

Kontordame

Ballerina

Frisør

Sprangrytter

Politi

så kom tenårene....

klesdesigner

stylist

webdesigner

Danser

Nå vil jeg leve av media design og dans ;)

Så sånn er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg selvfølgelig bli flyvertinne, men ettersom alle de andre ville bli det også, så bestemte jeg meg for å bli astronaut.

Eller noen besøk hos tannlegen skulle jeg jo bli DET også, men er glad for at den tanken ikke varte lenge.

Senere ville jeg bli kokk og en uke senere skulle jeg bli konditor. Var også innom frisør, snekker, maler, lærer og kontordame.

Har fortsatt ikke bestemt meg helt, men jeg er jo litt kontordame da.

I tenårene var det alltid en drøm å bli en eller annen karrierekvinne (yrket var ikke så viktig da) med en sånn drakt med miniskjørt og innsvinget dressjakke. Jeg skulle bo i en fancy leilighet og ha stiletthæler og stresskoffert.

Når jeg kom hjem skulle jeg sjekke telefonsvareren, der det var 100 beskjeder.

Sånn gikk det IKKE! Og det er jeg kanskje litt glad for.

Nå vi jeg helst bli noe sært og selvstendig. Ikke noen drakt eller stilletthæler. Men noe kreativt og variert. Aner ikke hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bli ryggvasker da jeg var liten, for jeg pleide å vaske ryggen til mamma når hun badet.

Før det skulle jeg bli brannmann, men med min flammeskrekk turte jeg ikke bli med inn på brannstasjonen en gang, og læreren sa fra til meg før timen hvis vi skulle ha brannøvelse...

Nå... vil jeg bli rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bli barneskolelærer!Og det vil jeg forsåvidt enda...Men nå har jeg noen drømmer om først gå i militæret,deretter bli enten barneskolelærer,journalist eller politi.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømte om å bli astronaut og fly til månen... Leste bøker og "pugget" solsystemet, men det ble ikke noe av (enda... og nå er jeg ikke rik nok til å bli med en russisk ekspedisjon).

Etterpå skulle jeg bli ridende politi, så vanlig politi. Og så endte jeg opp som ingeniør... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...