Gå til innhold

Hva drømte du om å bli da du var barn?


Mirabella

Anbefalte innlegg

Jeg drømte bl. a om å bli "oppdagelsesreisende", men fant jo raskt ut at alle land var oppdaget....Stor skuffelse!...eller finnes det ukjent land der ute..??

Men, men..,har jo fått en liten oppfyllelse likevel...har jo "oppdaget" bygda.. :P

Mirabella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håhå! Jeg skulle bli uteligger, soldatdame, politidame, legedame, rockedame (hadde sett Tina Turner på tven), skulle bli verdens beste (dame?) i alt. Da jeg var ca 10 var vi på Mallorca og etter det hadde jeg bestemt meg for å bli reiseguide så jeg kunne sole meg og bade hele året..... :roll: .

Også skulle jeg bli bestemor, men skulle for alt i verden ikke bli mor, og heller ikke lærer! Også skulle jeg gifte meg med pappa da :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten drøm om å bli bondejente jeg og bo på lande med masse dyr.....denne drømmen hadde jeg til jeg var rundt 5-6 år........

Etter det ville jeg bli ambulansesjofør....den drømmen hadde jeg til jeg ble så gammel at jeg forsto hva jobben innebar.....så da drømmte jeg bare om å bli lykkelig og det er jeg no så en av drømmene mine kom no i oppfyllelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide jo oftest å leke kontor, da, telle penger, rydde papirer og slikt. Var kanskje meningen jeg skulle bli sekretær.

Men det jeg egentlig drømte om var vel å bli pilot.

Har bestemt meg for å ta småflylappen en dag, 100%. Men det var jumbojet jeg ville fly da jeg var liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bli røver :lol:

Så hadde jeg lyst å bli popstjerne og gifte meg med Michael Jackson (grøss og gru, når jeg tenker på det :ler: )

Litt senere ville jeg bli skuespiller, jobbe i dyrpark (helst med krokodillene) og bli frisørdame. Så ville jeg ha 8 unger :o :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita så drømte jeg om å bli flyvertinne, tenk å reise hele året!! Noen år senere så var det politi jeg drømte om å bli, men så droppet jeg tanken på det også.

Nå har morsrollen og bestemorrollen bestemt tempoet, men jeg studerer litt på si.

Jeg har mye tid til meg selv, og mine hobbyer, og er bare glad for å være til!! :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det er mye rare ønsker her... :ler:

Selv så hadde jeg en drøm da jeg var ganske liten om å bli en berømt koreograf, hadde veldig lyst til å koreografere dansingen til Michael Jackson :hoho:

Etterhvert fant jeg ut at jeg ikke ville bli berømt likevel, da ville jeg bare bli koreograf... Den drømmen har jeg egentlig fortsatt... :roll:

Så brast denne drømmen da knærne mine ikke tålte all dansingen, så i dag er jeg barne- og ungdomsarbeider isteden....

Har vært helt sikker i 5 år nå på at det var barnehage som var min drømmearbeidsplass...men innimellom nå så blir jeg litt i tvil.... :roll:

Hm.. Slettes ikke godt å si hva jeg blir når jeg blir stor.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg ville bli masse rart...

En stund var dyrlege det store, men så tenkte jeg på at jeg måtte ta livet av dem også, og det kunne jeg virkelig ikke se for meg..

Ville også bli berømt skuespiller eller forfatter..(det hadde fremdeles vært litt kult da.. :wink: ) Eller klesdesigner,tegna rare antrekk hele tiden..

Også ville jeg helst se ut som Madonna..he he..husker jeg så "Who`s that girl" og ble skikkelig gira.Sto foran speilet i masse rare kostymer og vrikka..

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bli dyrlege jeg. (ja helt til jeg skjønte at jeg måtte avlive noen også) Ellers så var "syngedame" det jeg skulle bli.. Nabogutten skulle bli flyplass.. :ler:

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Dette var gøy!

Jeg ville bli balettdanser eller kunstløper, men desverre fantes ingen mulighet for å gjøre noen av delene der jeg vokste opp....

Som 12-13 åring ville jeg bli sprangriderske. Men endte opp som ingeniør gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller klesdesigner,tegna rare antrekk hele tiden..

:hoho:

Jeg likte også veldig godt å tegne klær da jeg var yngre..ja også å tegne i det hele tatt..... Men jeg har ikke utviklet mine ferdigheter noe videre. Bare for å "skryte" litt; husker jeg fikk mye ros for tegningene mine, spesielt på barneskolen.

Takk til alle som har svart så langt. Morsomt å lese hva dere skriver!

Mirabella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle bli forfatter - elsket å lese bøker så det var liksom naturlig at jeg en dag skulle skrive bøker også. Heldigvis endret min oppfatning seg siden jeg bare fikk G og mindre på ungdomsskolen :lol:

Så skulle jeg bli flyvertinne (jeg som løp opp til farmor med en avis ver hodet da jeg var liten i tillfelle et fly skulle dette ned fra himmelen :hoho:

Politi, detektiv (leste mange Nancy Drew bøker), lærer, sykepleier, barnevernspedagog (og nå er jeg midt i den utdannelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var veldig liten skulle jeg bli frisør (for det var mamma), og gifte meg med en som var helt lik pappa.

I barnehagen hadde jeg en flyvertinne-periode, men etter at jeg begynte på skolen, helte jeg mer mot forfatter eller skuespiller. Fra jeg var 11-12 drømte jeg om å bli astronom, og det holdt jeg på til jeg begynte på videregående omtrent. Da fant jeg ut at det er sinnssykt mye interessant man kan gjøre - så her sitter jeg da, og aner ikke om jeg skal studere biologi, matematikk, historie, religion eller språk - eller noe helt annet, for den saks skyld. :roll::ler:

Kommer nok alltid til å tegne/male og skrive, men mer på hobbyplan regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så langt tilbake jeg kan huske var det flyvertinne jeg skulle bli, men de planene endret seg, da jeg var ferdig med 3 årig videregående og hadde studert reiseliv. I dag har jeg endt opp som sekretær og stor trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kom til å tenke på noe. Pleide å tegne på ALT, bare det var en liten bar flekk på et ark så tegnet jeg på det. En gang tegnet jeg også på pappas papirer som han skulle ha med seg på jobben..sikkert ingen som reagerte på at det var tegnet "smukke damer" på papirene hans... :hoho:

Mirabella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst til å bli lærer! Helt fra jeg var rundt 4 år "underviste" jeg navobarna i matte, gym og salmesang (vår familie gikk mye i kirken). Etter å ha fullendt 3 år på musikklinja er fortsatt dette drømmen, men med en litt annen vridning. Tenker jeg skal gå vernepleier til neste år, og bygge på med musikkterapi!

Lillesøsteren min ville enten bli politibil eller busssjåfør...hi hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorrypa

vi bli bilmekaniker fra jeg var liten. vokste opp på verksted gulvet hjemme hos min far.

begynnte på utdanning. men kunne ikke fullføre på grunn av helsa.

så hva skal jeg da bli når jeg blir stor, ikke vet jeg. finner vel på noe etterhvert.

først å fremst nå. så skal jeg bli mamma. får ta det andre etterhvert

motorrypa 23+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...