Gå til innhold

Familien vår er aldri sammen, normalt/unormalt? Diskusjon, hvem har rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor og jeg har littebitt kontakt, men ellers har mannen og jeg ikke kontakt med noen andre i familien/svigerfamilien. (Vi bor geografisk sånn at å være sammen ikke hadde vært et problem)

Min mor og jeg har en liten diskusjon ang dette og hun mener at de familiene som er mye sammen har noe felles interesser, slik som golf, friluftsliv, gå på fotballkamper osv osv.. og det er det som skaper at folk er sammen og siden vi ikke har så like interesser så vil det å være sammen ikke bli naturlig for oss og det et derfor vi ikke er noe sammen.

Jeg mener derimot at vi alle må jo spise middag hver dag, alle voksne drikker kaffe, unger skal aktiviseres noen timer hver dag før leggetid, det er jo ikke 52 helger i året man har planer så man kunne fått til et par timer med bare samvær der osv osv så vi kunne gjort de aktivitetene sammen ihvertfall en gang eller to i måneden hvis vi ville. 

Hvem av oss har rett? Er det faktisk min mor som har rett at man omtrent må like paragliding, ekstremsport, politikk, golf for å ville være sammen eller er det jeg som synes vår familie er inget spesiell?

PS: før noen begynner å spørre, jeg har forsøkt å «samle flokken» men når man får nei, kan ikke, orker ikke, kan vi ikke ta det en annen dag, ja det høres hyggelig ut nok ganger uten at det blir noe av så gir man opp til slutt. 

noen tanker?

Anonymkode: 8455d...45f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps: en lite skriveleif.... skulle være «vår familie noget spesiell..»

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har selvfølgelig rett. En familie med mye varme og omtanke for hverandre trenger ikke felles interesser. Det eneste de trenger å ha til felles er at de bryr seg om å være sammen med hverandre. Moren din og resten av familien din er tydeligvis ikke særlig familiekjære. 

Anonymkode: 0c5c2...248

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Det er slik i min familie også. Treffer aldri besteforeldre, og faren min rundt en gang i måneden eller mindre. Moren min har jeg ikke kontakt med, heller ikke øvrig familie. Noen familier er bare slik. 

Anonymkode: 16997...887

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er slik i min familie også. Treffer aldri besteforeldre, og faren min rundt en gang i måneden eller mindre. Moren min har jeg ikke kontakt med, heller ikke øvrig familie. Noen familier er bare slik. 

Vi bor ca 20 minutter med bil unna hverandre. 

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Du har rett ja. Jeg møter søsteren min bare for å skravle. Noen ganger har vi vært inne sammen en helg og kanskje bare gått små turer, bare fordi vi ikke rekker å finne på noe siden vi har så mye å prate om. Resten av slekta treffer vi hver sommer pga lang avstand. Gjør ikke noe spesielt annet enn å spise, spille spill og prate. 

Gjest Poppelopp
Skrevet

Din mor høres ut som svigermoren min. 
Her må det planlegges noen dager før et eventuelt besøk, kan ikke bare ‘droppe innom’, for det er jo ikke sikkert hun føler seg klar til besøk. 

Mens mine foreldre, som forøvrig bor 80mil unna er det helt motsatt, der kan vi komme og gå som vi vil, alle barna dems har egne nøkler til huset.
åpent hus 24/7 for barna/barnebarna der, og det er slik de liker det. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har selvfølgelig rett. En familie med mye varme og omtanke for hverandre trenger ikke felles interesser. Det eneste de trenger å ha til felles er at de bryr seg om å være sammen med hverandre. Moren din og resten av familien din er tydeligvis ikke særlig familiekjære. 

Anonymkode: 0c5c2...248

Takk for så hyggelig svar 😘 nå gledet du en ukjent skal vite. For moren min prater faktisk såpass sterkt om det at jeg begynte å tro at jeg var litt «gal». Takk ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Huff, hvorfor må noen familier være sånn? Trist 😢

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor ca 20 minutter med bil unna hverandre. 

Det er ca samme distanse og kortere her så det er bare vilja det står på dessverre 🙁

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Du har rett ja. Jeg møter søsteren min bare for å skravle. Noen ganger har vi vært inne sammen en helg og kanskje bare gått små turer, bare fordi vi ikke rekker å finne på noe siden vi har så mye å prate om. Resten av slekta treffer vi hver sommer pga lang avstand. Gjør ikke noe spesielt annet enn å spise, spille spill og prate. 

Takk for svar. Det høres så hyggelig ut jeg har søsken og svigersøsken og det høres så koslig ut å bare gjøre sånn, men de vil ikke  og kan jo ikke presse dem 😢

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Poppelopp skrev:

Din mor høres ut som svigermoren min. 
Her må det planlegges noen dager før et eventuelt besøk, kan ikke bare ‘droppe innom’, for det er jo ikke sikkert hun føler seg klar til besøk. 

Mens mine foreldre, som forøvrig bor 80mil unna er det helt motsatt, der kan vi komme og gå som vi vil, alle barna dems har egne nøkler til huset.
åpent hus 24/7 for barna/barnebarna der, og det er slik de liker det. 

Takk for svar. Ja herregud jeg kjenner meg igjen.. frasen: men døra er alltid åpen og dere er velkommen hit... men så sender vi en SMS bare for å slippe å bare buse på og evnt kjøre bomtur og da passer det ALDRI... nei en går lei 🙄

Så synd at dine foreldre bor så langt unna da for ellers så kunne dere jo sett hverandre mye mer. Høres ut som supre foreldre med ordentlig hjerterom ❤️

Gjest Poppelopp
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja herregud jeg kjenner meg igjen.. frasen: men døra er alltid åpen og dere er velkommen hit... men så sender vi en SMS bare for å slippe å bare buse på og evnt kjøre bomtur og da passer det ALDRI... nei en går lei 🙄

Så synd at dine foreldre bor så langt unna da for ellers så kunne dere jo sett hverandre mye mer. Høres ut som supre foreldre med ordentlig hjerterom ❤️

Ja, ‘vi bor på feil sted’ pleier ektefellen min å si. 

Begynner å bli litt lei svigermoren min, ja. Kan ikke stoles på når det kommer til avtaler heller. Her hadde vi avtalt i god tid om barnepass, så jeg og min ektefelle kunne ta oss en liten date, det var jo ikke noe problem sa hu. Så kommer dagen, 1 time før svigers skulle vært i hus, en sms, ‘jeg har så fryktelig vondt i hodet, må nok kansellere’. Fyfaen.. hu er bare giddalaus når det kommer til oss tror jeg. Er flere ganger min andre halvdel spør moren sin om de skal finne på noe, ta seg en kaffe eller noe, og får blankt ‘nei, føler ikke for det i dag’, for så og se at noen timer senere får vi snap om at hun koser seg på kafé med en venninne. 

Vi har fortalt henne om hvordan det er hos min familie, da bare frynset ho på nesen og sa ‘det hørtes veldig merkelig ut. Ikke normalt’ Visste ikke helt hva jeg skulle si, ble litt satt ut. 

Gjest Geirfuglen
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det høres så hyggelig ut jeg har søsken og svigersøsken og det høres så koslig ut å bare gjøre sånn, men de vil ikke  og kan jo ikke presse dem 😢

Så utrolig trist 😭 Jeg skjønner ikke, nå i disse koronatider burde de jo spesielt sett hvor viktig familie er. Ber du dem direkte? Vi har noen i slekta som er veldig dårlige på å be. Vi ber dem så masse at de også ender med å be oss til sist. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Poppelopp skrev:

Ja, ‘vi bor på feil sted’ pleier ektefellen min å si. 

Begynner å bli litt lei svigermoren min, ja. Kan ikke stoles på når det kommer til avtaler heller. Her hadde vi avtalt i god tid om barnepass, så jeg og min ektefelle kunne ta oss en liten date, det var jo ikke noe problem sa hu. Så kommer dagen, 1 time før svigers skulle vært i hus, en sms, ‘jeg har så fryktelig vondt i hodet, må nok kansellere’. Fyfaen.. hu er bare giddalaus når det kommer til oss tror jeg. Er flere ganger min andre halvdel spør moren sin om de skal finne på noe, ta seg en kaffe eller noe, og får blankt ‘nei, føler ikke for det i dag’, for så og se at noen timer senere får vi snap om at hun koser seg på kafé med en venninne. 

Vi har fortalt henne om hvordan det er hos min familie, da bare frynset ho på nesen og sa ‘det hørtes veldig merkelig ut. Ikke normalt’ Visste ikke helt hva jeg skulle si, ble litt satt ut. 

Herregud skremmende likt 😱 det å klage på helsa er en gjenganger her og... #ersålei🤮 Og det bare å si at din familie ikke var normal 😳😳 man kan begynne å lure mange ganger om det finnes noe omløp oppi der hos sånne folk 🤯

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Så utrolig trist 😭 Jeg skjønner ikke, nå i disse koronatider burde de jo spesielt sett hvor viktig familie er. Ber du dem direkte? Vi har noen i slekta som er veldig dårlige på å be. Vi ber dem så masse at de også ender med å be oss til sist. 

Ja jeg har prøvd MYE..  jeg har forsøkt å «samle flokken», men når man får nei, kan ikke, orker ikke, kan vi ikke ta det en annen dag, ja det høres hyggelig ut nok men ikke akkurat i dag... mange nok ganger uten at det blir noe av så gir man opp til slutt. Jeg har tilogmed forsøkt å ta det opp på en pen måte med hver enkelt: «at ønsker vi å ha det sånn i familien vår?» og får politiske korrekte svar tilbake akkurat der og da, men ingen endring å spore. Selv i disse koronatider har vi hatt det som vanlig, null kontakt og ingen som bryr seg om hverandre eller hvordan det går. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen familier er sånn. Man skal være sammen fordi man vil ,ikke fordi noen fler de må. Du har jo din egen familie, dyrk den og de som vil være med deg - ikke vits å prøve å tvinge andre. Blod betyr ikke familie

Anonymkode: 01982...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen familier er sånn. Man skal være sammen fordi man vil ,ikke fordi noen fler de må. Du har jo din egen familie, dyrk den og de som vil være med deg - ikke vits å prøve å tvinge andre. Blod betyr ikke familie

Anonymkode: 01982...4b6

Takk for svar. Det er bare meg og mann da vi dessverre ikke kan få barn. Og jeg er enig med deg at man ikke skal bry seg så mye om andre, men jeg er skrudd sammen sånn at jeg føler sorg over at ikke familien min synes det er hyggelig å være sammen og glad for å ha hverandre... de tankene er ikke så lett å bryte, men jeg prøver. Og når man leser om Nina og Siv Jensen, Flatlandsøstrene, Samuel og bestefar osv osv ( det var de jeg kom på i farta) med familier som stiller opp for hverandre så må jeg innrømme at det river i hjertet mitt at vi i familien vår omtrent sikkert kunne dødd og at det ikke hadde noen betydning og at den eneste grunnen til at familie da ville kommet i begravelse er fordi det er det som er politisk korrekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett!! Å være sammen som familie handler om å spise middag sammen, besøke hverandre og prate sammen.. 

jeg har mye kontakt med vår fam. Men vi har ingen felles interesse som aktiviteter.. men vi griller, bader og koser oss. 

Anonymkode: 036cb...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett!! Å være sammen som familie handler om å spise middag sammen, besøke hverandre og prate sammen.. 

jeg har mye kontakt med vår fam. Men vi har ingen felles interesse som aktiviteter.. men vi griller, bader og koser oss. 

Anonymkode: 036cb...4ee

Takk for svar🙂 du får meg til å føle meg mindre «gal» 🤯 og det er deilig 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...