Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 8 mnd og vi har samsovet siden fødsel. Har prøvd utallige ganger å «innføre» egen seng, for jeg misliker samsoving helt enormt (ikke prinsippet altså, folk gjør som de vil, men jeg personlig hater det) men uten hell. Nå i varmen er det helt drepende! Jeg har omtrent ikke sovet noen ting den siste uka, og ungen sover kjempe dårlig. Det er jo glovarmt og vi er våte av svette begge to fra før vi har komt i seng omtrent tross vifte og vidåpne vindu. 

Hva skal vi gjøre? Lille protesterer høylytt når han legges i senga. Jeg er desperat. 

ps gråtekur er uaktuelt. 

Anonymkode: df03b...c34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjorde jeg/vi når baby var 6 mnd:

i noen dager lot jeg henne ligge litt i sengen på dagtid og leke litt oppi der. Bli kjent med sengen på en måte. hadde også en lur på dagtid i sengen. Men det har bare skjedd den ene gangen med flaks. Hun soverom vogn på dag.

etter noen dager med «tilvenning» utførte vi vanlig kveldsstell og matrutiner og la henne. Satt og sang og holdet henne i hånden til hun sovnet. Tok sikkert litt tid første kvelden, husker ikke. Men hun gråt ikke så lenge vi satt der og holdt henne i hånden. 
våknet en del første natten, men så ble det bare bedre og bedre. Vi har som «regel» at vi aldri tar henne ut av sengen på natt, om hun ikke må ha ny bleie, eller hvis hun gråter og det ikke går å trøste henne uten å ta hun opp.

nå legger hun seg helt fint så lenge vi er der inne med hun til hun sovner. Tar alt fra 1-20 min. 
hvis ikke dette funker, ville jeg forsøkt opp/ned metoden.

Anonymkode: 03f9f...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi også la hen i senga på dag tid i våken tilstand så hun var vant til det. Så la vi henne der på kvelden. Mye opp og lange koser hvor jeg la hen ned når hun roet seg også sto jeg og strøk på hen til hun sovnet. Etter noen dager kunne jeg bare sitte ved siden av senga.

ett tips! Ikke la hen holde deg i hånden, når hen da sovner våkner de ofte ved at du lirker bort hånden din. Hvis du stryker på hen har du kontroll og kan sikkert stryke saktere og lettere så merker ikke baby så lett forskjell 😄

Anonymkode: a2c0a...e23

AnonymBruker
Skrevet

Vi satte sprinkelsenga ved siden av vår seng og så lå jeg ved siden med armen gjennom sprinklene og koste på ryggen til baby sovnet. Det var likevel mye grining i starten men nå kan vi legge baby der. Vi samsover fremdeles fra 2-tiden og resten av natten, men der er fordi jeg sovner under nattammingen.

Anonymkode: 3bfe6...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Foreldrerådets podkast-episode om søvn hos baby med Caroline Lorentzen. Vår baby hadde egentlig sovet i egen seng en stund, men etter en periode med tannframbrudd endte hun mer og mer i vår seng igjen, og hun beveger seg såpass mye nå at ingen av oss sover godt av det. Så vi bestemte oss for å få henne over i egen seng igjen, og det gikk mye bedre enn jeg fryktet. Du trenger ingen "gråtekur", men bør være forberedt på at baby kommer til å protestere når ting er annerledes enn han er vant til. Da gjelder det å være der, kose, trøste, vise baby at du er der og det er trygt å være i senga, selv om han helst vil opp til deres seng. De første nettene var verst -- anbefaler å bestemme dere for å prøve i f.eks. en uke, og stå i det. Og husk at selv om baby klager, så er det også til hans beste å få bedre søvn. 

Anonymkode: 931c6...0e4

• Liker 1
Skrevet

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler Foreldrerådets podkast-episode om søvn hos baby med Caroline Lorentzen

Hun er fantastisk! Anbefaler alle med søvn problemer å oppsøke henne hvert hver krone! Hun reddet oss med barn nr 1. Og jeg nøler ikke ett sekund om vi får det minste problem med senere barn! Ingen gråte kur kun nærhet, kjærlighet og trygge foreldre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...