Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en fønksjonshemma nabo som tydeligvis har lagt sin hat på meg. Klager på at jeg har barnevognen i oppgangen i blokka, selv har han den elektriske rulle stolen utenfor døren. Er jo ikke bedre det? Hvem har rett her? Kan jeg anmelde han til styret/legge lapp i tips postkassen?

Anonymkode: fc412...ccb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du anmelde ham for, og hva er det som gjør at han oppleves som innpåsliten? Er du sikker på at han ikke har fått lov til å ha rullestolen utenfor døren? Har bodd i flere borettslag, det var ikke lov å ha barnevogn i oppgangen i noen av dem, men allikevel var det en dame i det ene som fikk ha rullestolen utenfor. 

Anonymkode: 33aaa...b26

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere kan ha noe utenfor døren. Nei, du får ikke lov å ha vogn der fordiom du har barn. Nei, han får ikke lov å ha rullestol der fordiom han er funksjonshemmet. Enhver innvendig gang i ethvert borettslag skal holdes helt tom for gjenstander av ethvert slag - alternativet er at gangen blir en dødsfelle den dagen det oppstår brann.

Anonymkode: 0f0ca...b90

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva er fønksjonshemma? Jeg vet hva en funksjonshemmelse er, men ikke hva en funksjonshemmelse er! (Er ikke lov å skrive dialekt her inne!)

Anonymkode: db6d2...a01

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du anmelde ham for, og hva er det som gjør at han oppleves som innpåsliten? Er du sikker på at han ikke har fått lov til å ha rullestolen utenfor døren? Har bodd i flere borettslag, det var ikke lov å ha barnevogn i oppgangen i noen av dem, men allikevel var det en dame i det ene som fikk ha rullestolen utenfor. 

Anonymkode: 33aaa...b26

I så fall ringer man brannvesenet. Det er ikke styret i en blokk som bestemmer at gangen skal være tom. Det gjør brannforeskriften. En elektrisk(!) rullestol i en branncelle ment for rømning ville intet brannvesen tillatt. I det øyeblikket den tar fyr er oppgangen umulig å rømme gjennom. Det hjelper ikke om du er syk dersom din stol fører til at 20 folk dør.

så Ts: klag til styret, og dersom de tillater stolen å stå der, ring brannvesenet (på kontortelefonen) og si de må komme på tilsyn.

Anonymkode: 0f0ca...b90

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Elektriske rullestoler er store. Har han den i gangen fordi det ikke er plass til den i leiligheten hans? Eller kanskje det handler om forflytningen mellom ute-stol og inne-stol? Kan du ikke snakke med ham og spørre litt, og så prøve å bli enige om en grei løsning? 

Anonymkode: a9623...c7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en fønksjonshemma nabo som tydeligvis har lagt sin hat på meg. Klager på at jeg har barnevognen i oppgangen i blokka, selv har han den elektriske rulle stolen utenfor døren. Er jo ikke bedre det? Hvem har rett her? Kan jeg anmelde han til styret/legge lapp i tips postkassen?

Anonymkode: fc412...ccb

Funksjonshemmet med u. 

Anonymkode: 985fa...7f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fønksjonshemma? Jeg vet hva en funksjonshemmelse er, men ikke hva en funksjonshemmelse er! (Er ikke lov å skrive dialekt her inne!)

Du vet nok veldig godt hva ts mener. Ikke skap deg. 

Anonymkode: d2d0a...f1b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Send klage til styret. Vet om flere borettslag som har sluttet å sy puter under armene på de funksjonshemma med å ikke tilrettelegge mer enn nødvendig. Kanskje han flytter.

Anonymkode: 10f7c...ff8

Skrevet

Står barnevogna di i veien for rullestolen, kanskje? Ikke så rart at han klager på det. 

Jeg tenker at dere kan klare å kommunisere om dette, og bli enige om en løsning som passer dere begge - jeg regner med at dere er voksne begge to?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet nok veldig godt hva ts mener. Ikke skap deg. 

Anonymkode: d2d0a...f1b

Jeg skaper meg ikke! Men det er faktisk regler her inne, da forholder man seg til dem, enkelt og greit!

• Liker 2
Skrevet

"Anmelde" til styret? Som om de har noen politimakt?

Du kan ta vognen inn i leiligheten din, og han må ta stolen sin inn i sin leilighet, selv om det tar plass. Det går på brannsikkerhet og at disse tingene på hjul hindrer fri ferdsel og blokkerer passasjene i tilfelle brann. Røykfylt, mørkt og panikk pga brann... og så skal folk tryne og snuble i din barnevogn under stresset med å komme seg ut? Ta hensyn og tenk på sikkerheten.

Det er ikke lov å oppbevare ting i oppgangene i boligblokker. Det er en generell regel som gjelder overalt pga brannsikkerhet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: e28e8...587

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skaper meg ikke! Men det er faktisk regler her inne, da forholder man seg til dem, enkelt og greit!

Slut me tulett dit!

Anonymkode: e28e8...587

• Liker 2
Skrevet (endret)

HAHAHAHHA FØNKSJONSHEMMA???? Bor du i sosialblokk eller? I morgen setter du barnevognen UTENFOR DØREN HANS.

Endret av snoren
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha no den jævla barnevogna inne i leiligheten. Har du ikke plass til barnevogn har du for liten leilighet til å ha barn...

Det er sikkert problematisk for han å komme seg forbi vognen din. Men som flere sier så er det ikke sikkert han har lov å parkere rullestolen sin der heller — men jeg tenker heller rullestol enn en barnevogn som lett kan brettes sammen og taes med inn. 

Anonymkode: be2f9...55a

• Liker 6
Skrevet

Trenger ikke gå til styret, du kan ringe rett til brannvesenet. Ingen av dere kan ha gjenstander parkert/plassert i gangen i en boligblokk som andre sier. Hjelper ikke hva styret synes siden dette er regulert av en egen lov. 

Jeg har selv ringt brannvesenet og diskutert dette siden naboen min hadde enorme lykter med kubbelys inne i gangen ved siden av døren min.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du mange innlegg du må kontrollere, lykke til! 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 26.6.2020 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Elektriske rullestoler er store. Har han den i gangen fordi det ikke er plass til den i leiligheten hans? Eller kanskje det handler om forflytningen mellom ute-stol og inne-stol? Kan du ikke snakke med ham og spørre litt, og så prøve å bli enige om en grei løsning? 

Anonymkode: a9623...c7d

Det hjelper ikke, for han skal ikke ha den stående der pga brannsikkerhet. Ts må også flytte vogna inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere skal ha ting stående. Har med brannsikkerhet å gjøre. Når man bor tett på andre mennesker, er det en ting som er veldig viktig. Hensyn.

Anonymkode: 844f4...4b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...