Gå til innhold

Du som er rundt 30 år, har kombihud og begynner å få aldringstegn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tre spørsmål:

- Hvilken hudpleie bruker du?

- Hva er din hudpleierutine?

- Hvor mye penger bruker du i måneden på dette ca?

Anonymkode: 43b42...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 29 år med fet hud og noe akne. Litt pigmenteringer og fine linjer. Arr fra akne.

Jeg bruker stort sett produkter fra Paulas Choice (PC). Har prøvd mange merker men har holdt meg til dette da jeg er fornøyd med produktene fordi de fungerer for meg. Produktene inneholder aktive ingredienser, og testes ikke på dyr. Ikke det billigste merke, men heller ikke det dyreste. Verdt det for meg som har en hud som krever litt ekstra :)

MORGEN 
Rens - Cerave Foaming Cleanser
Toner - PC RESIST Weightless Advanced Repairing Toner
Eksfoliering - PC Skin Perfecting 2% BHA Liquid
Booster - PC C15 Super Booster
Serum - PC RESIST Ultra-Light Super Antioxidant Concentrate Serum
Dagkrem - PC RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF 30

KVELD 
Pre-cleanse - Dermalogica cleansing oil
Rens - Cerave Foaming Cleanser
Toner - PC RESIST Weightless Advanced Repairing Toner
Serum - PC RESIST Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum
24-timerskrem - PC RESIST Barrier Repair Moisturizer

Vanskelig å anslå pris da jeg bruker mange produkter.. obviously :laugh: Vil tippe at det koster meg rundt 400 kroner i måneden å vedlikeholde denne rutinen. Det er som sagt verdt det for meg. Bruker i gjengjeld lite penger på sminke da jeg ikke har behov for det når huden min er blitt såpass fin. I tillegg er hudpleie blitt nærmest som en hobby for meg :)

Anonymkode: 3b45e...fd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 31, med fet/kombinert hud og acne innimellom. Følger samme oppsett som over, jeg. Det var så oversiktlig og fint.

MORGEN 
Rens - Cosmica Sensitive Balance Michellar Gel. 
Serum - blander Klairs Freshly Juiced C-vitaminserum med The Ordinary Reservatrol 3% + Ferulic Acid 3%. 
Solkrem: Cliniderm Sun Face Fluid

KVELD
Om jeg har brukt sminke: Klairs Black Cleansing Oil. 
Rens: samme som på morgenen. 
Serum: COSRX BHA Blackhead power Liquid eller medik8 retinol 0,3TR. 
Fuktighetskrem: CeraVe PM Lotion

Aner ikke hvor mye jeg bruker i mnd, for jeg fyller på etterhvert som det blir tomt. Vurderer å gå over til en sterkere retinol etter at denne flaska er tom, men ellers er jeg egentlig veldig fornøyd. Har helt minimal akne, små porer og huden føles glatt og glødende :) 

Anonymkode: 37048...be9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja dette lurer jeg og på! akkurat blitt 30 og ser de første linjene. men har samtidig fet hud, store porer og hudormer. samtidig som den virker dehydrert. så vanskelig å finne noe som passer!

Anonymkode: 90e9f...3e0

AnonymBruker
Skrevet

bump

Skrevet
På 27.6.2020 den 22.46, AnonymBruker skrev:

ja dette lurer jeg og på! akkurat blitt 30 og ser de første linjene. men har samtidig fet hud, store porer og hudormer. samtidig som den virker dehydrert. så vanskelig å finne noe som passer!

Jeg er ikke i målgruppa for tråden, men enkelte toner med BHA (salicylsyre) og et et serum med niacinamid (vitamin B3) kan hjelpe mot fet hud, store porer og hudormer. BHA har også effekt mot begynnende rynker. Bruk en oljefri (og gjerne parfymefri) fuktighetskrem og høy solfaktor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fylt 30.

Har vel det som kan kalles kombinasjonshud. Alltid hatt fet hud, veldig fet i tenårene, men med tørre partier. Litt rosacea i kinnene og tette porer på nesen.

Jeg er ikke spesielt plaget av rynker - har en linje i pannen jeg legger litt mer merke til, men utover det føler jeg meg som før. 

Bruker lite av avanserte hudpleieprodukter. Føler ofte at det er bortkastede penger, og jeg har testet my. Bruker rett og slett såpen jeg har i dusjen til å vaske ansiktet hver dag. Ca. en gang i uken skrubber jeg ansiktet med en skrubbevott. Bruker en ansiktskrem med faktor 25 om morgenen, ellers ingenting. Tar på et retinolserum om kvelden, eller en aloe Vera hvis jeg er så uheldig å bli litt solbrent. 

Det jeg bruker av penger på hudpleie går til laserfjerning av hår. Men jeg har til gode å finne en behandling for ansiktet jeg virkelig føler er verdt pengene.

Anonymkode: 1ae1e...904

AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2020 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Kvinne 31, med fet/kombinert hud og acne innimellom. Følger samme oppsett som over, jeg. Det var så oversiktlig og fint.

MORGEN 
Rens - Cosmica Sensitive Balance Michellar Gel. 
Serum - blander Klairs Freshly Juiced C-vitaminserum med The Ordinary Reservatrol 3% + Ferulic Acid 3%. 
Solkrem: Cliniderm Sun Face Fluid

KVELD
Om jeg har brukt sminke: Klairs Black Cleansing Oil. 
Rens: samme som på morgenen. 
Serum: COSRX BHA Blackhead power Liquid eller medik8 retinol 0,3TR. 
Fuktighetskrem: CeraVe PM Lotion

Aner ikke hvor mye jeg bruker i mnd, for jeg fyller på etterhvert som det blir tomt. Vurderer å gå over til en sterkere retinol etter at denne flaska er tom, men ellers er jeg egentlig veldig fornøyd. Har helt minimal akne, små porer og huden føles glatt og glødende :) 

Hvor kjøper du serumer?

Anonymkode: 12d13...fce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32

jeg er veldig lat, sminker ikke/bruker ikke krem hver dag folk tror jeg er 24 om de gjetter

om jeg sminker meg så renser jeg det vekk med lancome blå sminkefjerner, cosmica rens, bruker este lauder krem

menn har jo ofte fin hud, de gjør ingenting, så kanskje det er noe i det?

Anonymkode: ff710...0d3

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2020 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper du serumer?

Anonymkode: 12d13...fce

Googler der jeg finner det billigst, gjerne kombinert med andre produkter jeg trenger. Finner ofte gode tilbud på farmasiet.no

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2020 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er 32

jeg er veldig lat, sminker ikke/bruker ikke krem hver dag folk tror jeg er 24 om de gjetter

om jeg sminker meg så renser jeg det vekk med lancome blå sminkefjerner, cosmica rens, bruker este lauder krem

Menn får ikke en solid dose hormoner kjørt gjennom systemet en gang i måneden heller, så kanskje det er noe i det?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2020 den 0.18, AnonymBruker skrev:

De barberer seg hver morgen, hvilket er en naturlig eksfoliering, jeg har hørt det er noe i det.

Ellers synes jeg ikke at menn har noe "bedre" hud enn kvinner nødvendigvis. Vi tåler bare deres rynker bedre enn de tåler våre.

Anonymkode: 1ae1e...904

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 30. Har kombinasjonshud med hormonell akne. Er også veldig sensitiv. 

Morgen: 

CeraVe foaming cleanser (denne er utrolig god til en billig penge) 

Paulas Choice C15 booster (er på jakt etter noe billigere) 

Iunik centella calming gel cream

Solkrem (purito, la roche posay, heliocare) faktor 50. Noen ganger hopper jeg over fuktighetskrem og bruker kun SPF

Kveld: 

Micellar vann for å fjerne sminke (tåler ikke oljerens) 

CeraVe foaming cleanser eller PC perfectly balansed foaming cleanser

PC 2% BHA liquid om jeg skal eksfoliere. Eller PC 8% AHA syre (eksfoliering ca 2-3 ganger i uken)

Iunik snail restore serum (elsker dette serumet)

CeraVe PM fuktighetskrem

Handler på skinsecret, farmasiet og skincity. Planen er å starte opp med retinol etterhvert. Det som er viktigst for å redusere rynker for meg i den alderen jeg er i nå er å få nok fukt. Ofte så er de tidlige rynkene tegn på at huden ikke får nok fukt og er tørr/dehydrert. 

En annen ting er at dyrt ikke alltid er best, lær deg å lese ingredienselister! Parfyme i produktene er unødvendig og kan skade huden samt gjøre den mer sensitiv. 

Anonymkode: 68a20...7e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

34, hadde veldig ung hud før jeg fikk barn  - nå er det pigmentflekker som dominerer 😄 har lett rosacea.

Bruker shisheido toner, diverse enzymrens, skrubb i dusjen. Canoderm på kvelden, cerave om morgenen. Solkrem.

På vinteren bruker jeg i tillegg diverse syrer fra The Ordinary, men på sommeren får huden ro.

Anonymkode: 77b6c...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Rens - Clarins Gentle Foaming Cleanser with shea butter. 

Serum 1 - the ordinary hyaluronic acid 2 % + B5. 

Serum 2 - the ordinary ascorbyl tetraisopalmitate solution 20 % in vitamin f. 

Fuktighetskrem - filorga hydra filler. 

Er 30 år og har sensitiv hud som er fuktfattig. Får akne av produkter huden min ikke liker eller av hormoner i ubalanse. Nå er jeg gravid, så har flere hormonelle kviser.

Er på utkikk er nye produkter som i større grad forebygger aldring og kviser, skal hvertfall skifte ut serum 1. Kom gjerne med tips til produkter 😊

Anonymkode: 14314...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...