Gå til innhold

Hypokonder, fått beskjed om å ringe føden v/minste lille ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært på sykehuset i dag, i all hovedsak for en trivselskontroll. Der fant vi ut at jeg har 2+ proteiner i urinen, og siden jeg har vann i beina fra før er det vanskelig å skille på om det også kunne være et symptom. Blodtrykket har igjennom hele svangerskapet vært litt høyt, men i dag var det fint - så jeg har ikke svangerskapsforgiftning.

min mor var veldig veldig syk og innlagt med svangerskapsforgiftning når hun gikk med meg, så jeg har fått beskjed om å ringe ved den minste lille ting. Hodepine, uvelhet, svimmelhet, kvalme, synsforstyrrelser og i det hele tatt. Jeg er hypokonder, og har alltid vært det - så jeg synes det er vanskelig for meg å vite hva som er sånn og hva som sitter i hodet mitt. Akkurat nå føler jeg meg utrolig trøtt og sliten etter en laaang dag, og jeg føler meg litt ør i hodet - men ikke vondt.. blir likevel stresset.. noen som vet hvordan jeg kan skille mellom disse tingene? Og noen som har avspenningsteknikker, evt hva jeg kan gjøre for å slappe av?

jeg er 37+4, og de snakket om at jeg ikke skulle se bort ifra at jeg ble satt igang på tirsdag når jeg skal på neste kontroll.

Anonymkode: a304a...60d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hent deg en krakk og sett deg inn i dusjen? Er du så heldig å ha badekar så kan du ta en tur oppi der. 

Jeg tenker hvis du har hodepine slik at du hadde kommet til å tatt en paracet så burde du ringe, men når du er mest ør etter en lang dag som du sier selv så ville jeg ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 56bae...347

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hent deg en krakk og sett deg inn i dusjen? Er du så heldig å ha badekar så kan du ta en tur oppi der. 

Jeg tenker hvis du har hodepine slik at du hadde kommet til å tatt en paracet så burde du ringe, men når du er mest ør etter en lang dag som du sier selv så ville jeg ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 56bae...347

Tenker heller at om en Paracet ikke hjelper, så bør man ringe. 

Anonymkode: 7e0cb...eb7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker heller at om en Paracet ikke hjelper, så bør man ringe. 

Paracet hjalp mot min hodepine da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Men når jeg ble lyssky, kvalm og kastet opp, da ble det hastesnitt.

Anonymkode: 59324...423

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet hjalp mot min hodepine da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Men når jeg ble lyssky, kvalm og kastet opp, da ble det hastesnitt.

Anonymkode: 59324...423

Vil helst prøve å unngå det da, egentlig..😬

AnonymBruker
Skrevet

Et annet spørsmål i min egen tråd, så jeg ikke trenger å lage ny. Men kan de sette i gang en fødsel etter 38 fullgåtte uker på grunn av faren ved å få svangerskapsforgiftning, og ikke at jeg har det? 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et annet spørsmål i min egen tråd, så jeg ikke trenger å lage ny. Men kan de sette i gang en fødsel etter 38 fullgåtte uker på grunn av faren ved å få svangerskapsforgiftning, og ikke at jeg har det? 

Tviler jeg på, hvorfor skulle de det? Hos meg var de overbevist om at jeg kom til å få svangerskapsforgiftning, men både jeg og helsepersonell tok det helt rolig. Det var jo ikke noe å ta stilling til før det skjedde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler jeg på, hvorfor skulle de det? Hos meg var de overbevist om at jeg kom til å få svangerskapsforgiftning, men både jeg og helsepersonell tok det helt rolig. Det var jo ikke noe å ta stilling til før det skjedde. 

42269AB1-8068-481F-A023-4D2B5B7D9865.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

42269AB1-8068-481F-A023-4D2B5B7D9865.jpeg

Ja? Hva vil du fram til? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Hva vil du fram til? 

Du var da voldsomt hyggelig da:)

AnonymBruker
Skrevet

Hodepinen ved svangerskapsforgiftning sitter som regel i panne/bak øynene, og kan ofte gjenkjennes slik. Om man har hodepine med feks synsforstyrrelser eller smerter i mellomgulvet må man ta kontakt med jm/sykehuset asap.

Anonymkode: aca79...049

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du var da voldsomt hyggelig da:)

Skjønte bare ikke hva du mente med det du la ut? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...