Gå til innhold

Hverdagspsykopater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i en samlivskrise.

Jeg vil ikke at barnet mitt skal omgås med de.

De har prøvd å fryse meg ut av familien lenge.

Min mann er ganske blind for sabbotasjen som skjer, men han begynner å se at det er noe som skurrer.

Jeg har blitt kalt opp, kjeftet ned og skjelt ut offentlig av disse svigerforeldrene mine i barseltiden. De bruker min vanskelige barndom i mot meg.  Min svigermor har prøvd å hånelige gjøre og slenge på fødselsdepresjonsdiagnose på meg. Kaller meg alle slags mulige  ufine ting.

Jeg har sett meg lei, og en dag så sa jeg i fra om at hun lagde så dårlig familiedynamikk for hennes barnebarn fordi hennes overinvolvering fører til at foreldrene til hennes barnebarn krangler mye. Jeg ba pent om at hun måtte gi oss pusterom og slutte å gi min samboer så mye dårlig samvittighet... da svarer hun ting som;

"Ingen har vondt av å ha dårlig samvittighet" "jeg har bare gitt gutten min kjærlighet, men det vet jo ikke du hva er. Kanskje du skal ta et oppgjør med barndommen din"

"Alle i byen kjenner mg. Jeg hadde ikke hatt så mange kunder om jeg ikke var så snill" 

Osv.. osv..

Jeg har blitt trakkasert av disse i over 1 år. Jg har sett mrg lei. Jeg ble så mettet av dette her om dagen, så jeg tok igjen. Føler det var veldig dumt, men jeg ble kjempe lei.

Jeg vil ikke at slike folk skal inkluderes i mitt barns liv. De har ikke vært en ressurs, bare en belastning. Vi har prøvd familievern, men de vil ikke være med dit. Og samboeren min tilgir alt de gjør.....

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 5f93c...cb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gi han et ultimatum, meg eller de.

Problemet er jo at da kan han gå og da har du jo null kontroll over svigermonster når dere har barn 50/50. 

Anonymkode: 0e088...764

Skrevet

En ting som i hvert fall er sikkert er at hvis svigerforeldrene dine er psykopater så har det null hensikt å diskutere med dem.

Kutt all kontakt for din egen del, samboeren din kan ta med seg barnet på tur sammen med dem innimellom, han tar seg av alt med kommunikasjon. Du ønsker ikke å vite hva de snakker om, men forventer at hvis de baksnakker deg foran barnet har han ryggrad nok til å stoppe samtalen og i verste fall dra rett hjem hvis de ikke gir seg.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo gi han et ultimatum, meg eller de.

Problemet er jo at da kan han gå og da har du jo null kontroll over svigermonster når dere har barn 50/50. 

Anonymkode: 0e088...764

Det er det jeg er red for. Hans mor har truet han me selvmord da han sa i fra om at han hadde fått nok 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hennes liv. Hennes valg. 

Det er vel ikke "din feil" hva noen andre velger å gjøre med deres egne liv...             

Anonymkode: 02a0a...8fd

Problemet er at samboeren min ser på det som reell trussel. Han har hele sin oppvekst hatt ansvar for sin mor's emosjonelle tilstand..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...