AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Hei, Nyutdannet lærer som lurer på om hvordan det er å være kontaktlærer vs faglærer (har blitt tilbudt 2 stillinger og usikker på hvem jeg skal velge). Fagene er matematikk og samfunnsfag i 10 klasse. Hva er deres erfaringer? Hva er fordelen og ulempene med de forskjellige? Er det stor forskjell i arbeidsmengde? Takk for alle svar Anonymkode: 775b0...bb8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Jeg hadde foretrukket å være faglærer første året. Kontaktlærer er blitt en veldig omfattende jobb, som også er veldig givende. Ser at mange nyutdannede som går rett inn i kontaktlærerjobb sliter. Er du en faglærer med blikk for elevene vil du uansett kunne få den gode elevkontakten. Uten å måtte ta de tunge sakene på enkeltelever. Når det er sagt Synes jeg kontaktlærerjobben er givende, og er gjerne kontaktlærer selv om det medfører mer jobb. Anonymkode: fc85f...43f 3
Hengebuksvinet Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde foretrukket å være faglærer første året. Kontaktlærer er blitt en veldig omfattende jobb, som også er veldig givende. Ser at mange nyutdannede som går rett inn i kontaktlærerjobb sliter. Er du en faglærer med blikk for elevene vil du uansett kunne få den gode elevkontakten. Uten å måtte ta de tunge sakene på enkeltelever. Når det er sagt Synes jeg kontaktlærerjobben er givende, og er gjerne kontaktlærer selv om det medfører mer jobb. Anonymkode: fc85f...43f Denne skulle ikke være anonym. Må ha trykt feil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå