Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er 4+5 i dag (førstegangs) og har siste uken kjent på en enormt høy lyst. Saken er at jeg ikke tør i tilfelle det kan føre til abort nå som jeg kun er i 1 trimester. Spottet litt brunt i starten av uken og har i perioder skimtet noe svakt rosa når jeg tørket meg, legen sa det var helt normalt og at det bare var til å hoppe i køys hvis vi ønsket.

Jeg vet at det skal være trygt i et normalt svangerskap. Hvis man hadde mistet, så hadde det nok uansett skjedd. Jeg hjelper nå mannen med sitt, men kjenner jeg begynner bli litt frustrert nå😜 

Har dere hatt sex som normalt ut i 1 trimester og hvordan har lysten vært?

Anonymkode: bf922...930

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt trygt å ha sex, i alle trimester. Det kan føre til litt spotting pga skjøre slimhinner, men det er helt ufarlig.

I første tri er mange kvalme og veldig trøtte, så gjerne laber lyst da..

Anonymkode: 97509...96e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sex som vanlig i 1. og 2.trimestester, men i 3. ble det ikke så mye, jeg er ikke så gla i «doggy», ikke mannen heller , og det var egentlig bare den stillingen som fungerte i 3. Trimester så da ble det ikke så mye sex på slutten. Men begynte igjen 3 uker etter fødsel ( med kondom selvfølgelig )

Anonymkode: 21ce7...a5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis sex i svangerskapet fører til spontanabort, så er det fordi den spontanaborten hadde kommet uansett, den blir bare fremskyndet litt. Det er overhodet ikke farlig å ha sex. Slimhinnene blir skjørere når man er gravid, derfor er det mange som blør litt i underlivet. Dette kommer fra skjeden og har ingenting med fosteret å gjøre. 

Anonymkode: b0401...12b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg blødde også litt etter samleie i starten. Det er skremmende så det skjedde ikke så ofte, kjenner det fortsatt sitter i selv om jeg snart er i 3. Trimester og må alltid sjekke papiret etterpå. Nå har lysten vært på bunn siden dag 1 så jeg sliter ikke så veldig med dette da. 

Jeg ville nok sagt som de andre at du bare skal hoppe til køys, men samtidig så kjenner jeg igjen følelsen så du må nesten bare gjøre det som føles rett for deg. 

Anonymkode: e4731...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt sex som normalt, og vi har mye sex. 

Min lyst, og hans, har vært lik, om ikke større, vi har jo trossalt skapt et liv sammen. 💜

Jeg er 9+0 idag. 

Anonymkode: 47973...603

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Har forstått det er veldig forskjellig fra person til person ja. Godt å samtidig vite at jeg ikke er alene om tankene. Jeg vet ikke om jeg fikk det frem, men jeg har ikke hatt sex siden EL faktisk 🙈 Spottingen har vart i 1 1/2 uke uavhengig av samleie. 

Må oppdatere at jeg og mannen hoppet til køys i kveld. Har aldri vært så våt der nede før 😅 Var en spesiell opplevelse.  Forventet at første trimester skulle være tørr på alle måter, men det er jo tidlig å si ennå. Håper nå det går bra og at jeg ikke angrer. Merker ingen ubehag eller annet for øyeblikket.  

Det er godt med nærhet, om det da er på denne eller annen måte🥰

Anonymkode: bf922...930

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...