Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig i et selskap der et par jenter "konkurrerte" om å latterliggjøre/klage over sine dumme og akk så udugelige ( :roll: ) samboere.... Dette på en så ondskapsfull måte at jeg på et tidspunkt vurderte å forlate, da jeg ble lei meg på samboernes vegne.... (Og litt for at jeg, etter flere år uten samboer, VET at man burde sette pris på å "slippe å bo helt alene")

ikke fikk jeg meg til å si noe til de aktuelle jentene heller, feig som jeg var.

Hva med dere? En kveld med gutta/jentekvelden.... Hvordan omtaler dere deres kjærester/partnere? Er det vanlig å drive med en slik latterligjøring, at det er meg som er hårsår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter aldri min mann i negativt lys ovenfor andre. Dette har vi snakket endel om, og der er vi begge enige. Aldri et vondt ord om hverandre.

Gjest Violetta
Skrevet

Helt enig med Lillesøster. Altså, dersom jeg hadde partner. :-?

Skrevet
Setter aldri min mann i negativt lys ovenfor andre. Dette har vi snakket endel om, og der er vi begge enige. Aldri et vondt ord om hverandre.

Samme her.

Jeg reagerer forresten negativt på folk som snakker nedsettende om andre eller forteller noe om andre som de burde holde for seg selv.

Skrevet

Bra å lese at vi ikke prater stygt om hverandre men for min del så kommer den dagen hvor vi må prate om det og bli enige om å ikke si noe stygt om hverandre til andre så har ikke jeg møtt den rette.

Skrevet

Vi har ikke måttet prate om det og bli enige sånn sett. Husker ikke eksakt at vi har gjort det, men vi har pratet om så mye rart.

Poenget var at vi gjør det ikke.

Skrevet

Om dere hadde opplevd at andre gjorde det, hadde dere kommentert det, eller bare latt de holde på? (Dette er jenter jeg møter jevnlig, og det er ikke første gangen de sitter sånn.)

Skrevet

Dette mener jeg handler om respekt..

Jeg hadde aldri kunnet få meg til "slenge med leppa" om min samboer i "alles" påsyn! Jeg har full forståelse for de som må få luftet sin frustrasjon innimellom (for det har vel alle til tider :-? ), men ikke til gudoghvermann. Hva har man en bestevenn for, om man ikke kan få luftet på trykket til han/henne?

Skrevet

jeg tror ikke nødvendigvis det er så vondt ment som det høres, og tror rett og slett at det er en måte å "blåse ut" litt på, og at det nok kan bli enklere når man sitter sammen med folk som har noe av samme behov.

tror ikke det ER slik at man alltid prater om absolutt alt med hverandre hele livet, tror at man av og til kan frustrere seg over ting ved partneren som ikke er viktige nok til å "ta opp" i stor grad, men som likevel kan irritere slik at det kan være godt å frese ut litt sammen med "jentene".

har vært mye singel når jeg har vært i lignende situasjoner hvor jenter har pratet slik, og har innimellom tenkt at fader, om det er så ille, hvorfor er dere sammen med fyren?

men så har jeg vel både fått fortalt og forstått at man faktisk kan ha det bra sammen selv om ikke alt er perfekt til enhver tid, og selv om man har litt behov for å være litt irritert på partnern sammen med venninder, selv om det ikke nødvendigvis er pent.

synes ikke det er pent å snakke stygt om partneren, men å klage litt over dumme ting etc tror jeg mange gjør uten at det er vondt ment.

men situasjonen har jo mye å si, sammen med jentene på en kafe hvor ikke partneren er, greit nok. i selskap der noen som både kjenner partneren og ikke får med seg situasjonen kan overhøre det; ikke greit.

hadde ikke selv brydd meg om kjæresten banna litt over hvor teit jeg var da og da, så lenge jeg visste at dersom det var alvorlig så kom han til meg, og så lenge jeg visste at det ikke var ondsinnet drittslenging.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har "frest" når enkelte begynner å legge ut ting om sine partnere som jeg ikke har noen intresse eller ønske om å vite.

Så lenge det ikke er snakk om problemer i samlivet som man trenger noen å snakke med om, kan man holde fred om partnerens mindre heldige egenskaper.

Min samboer er ikke perfekt, Men han har endel egenskaper som for meg er så viktige at dette er en mann jeg ønsker å dele livet mitt med. Og det er de egneskapene jeg ønsker å dele med andre!

Gjest navnløs
Skrevet
Dette mener jeg handler om respekt..

Jeg hadde aldri kunnet få meg til "slenge med leppa" om min samboer i "alles" påsyn! Jeg har full forståelse for de som må få luftet sin frustrasjon innimellom (for det har vel alle til tider  :-? ), men ikke til gudoghvermann. Hva har man en bestevenn for, om man ikke kan få luftet på trykket til han/henne?

Veldig enig i dette. Jeg kan ha behov for å snakke om forholdet mellom samboern og meg av og til - men ikke i en slik sammenheng som trådstarter beskriver.

En av mine dårligste egenskaper er at jeg av og til og uten grunn kritiserer eller kommenterer hva samboern min gjør når vi er ute blant folk. Årsaken er trolig at jeg er vokst opp med det selv - at angrep er det beste forsvar - og at jeg må komme han i forkjøpet, selv om HAN aldri ville finne på å sette meg i en slik situasjon. Dette er MITT problem som jeg bør jobbe med, og jeg vet at det er JEG som settes i et dårlig lys.

Jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe om folk jeg kjente hadde snakket nedsettende om samboerne sine. Jeg BURDE kanskje sagt noe... noe om at man ikke skjønner hvorfor de gidder å være sammen med noen de mener er udugelige, og at det kanskje sier like mye om dem som om samboern....

Skrevet
Bra å lese at vi ikke prater stygt om hverandre men for min del så kommer den dagen hvor vi må prate om det og bli enige om å ikke si noe stygt om hverandre til andre så har ikke jeg møtt den rette.

La meg si litt rundt dette. Grunnen til at det kom på banen, er at jeg har en venninne som er slik. Hun kan slenge de utroligste ting ut om hennes mann. Av og til føler jeg meg utilpass av dette. Slik kom tema på banen. Min samboer sier til meg i kjølvannet av dette: sier du slikt ting om meg til dine venninner. Jeg: aldri, gjør du? Nei. :)

Skrevet

Jeg blir frustrert over mannen min av og til, men det er nok bare min beste venninne som får høre om det gitt. Jeg sitter ikke og klager om vi er mange sammen. Nå er det ikke ofte jeg har grunn til å klage på mannen min heller da. Om han klager på meg til sine kompiser aner jeg ikke, for det har vi faktisk aldri snakket om.

Skrevet

Er jeg med gode og nære venner og trenger å blåse ut litt om hvor teit samboer er denne dagen så omtaler jeg han nok i et negativt lys. Men dette gjør jeg i nærvær av gode venner og ikke i en jentegjeng som skal på byen.

Alle trenger vel å blåse ut litt. Ser det jo daglig her på KG. :wink:

Skrevet

Alle trenger vel å blåse ut litt. Ser det jo daglig her på KG.  :wink:

Det er forskjell på å "blåse ut litt" og "å latterliggjøre" sin bedre halvdel. Debatten er mer nyansert enn som så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...