AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Når jeg dusjer er det helt ekstremt, selv om jeg børster håret først for å få bort mye av det som er "løst". Jeg dusjer håret omtrent hver tredje dag, og børster det ikke mellom dusjingen siden det ødelegger krøllene mine. Men det er så utrolig mye hår som havner i sluket at jeg blir helt skremt. Vet ikke om jeg burde dra til legen med det, men hvordan legger jeg frem problemet? Er 29 år gammel, vet ikke om det kan være relatert til alder heller? Har alltid hatt ekstremt tykt og fyldig hår, men ser helt klart forskjell fra starten av tjueårene og til nå. Blir helt fortvilet Har noen opplevd det samme? Oppsøkte du lege? Anonymkode: 73b46...7dc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Jeg er 50 år og begynte å miste mye hår for et år siden. Det er nok alder og stress hos meg. Legen fant ingen mangler. Jeg begynte med produkter hos helsekosten som bremser håravfall . Det finnes egen tablettkur for menn og for damer. Det hjalp litt, nå går jeg i tillegg på ølgjær tabletter. Dette har roet ned mitt håravfall og det vokser stadig ut nytt. Anonymkode: 56dec...cc4
Hudpleier Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Gå til legen og få sjekket alle verdier, også stoffskiftet ditt. Håravfall i store mengder i din alder er ikke normalt. Selv hadde jeg for høyt stoffskifte, men det kan være andre ting som påvirker det også i ditt tilfelle. Kan være autoimmunt også.
Pia Sofia Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har hatt det likt og det var stress. Stress, også emosjonelt stress, gjør utrolig mye rart med kroppen, så det hjelper heller ikke at du får hetta av hårtapet. Hos meg stabiliserte det seg og jeg har nå nesten like tjukt som før. Selv om jeg fortsatt synes jeg mister mye, så blir ikke håret tynnere. Men det er litt tynnere enn det var.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Husk at du mister 3-dagers mengde hår når du først vasker det Det måtte jeg ta meg selv i når jeg begynte å vaske det sjeldnere. Har også mistet mer hår de siste årene, og er 30 selv. Har ingen mangler, men jeg har pcos og det kan føre til mer hårtap enn vanlig (selv om de fleste har mer hårvekst på kroppen generelt, det gjelder ikke meg). Har slått meg til ro med at det bare er sånn, og prøver å være så snill jeg kan med håret mitt. Vasker det 2 maks 3 ganger i uken, bruker ikke tørrshampo med mindre det er "krise" (type må se bra ut på et jobbmøte), lar det lufttørke på sommer og når det ellers er varmt nok, bruker varmebeskyttende spray når jeg føner det, og prøver å huske lav hestehale i stedet for høy. Gjerne sjekk vitaminer og slikt hos legen din, det kan jo være stoffskifte, men da burde du merket en ekstrem utslitthet også. Anonymkode: bf8e9...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå