Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig i et selskap der et par jenter "konkurrerte" om å latterliggjøre/klage over sine dumme og akk så udugelige ( :roll: ) samboere.... Dette på en så ondskapsfull måte at jeg på et tidspunkt vurderte å forlate, da jeg ble lei meg på samboernes vegne.... (Og litt for at jeg, etter flere år uten samboer, VET at man burde sette pris på å "slippe å bo helt alene")

ikke fikk jeg meg til å si noe til de aktuelle jentene heller, feig som jeg var.

Hva med dere? En kveld med gutta/jentekvelden.... Hvordan omtaler dere deres kjærester/partnere? Er det vanlig å drive med en slik latterligjøring, at det er meg som er hårsår?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

:o Har aldri hørt om noe sånnt. Det er jo direkte stygt! Om mannen min har gjordt noe dumt eller driti seg ut kan jeg og bestevennina mi le av det, men det kommer jo ann på hva det dreier seg om, og ikke bak hans rygg nei!!

Skrevet

Jeg kan nok klage litt hvis jeg er irritert eller oppgitt over han, men det er i såfall bare til gode venninner som kjenner meg godt, og som vet at for meg er han verdens beste mann.

Det er forskjell på å klage hvis man er irritert på noe, og å latterliggjøre typen for å være den han er.

Gjest samlivsgjesten
Skrevet

Jeg vet at jeg kan finne på å si ting til mine beste venninner om min bedre halvdels ikke fullt så gode sider innimellom. Men som noen over her skrev: Da bare til de som alt vet og er helt sikre på at jeg syns han er verdens beste gutt, og mannen i mitt liv *forelska*

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor man skal konkurrere om hvem som har den værste mannen. Blir det da en konkurranse i hvem som holder ut?

Gjest snillmedmannensin
Skrevet

Av respekt for mannen min ville jeg aldri sagt noe negativt om ham som dreide seg om han som person, altså imtime, nære ting.

Men, det hender jeg forteller "morsomme" historier på jobb om situasjoner som oppstår f.eks fordi vi er ulike. Eller fordi han alltid er sen osv.

Bare tanken på at han skulle fortalt ting om meg til andre, mine svakheter, dårlige sider ol, vllle vært et tillitsbrudd og så sårende at bare tanken.....

Men at han forteller om meg, til andre, er selvsagt helt naturlig.

Gylden regel; fortell ikke annet enn du villed vært komfortabel med hvis han var der :-)

(litt anderledes med nære venninner, jeg ser det)

Skrevet

Aldri i verden! Det har med respekt å gjøre. Man snakker ikke slik om noen.

Skrevet

herregud! jeg skjønner ikke hvordan de kan sitte å snakke slikt. jeg prater kun positivt om samboeren min. man skal da ikke baksnakke partneren sin

Gjest SumoBryter
Skrevet

Nei, sånt gjør jeg ikke jeg i hvertfall, om de er så misfornøyde med sine så er det jo litt synd på dem da og partnerne deres.

Skrevet

Men hva ville dere ha gjort hvis dette skjedde? Gang på gang på gang på gang.......... Nå er det nesten blitt en konkurranse om hvem som kan "drite ut" partnere sin mest mulig... Jeg blir direkte ille berørt på mannens vegne, og får mest lyst til å forlate. Men, hvordan ta dette opp? Eller, skal man ta det opp, eller bare la de damene det er snakk om holde på? Hvordan kan man ta det opp?

Skrevet
Men hva ville dere ha gjort hvis dette skjedde? Gang på gang på gang på gang.......... Nå er det nesten blitt en konkurranse om hvem som kan "drite ut" partnere sin mest mulig... Jeg blir direkte ille berørt på mannens vegne' date=' og får mest lyst til å forlate. Men, hvordan ta dette opp? Eller, skal man ta det opp, eller bare la de damene det er snakk om holde på? Hvordan kan man ta det opp?[/quote']

Neste gang kan du jo spørre jentene hvorfor de er sammen med disse gutta hvis de er så håpløse. Det må jo bety at jentene er litt dumme(?).

Skrevet

Neste gang kan du jo spørre jentene hvorfor de er sammen med disse gutta hvis de er så håpløse. Det må jo bety at jentene er litt dumme(?).

Har tenkt tanken... Er bare redd ordene vil falle i slike diåplomatiske toner som de burde.... :-? For jeg blir skikkelig provosert! :frustrert:

Skrevet

Dette har jeg faktisk aldri vært borti.. hverken hos mine veninner eller venner.

Skrevet

Jo, har nå opplevd dette jeg også :roll: .

Sist vi var på fest en hel gjeng begynte enkelte å legge ut om parforholdet og hvor jævlig samboeren var på alle tenkelige måter. De klarte å vinkle det litt på en humoristisk måte, for "alle" lo og kosa seg med kommentarene som "haglet" mot samboerene.

Syns det er dårlig gjort, og fikk sagt det til de det gjaldt også. Ikke noe bedre av at det faktisk er nære slektninger det gjelder (som ble baksnakket) :(

Jeg vet mye om forholdene deres, og de er jaggu ikke mye uskyldige de som legger ut dritt om samboeren sin heller!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Uff :(

Jeg kunne aldri gjort det ovenfor elsklingen min..

Skrevet

Hadde min samboer gjort det mot meg hadde det blitt månelyst ja!!! :angry:

Hadde heller ikke falt meg inn å gjøre sånn selv heller. Derimot hadde jeg ikke vært redd for å si i fra om jeg hadde vært på den festen.

Skrevet

Jeg kunne aldri sagt slikt om samboeren min til andre. Jeg snakker bare positivt om ham, slik jeg selv ønsker å bli snakket om.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Har bare fint å si om min samboer jeg. Er ufattelig glad for at han er tilbake i livet mitt og vil bo her sammen med meg og det er det jeg sier om jeg nevner han :hjerter_rundt:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Jeg driver ikke med latterliggjøring av min kjære. Jeg er stolt av ham og inderlig glad i ham, og har overhodet ingen ønsker om å snakke stygt om ham! Jeg snakker om ham i fine ordelag. Brer ikke om meg med dumme detaljer om ham eller ting som irriterer meg. Hadde jeg overhodet ikke likt om han gjorde mot meg heller!

Skrevet

Jeg vet!!akkurat det har jeg også merket meg at mange gjør..Så er det ofte helt ukonstruktiv kritikk...bare intim sladder om kjæresten..hvis man har så mye åklage på hvorfor er man sammen da? En ting er å ta opp problemer man har med venner men mye blir som sagt bare teit sladder...kanskje det er for å virke mer interessant og "kul" selv? who knows :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...