Gå til innhold

Må man sjekke seg ved forkjølelsessympt.?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt vond hals, og tett nese ett par dager nå. Er det nødvendig å sjekke seg for covid 19 - eller kan det gå sin gang? Har vert på jobb..

Anonymkode: 6ad5f...5f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Og du skal vel heller ikke på jobb før du har fått svar på testen.. 

Anonymkode: f9454...77b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke på jobb uansett så lenge du har slike symptomer. Da smitter du andre, og så blir det enda flere i køen som må testes.

Anonymkode: 04d54...607

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt vond hals, og tett nese ett par dager nå. Er det nødvendig å sjekke seg for covid 19 - eller kan det gå sin gang? Har vert på jobb..

Du skal ikke gå på jobb med slike symptomer, ikke før du har testet deg i hvert fall. (Hvor vanskelig kan det egentlig være å skjønne dette nå etter flere måneder?!?)

Anonymkode: b6975...b49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skal testes og ikke dra på jobb. Ring kommunen og spør hvordan du skal forholde deg mht testing. Du skal ikke dra på jobb, det er jo sagt massevis av ganger av myndighetene.

Anonymkode: 5fea6...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakket med feberpoliklinikken i dag, sønnen min på 2 år har hatt feber og snørrete nese siden i går. De mente det var en sommerforkjølelse. Uansett testes ikke barn her før de har hatt symptomer i 48 timer. 

Anonymkode: acf8d...c82

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sønnen min ble forkjølet for et par uker siden, og fikk feber i helgen. Vi kontaktet derfor lege på mandagen og han hadde telefonkonsultasjon med legen på mobilen. Hun sykmeldte ham og henviste ham til nærmeste feberpoliklinikk rutinemessig, for alle med symptomer skal visst testes nå. Hun la også til et par dager ekstra på sykmeldingen, i tilfelle. Han ble HENTET med deres egen transport (minibuss) hjemme og kjørt til klinikken, og etterpå ble han kjørt hjem igjen. Utrolig bra. Vi har jo ikke bil, og han skal jo ikke ferdes på offentlig transport med mulig smitte for å komme seg dit, eller smitte en uskyldig taxisjåfør.

Det viste seg å IKKE være korona, kun en vanlig forkjølelse :)

Men du bør testes, og sykemeldes. Alle med symptomer bør følge myndighetenes råd!

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager valgte du å gå på jobb? 

Anonymkode: 4eea7...8b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme type symptomer, og ble avvist fra å bli testet. Sår hals og tett nese var ikke nok.

Anonymkode: 1b04e...59e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg - som vedkommende over - tidligere har blitt avvist fra å bli testet. Og - jeg har nylig startet i ny jobb. 🤷🏼‍♀️ Jeg får se hvordan det utarter seg over helgen..

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg - som vedkommende over - tidligere har blitt avvist fra å bli testet. Og - jeg har nylig startet i ny jobb. 🤷🏼‍♀️ Jeg får se hvordan det utarter seg over helgen..

Hva syns de nye kollegaene og sjefen din om at du kom syk på jobb? Neppe en god start på et arbeidsforhold.

Anonymkode: 4eea7...8b5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er også ny i min jobb, og har blitt forkjølet med feber. Vært hos Volvat og tatt test på torsdag, får svar ganske raskt, forventet lørdag eller mandag. Poenget var; jeg holdt meg hjemme. Og er fryktelig redd for at det var dumt men om de syntes det så får det bare være...

Endret av kahaki
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slike som deg som lar pandemier spre seg. Drar på jobb når du potensielt er smittet, du skulle vært fengslet. Er du uheldig har du en kollega som ser seriøst på dette og tar hevn om du smitter han.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda det er helt greit - men jeg har ingen synlige symptomer. At jeg har litt vondt i halsen og er litt tett i nesa er det ingen rundt meg som har bemerket seg - hverken kolleger eller andre. Hadde jeg vert - og følt meg syk, hadde jeg holdt meg hjemme. Dette er altså snakk om milde  forkjølelsessymptomer, hvor ingen av symptomene er typisk for covid 19.  Men uansett - jeg fikk svar på det jeg lurte på; jeg får ta en test.

• Liker 1
  • Opprett ny...