Tiit Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Mener du at vi har behov for et slikt nasjonalt tlfnr som man kan ringe for å bli koblet over til den lokale barneverntjenesten, eller få råd på hvordan gå fram når man er vitne til barn som ikke har det bra?
Gjest Bellatrix Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Ja. Det er ikke så lett å vite hvor man skal ringe og hva man skal si.
Pleier Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Ja så absolutt. Har selv prøvd å ringe om et barn som vokste opp hos narkomane foreldre og var alene det meste av tiden. Fant ikke nr til barneverntjenesten i tlf-katalogen eller på internett. Måtte ringe til kommunen og ble satt over fire ganger, for de sendte meg feil en del ganger.
liv Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 hmm, vet ikke jeg. Det vil skape mer avstand til barnevernet, Eller i allefall mellom melder og barnevern og det er jo ikke bra..
Brunhilde Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 hmm' date=' vet ikke jeg. Det vil skape mer avstand til barnevernet, Eller i allefall mellom melder og barnevern og det er jo ikke bra..[/quote'] Jeg ser ikke helt hvordan det vil skape større avstand så lenge man settes videre til det lokale barnevernet? Dessuten tror jeg flere vil benytte denne typen telefon for råd og veiledning, nettopp fordi de kan være sikrere på at anonymiteten ivaretas.
Gjest Guest Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Regner med at det vil bli mange flere høyt utdannede foreldre som blir meldt. fordi de er så frekke å stille spørsmål til fagfolk. Disse jævla foreldrene. Nei, jeg har helt mistet respekten for etaten, så jeg tror neppe dette vil bedre noe. BV lager gjerne saker på foreldrene slik at de kan dra på shoppingtur der de har flyttet til....
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Så lenge det ikke går over alle støvleskaft... Folk som vil ta hevn på naboen ringer inn, eller folk "anmelder" andre som oppdrar barnet litt annerledes enn dem selv, eller som har lavere IQ enn dem selv. Det er bra med et barnevern som fungerer, men av og til tar de litt av. (Men det er vel heller stoff til en ny tråd...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå