Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg er ganske ny i jobben og har fått god kontakt med en kollega (si at hun heter Bjørg). 
Bjørg og jeg har snakket mye sammen, og hatt litt sosialt samvær utenfor jobb. 
I går gikk jeg tur med en god venninne av meg (si hun heter Åse) og det visste seg at kollegaen min (Bjørg) er exen til exen (Si Morten) av min venninne: Altså Bjørg og Morten var sammen i 1,5 år før Åse og Morten ble sammen (de gikk fra hverandre i 2010). Åse og Morten gikk fra hverandre i 2013. 
Lang historie kort: jeg fortalte Åse om Bjørg og Åse var rask til å si at hun aldri har likt Bjørg og syns ikke noe om henne. Jeg fikk det inntrykket av at Åse heller ikke ville at jeg skulle henge noe mer med Bjørg. 
Så spørsmålet mitt er: 

Er det greit at jeg fortsetter å være litt sammen med Bjørg? Eller skal jeg respektere Åse og holde meg unna? 

Anonymkode: 123e2...be9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært exen til din venninnes nåværende mann, kanskje ikke så greit. Men det er altså 7 år siden din venninne gikk fra denne typen.... 

Anonymkode: 82eeb...3cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt! Dere er jo kollegaer, så du skal jo omgåes henne mye fremover. 

Anonymkode: e8542...90e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært exen til din venninnes nåværende mann, kanskje ikke så greit. Men det er altså 7 år siden din venninne gikk fra denne typen.... 

Anonymkode: 82eeb...3cd

Ja, det her er mange år siden. Men syns det var vanskelig da min venninne visste mange negative følelser når jeg nevnte Bjørg. Jeg vil være lojal mot Åse, men syns det er trist å kutte ut Bjørg da det er henne jeg har fått best kontakt med på jobb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt! Dere er jo kollegaer, så du skal jo omgåes henne mye fremover. 

Anonymkode: e8542...90e

Så jeg er ikke råtten mot Åse om jeg fortsetter å møte Bjørg f.eks utenfor jobb?

Skrevet

Tenker det kommer an på grunnen til at Åse ikke liker Bjørg. Hvis det er fordi Bjørg har oppført seg dårlig mot henne/andre, ville jeg holdt meg litt på avstand og vært på vakt, men allikevel holdt en vennlig og kollegial tone, men hvis det er fordi hun bare ikke har sansen for Bjørg - og vi har vel alle noen sånne mennesker som vi rett og slett bare ikke tåler, uten at det er noen egentlig grunn til det - ville jeg forsatt å henge med Bjørg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit at du har et godt forhold til en kollega DU liker.  Venninnen din sitt inntrykk av kollegaen er farget av situasjonen. 

Anonymkode: 3128b...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, semperflorens skrev:

Tenker det kommer an på grunnen til at Åse ikke liker Bjørg. Hvis det er fordi Bjørg har oppført seg dårlig mot henne/andre, ville jeg holdt meg litt på avstand og vært på vakt, men allikevel holdt en vennlig og kollegial tone, men hvis det er fordi hun bare ikke har sansen for Bjørg - og vi har vel alle noen sånne mennesker som vi rett og slett bare ikke tåler, uten at det er noen egentlig grunn til det - ville jeg forsatt å henge med Bjørg.

Ja, jeg vet ikke annet enn at de bare er exer begge to. Ikke hørt noe annen forklaring 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Din kollega, ditt vennskap.. helt uavhengig av tidligere ekser og div. Men IkKE involver deg og ende opp mellom barken og veden.. 

Anonymkode: 01826...209

• Liker 1
Skrevet

Ditt vennskap til Bjørg er helt uavhengig av Bjørgs og Åses relasjon, og også uavhengig av din og Åses relasjon.

Du skylder på ingen måte Åse å avslutte vennskapet med Bjørg. Sånn tankegang er så umoden at ikke engang barn forventer sånt. Du kan være venner med nøyaktig hvem du selv ønsker å være venn med.

Men du bør kanskje avstå fra å invitere Åse og Bjørg i det samme middagsselskapet. Ihvertfall frem Åse klarer å legge de vonde følelsene bak seg.

• Liker 1
Skrevet

Du velger dine venner selv.
Jeg ville svart Åse at Bjørg er en venn og en kollega av deg, og du setter pris på det selskapet. Og at du respekterer at Åse ikke liker Bjørg, og dermed ikke kommer til å invitere dem til sosiale sammenkomster samtidig, og at du også forventer at hun respekterer at du velger dine egne venner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...