AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Jeg lurer på hva dere syns om å skrive meldinger med personer av det motsatte kjønn når man er i et forhold? Er det ok eller vil det alltid tolkes som flørting? Jeg har en kollega som la meg til på messenger for en stund siden og begynte å sende meg meldinger om jobbrelaterte ting. En veldig hyggelig fyr, som jeg liker godt å jobbe sammen med også. Han er absolutt en attraktiv fyr, men det er ingenting mellom oss og jeg har uansett samboer. Men jeg merker jo at jeg ikke nødvendigvis vil at samboeren skal vite at jeg melder med kollegaen, det føles kanskje som noe som samboeren min ikke vil like? Selv om meldingene i seg selv er helt uskyldige, er mye om jobb, men også litt sånn sende en melding om vi har lest en god bok, sett en film vi vil anbefale eller noe sånt. Spørsmålet er egentlig vel så mye om det er ok å få nye mannlige venner når man er i et forhold eller om man burde holde seg unna sånt? Anonymkode: 4e8f5...bd1 1
Hvorfor? Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg merker jo at jeg ikke nødvendigvis vil at samboeren skal vite at jeg melder med kollegaen, det føles kanskje som noe som samboeren min ikke vil like? Hvorfor tror du han ville hatt et problem med det? Ville du blitt sur eller sjalu hvis samboeren din hadde et godt forhold til en av sine kolleger? Jeg synes det du beskriver høres ut som et ganske vanlig vennskapsforhold mellom to kolleger. Med mindre tonen dere i mellom er flørtete, eller du deler følelser og tanker med kollegaen din som du ikke deler med samboeren din, tenker jeg at dette er helt normalt. Men jeg synes virkelig ikke du burde skjule dette for samboeren din, da er det fort gjort at det kan gi ham mistanker om at det faktisk er noe å skjule her. 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hva dere syns om å skrive meldinger med personer av det motsatte kjønn når man er i et forhold? Er det ok eller vil det alltid tolkes som flørting? Jeg har en kollega som la meg til på messenger for en stund siden og begynte å sende meg meldinger om jobbrelaterte ting. En veldig hyggelig fyr, som jeg liker godt å jobbe sammen med også. Han er absolutt en attraktiv fyr, men det er ingenting mellom oss og jeg har uansett samboer. Men jeg merker jo at jeg ikke nødvendigvis vil at samboeren skal vite at jeg melder med kollegaen, det føles kanskje som noe som samboeren min ikke vil like? Selv om meldingene i seg selv er helt uskyldige, er mye om jobb, men også litt sånn sende en melding om vi har lest en god bok, sett en film vi vil anbefale eller noe sånt. Spørsmålet er egentlig vel så mye om det er ok å få nye mannlige venner når man er i et forhold eller om man burde holde seg unna sånt? Anonymkode: 4e8f5...bd1 Er det ikke ok å få nye venner uten å klarere det med samboer så bør du dumpe din samboer, Ts. Hvordan tenker du å håndtere livet uten å være i stand til å likebehandle menn og kvinner i din vennekrets, på jobb, sosialt etc? Om dere er 4 stykk som jobber som team og en av dem er menn - tenker du aktivt ekskludere han og si fra «jeg snakker kun om jobb med deg og du kan ikke ringe meg på kveldstid fordi jeg har en kontrollerende samboer» - eller tenker du bare late som det er normalt å bli bedre kjent med 3 av 4 der den siste «tilfeldigvis» er en mann? Du bør verken skjule eller dele mannlige venner mer enn kvinnelige venner. Krever samboer noe annet bør det fungere som å heise et gedigent rødt flagg. Og, igjen, da bør du finne deg en ny type. Ditto, selvsagt, om det har falt deg inn å på noe vis kontrollere din samboers venninner. Da søker du terapi. Nå. Anonymkode: 25e90...5ac 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 Hvor gamle er du og kjæresten din ts? I voksne forhold skal ikke dette være noe problem. Anonymkode: cb4c0...0bd 3
Apekatten Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 Så lenge det bare er vennskapelig, ser jeg ikke problemet. Det må da være lov å få nye venner 🤷🏻♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 Dette kan fort utvikle seg til noe mer.. Anonymkode: 8e041...e43 2
Jr.Garcon Skrevet 26. juni 2020 #7 Skrevet 26. juni 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hva dere syns om å skrive meldinger med personer av det motsatte kjønn når man er i et forhold? Er det ok eller vil det alltid tolkes som flørting? Jeg har en kollega som la meg til på messenger for en stund siden og begynte å sende meg meldinger om jobbrelaterte ting. En veldig hyggelig fyr, som jeg liker godt å jobbe sammen med også. Han er absolutt en attraktiv fyr, men det er ingenting mellom oss og jeg har uansett samboer. Men jeg merker jo at jeg ikke nødvendigvis vil at samboeren skal vite at jeg melder med kollegaen, det føles kanskje som noe som samboeren min ikke vil like? Selv om meldingene i seg selv er helt uskyldige, er mye om jobb, men også litt sånn sende en melding om vi har lest en god bok, sett en film vi vil anbefale eller noe sånt. Spørsmålet er egentlig vel så mye om det er ok å få nye mannlige venner når man er i et forhold eller om man burde holde seg unna sånt? Anonymkode: 4e8f5...bd1 Du har jo svaret ditt der. Uskyldige ting skjuler man ikke, og i det man eventuelt begynner å skjule de, så er de ikke uskyldige lenger. Endret 26. juni 2020 av Jr.Garcon 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #8 Skrevet 26. juni 2020 Så lenge du er åpen om vennskapet og det ikke er noe som må skjules. Eller at partner også kan få bli kjent med vedkommende er det helt greit, tenker jeg. Det er alltid litt rart med nye bekjentskap av det motsatte kjønn når man er i et forhold. Selvfølgelig helt greit, men kan skape unødig usikkerhet hos partner om han føler seg tilsidesatt eller føler at vennskapet mellom dere er hemmelig. Åpenhet er svært viktig for å skape trygghet. Ingen skal bestemme over hverandre, men man må faktisk inkludere og respekterer partner. Anonymkode: d46ac...9d3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 Jeg har noen ganger sendt melding med en mannlig kollega, men passet da på å be ham hilse til kjæresten eller fortalte om en god film jeg og mannen så sammen som han sikkert ville like. Passet på å nevne mannen min der det passer, for st han ikke skulle misforstå intensjonen min med meldingene. På den måten passa jeg på å vise for oss begge at partnerskspene våre hjemme var viktige. Jeg fortalte gjerne mannen om hva vi hadde skrevet om pga felles interesser mellom oss alle. Mannen min sendte også meldinger med en kvinnelig kollega, de var bare vennskspelige og relativt nøytrale (jeg leste alle uten at han visste det, ja så lite respekt for privatlivet har jeg) MEN de snakka bare om seg i mellom, ingen av dem nevnte NOEN gang partneren sin i de mange meldingene. Da ble jeg sterkt mistenksom, tenker de begge likte oppmerksomheten fra den andre og balanserte hårfint på flørte-linen, aldri trødd direkte over men likevel. Nevnte han feks et filmtips om en film vi to hadde sett unnlot han å nevne at han så den på kino med meg feks. Eller viste han en ny ting han hadde fått unnlot han å si at det var en gave fra meg Han nevnte heller aldri noe om disse meldingene til meg. Så hvordan kontakten er er helt avgjørende. Anonymkode: 6b607...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #10 Skrevet 26. juni 2020 Jeg skjønner virkelig ikke at dette skulle være noe problem. Hva så om det blir vennskapelig også, du vet hvor grensene går. Jeg chatter med mannlige kollegaer, og har gode mannlige venner, men jeg ser ikke noe seksuelt i det bare fordi det er motsatt kjønn. Mannen min har kvinnelige venner og bekjente. Vi har vært sammen i 15 år, og ingen av oss har vært i nærheten av utroskap. Har inntrykk av at det er mye mer utroskap og sniking rundt i forhold hvor det ikke er åpent for å ha vennskapsforhold til motsatt kjønn. Disse legger på en måte opp til at slike forhold skal være seksuelle i sin natur, og da blir det gjerne sånn. Anonymkode: 8180e...639 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #11 Skrevet 28. juni 2020 TS her. Noen lurte på hvor gamle vi er, og både jeg og samboer og kollegaen er rundt 40. Jeg og samboer har vært sammen i mange år. Jeg har hatt mannlige venner før og ikke tenkt noe over det. Det hender også jeg sender noen meldinger med en annen mannlig kollega uten at jeg har tenkt noe over det. Det er nok noe med den andre kollegaen som gjør at jeg skjuler kontakten litt. Vi skriver som sagt ikke noe flørtende meldinger, det er mer at vi skriver om andre ting også og gjerne på litt rare tidspunkt, som sent på kvelden osv. Og så vet jo jeg inni meg at dette er en mann jeg syns er veldig attraktiv og et potensielt kjærestemateriale om jeg var singel. Så det er nok derfor jeg ikke har sagt det til samboeren. Han vet at jeg har en del kontakt med kollegaen og jeg referer jevnlig til ting han har sagt på jobb, overfor samboeren min. Men akkurat den meldingskontakten er jeg mer usikker på. Samboeren min er ikke en sjalu type, men jeg har blitt litt usikker på om den type meldingsaktivitet i seg selv kategoriseres som flørting, eller om det er ok med nye mannlige venner i et forhold, når den andre ikke er homofil eller opptatt, slik det har vært med andre mannlige venner jeg har hatt. Hvis denne kollegaen var en kvinne, ville jeg jo ansett denne type kontakt som helt normal, så klart. Anonymkode: 4e8f5...bd1
AllahBallah Skrevet 28. juni 2020 #12 Skrevet 28. juni 2020 Hadde blitt skeptisk var jeg din samboer, virker som du liker dette
Cata Skrevet 28. juni 2020 #13 Skrevet 28. juni 2020 Meldingskontakt er ikke skummelt i seg selv. Det du må spørre deg selv om er: "Ville det gjort noe om min mann eller hans kone så meldingene?" Hvis svaret på det er ja, så er det på tide å stoppe/begrense/skrive om andre ting. Utveksler selv snap/meldinger til enkelte mannlige kollegaer, men tar det alltid for gitt at mottakeren kan vise den til konemor med et "Se her du, denne sendte Cata nå nettopp". (Sender som oftest naturbilder om jeg er på tur eller en gang i blant vitsetegninger eller andre artigheter jeg finner på nett og en sjelden gang korte spørsmål/kommentarer som er jobbrelatert.) 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. juni 2020 #14 Skrevet 28. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Noen lurte på hvor gamle vi er, og både jeg og samboer og kollegaen er rundt 40. Jeg og samboer har vært sammen i mange år. Jeg har hatt mannlige venner før og ikke tenkt noe over det. Det hender også jeg sender noen meldinger med en annen mannlig kollega uten at jeg har tenkt noe over det. Det er nok noe med den andre kollegaen som gjør at jeg skjuler kontakten litt. Vi skriver som sagt ikke noe flørtende meldinger, det er mer at vi skriver om andre ting også og gjerne på litt rare tidspunkt, som sent på kvelden osv. Og så vet jo jeg inni meg at dette er en mann jeg syns er veldig attraktiv og et potensielt kjærestemateriale om jeg var singel. Så det er nok derfor jeg ikke har sagt det til samboeren. Han vet at jeg har en del kontakt med kollegaen og jeg referer jevnlig til ting han har sagt på jobb, overfor samboeren min. Men akkurat den meldingskontakten er jeg mer usikker på. Samboeren min er ikke en sjalu type, men jeg har blitt litt usikker på om den type meldingsaktivitet i seg selv kategoriseres som flørting, eller om det er ok med nye mannlige venner i et forhold, når den andre ikke er homofil eller opptatt, slik det har vært med andre mannlige venner jeg har hatt. Hvis denne kollegaen var en kvinne, ville jeg jo ansett denne type kontakt som helt normal, så klart. Anonymkode: 4e8f5...bd1 Du svarer jo egentlig nok her. Er du selv usikker på om dette er ok, er det ikke ok. Eller spør mannen din? Hvis det var han som gjorde det samme med en kollega du vet han liker på alle måter, hadde du likt det?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #15 Skrevet 28. juni 2020 Jeg skriver helst aldri med menn, og i alle fall ikke med kollegaer. Det blir bare drama, knuste hjerter, hyl og skrik. Spiller egentlig ingen rolle om jeg er i forhold eller ikke. Men mye lettere å ha en kjæreste å skylde på. Anonymkode: bd9de...9f2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #16 Skrevet 28. juni 2020 På 26.6.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev: Er det ikke ok å få nye venner uten å klarere det med samboer så bør du dumpe din samboer Anonymkode: 25e90...5ac Det hadde på ingen måte vært greit her at mannen min fikk seg nye kvinnelige venner nei. Og det gjelder motsatt og. Anonymkode: 095f9...d68
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #17 Skrevet 28. juni 2020 I utgangspunktet ikke et problem, men det at du ser kollegaen som en attraktiv og potensiell partner, gjør nok at du står i fare for å falle sakte men sikkert for ham. Det kan ta måneder og år, men kommunikasjonen vil gradvis bli mer flørtende, eller dypere følelsesmessig. Så kommer det en liten hump i samlivet ditt, og da er denne kollegaen den første du søker trøst og bekreftelse hos. Helt hypotetisk selvsagt. Anonymkode: e404b...b05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå