AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #21 Skrevet 27. juni 2020 9 minutter siden, Krantz95 said: Jeg tar heller korona noen uker enn narkolepsi eller andre "morsomme" bivirkninger resten av livet. Alle som har fulgt med litt vet at mange flere får "morsomme" kroniske bivirkninger av sykdommen. Anonymkode: 0deb7...669 7
Humle Brumle Skrevet 27. juni 2020 #22 Skrevet 27. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjokkerende og oppsiktsvekkende. Trodde de skulle prioritere barna først. Anonymkode: c21e1...0d8 Barn er jo ikke i risikogruppen da. Har du ikke sett på statistikken på hvor mange barn blir alvorlig syke eller dør? 3
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 #23 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle som har fulgt med litt vet at mange flere får "morsomme" kroniske bivirkninger av sykdommen. Anonymkode: 0deb7...669 Man kan ikke vite at bivirkningene er kroniske når viruset bare har vært her i maks 6 mnd. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #24 Skrevet 27. juni 2020 3 minutter siden, Krantz95 said: Man kan ikke vite at bivirkningene er kroniske når viruset bare har vært her i maks 6 mnd. Man vet at kroppen ikke kan reparere noen typer skader, det har ikke noe å si hvordan de ble forårsaket. Anonymkode: 0deb7...669 2
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 #25 Skrevet 27. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter fortsatt på tidslinjen som viser hvordan dette skal gå til. Anonymkode: 0deb7...669 Jeg har ingen tidslinje å gi deg, men kan si følgende for å bygge opp under mitt argument for at det ikke er nødvendig å bruke tid og ressurser på en vaksine: 40-60 prosent har allerede kryssimmunitet fra andre tidligere koronaviruser. Det er derfor mange bare får veldig milde symptomer eller rett og slett er asymptomatiske. Hos halvparten av deltagerne i en undersøkelse ble det funnet immunrespons fra T-cellene mot et protein i SARS-CoV-2 selv om vedkommende aldri hadde blitt eksponert for SARS-CoV-2 tidligere. Siden immunresponsen er via T-celler og ikke via antistoffene IgG/IgM er flokkimmunitetsprosenten som myndighetene forteller feil. Det er mye større flokkimmunitet enn det man kan se med antistoff-tester. Det er også grunnen til at smitten går raskt ned i de fleste europeiske landene nå. 1
NorthernLight Skrevet 27. juni 2020 #26 Skrevet 27. juni 2020 25 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg tar heller korona noen uker enn narkolepsi eller andre "morsomme" bivirkninger resten av livet. Det er litt morsomt at mange av de som sier at folk er hysteriske pga corona tiltakene og er i mot de, er selv hysterisk redde for en vaksine..:) 5
NorthernLight Skrevet 27. juni 2020 #27 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: 40-60 prosent har allerede kryssimmunitet fra andre tidligere koronaviruser Det der tror jeg ikke alle eksperter er enig i du.. 2
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 #28 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Det er litt morsomt at mange av de som sier at folk er hysteriske pga corona tiltakene og er i mot de, er selv hysterisk redde for en vaksine..:) For min del handler det om å veie fordeler/ulemper opp mot hverandre. Korona er ikke noe problem for meg som ikke er risikogruppen, mens en hasteutviklet vaksine kan være et problem for hvem som helst. Det så vi med svineinfluensavaksinen. 1
NorthernLight Skrevet 27. juni 2020 #29 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: For min del handler det om å veie fordeler/ulemper opp mot hverandre. Korona er ikke noe problem for meg som ikke er risikogruppen, mens en hasteutviklet vaksine kan være et problem for hvem som helst. Det så vi med svineinfluensavaksinen. Generelt sett så er vaksiner veldig trygge og beskytter befolkningen. 1
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 #30 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Generelt sett så er vaksiner veldig trygge og beskytter befolkningen. Det er jeg enig i. Tar gjerne vaksiner som har vært på markedet en stund og er gjennomtestet. Men jeg er veldig skeptisk til hasteutviklede vaksiner. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #31 Skrevet 27. juni 2020 47 minutter siden, NorthernLight skrev: Med mindre du har en veldig god grunn eller antistoffer mot corona så er det egoistisk å ikke ta en vaksine mot covid-19. Nei, det du gjør er egoistisk, å prøve og få folk til å følge den viljen du har valgt å følge, fordi du er redd og usikker (egoistisk). Anonymkode: fb782...100
NorthernLight Skrevet 27. juni 2020 #32 Skrevet 27. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det du gjør er egoistisk, å prøve og få folk til å følge den viljen du har valgt å følge, fordi du er redd og usikker (egoistisk). Anonymkode: fb782...100 Du vet man kan smitte andre evt eller? Men det spiller kanskje ingen rolle så lenge du er frisk. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #33 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Du vet man kan smitte andre evt eller? Men det spiller kanskje ingen rolle så lenge du er frisk. Da får de vaksinere seg. Uansett trenger man ikke mer enn ca 60-70 immunitet, da er epidemien over. Enkelttilfeller kan sykehusene fint takle. Anonymkode: 1a52e...344 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #34 Skrevet 27. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det du gjør er egoistisk, å prøve og få folk til å følge den viljen du har valgt å følge, fordi du er redd og usikker (egoistisk). Anonymkode: fb782...100 Slutt å dele bullshit. Bildet er kun antivaxxer-propaganda. Den gjengen der aner ikke hva de snakker om. Anonymkode: 430ca...9fc 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #35 Skrevet 27. juni 2020 7 timer siden, NorthernLight skrev: Det er litt morsomt at mange av de som sier at folk er hysteriske pga corona tiltakene og er i mot de, er selv hysterisk redde for en vaksine..:) Er absolutt ikke mot tiltakene. Er veldig for faktisk. Men en ny vaksine kan prøves på andre. Ikke på meg. Anonymkode: d1754...890 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #36 Skrevet 27. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det du gjør er egoistisk, å prøve og få folk til å følge den viljen du har valgt å følge, fordi du er redd og usikker (egoistisk). Anonymkode: fb782...100 Men å utsette den stakkars ungen for fare for Kawasaki-liknende syndromer eller noen av alle de andre alvorlige bieffektene Covid-19 kan skape mener du er helt greit? Anonymkode: 0deb7...669 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #37 Skrevet 27. juni 2020 7 hours ago, Krantz95 said: Jeg har ingen tidslinje å gi deg, men kan si følgende for å bygge opp under mitt argument for at det ikke er nødvendig å bruke tid og ressurser på en vaksine: Jeg slettet den udokumenterte svadaen du prøver å ro deg unna med. I Bergamo har godt over 50% av befolkningen antistoffer, så påstandene dine om at få trenger å smittes er ønsketenkning. Selv de som ikke får symptomer kan være alvorlig syke uten å vite det. https://www.realclearscience.com/articles/2020/06/27/covid-19_asymptomatic_people_can_still_develop_lung_damage_111442.html Anonymkode: 0deb7...669 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #38 Skrevet 28. juni 2020 15 timer siden, NorthernLight skrev: Det er litt morsomt at mange av de som sier at folk er hysteriske pga corona tiltakene og er i mot de, er selv hysterisk redde for en vaksine..:) Jeg vaksinerer meg ikke mot sykdommer som ikke er farlige for meg, hva er morsomt med det? Anonymkode: 1a52e...344 3
NorthernLight Skrevet 28. juni 2020 #39 Skrevet 28. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vaksinerer meg ikke mot sykdommer som ikke er farlige for meg, hva er morsomt med det? Anonymkode: 1a52e...344 Så det er ikke så farlig om du smitter andre så lenge du selv er frisk?? Fin holdning. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #40 Skrevet 28. juni 2020 21 timer siden, NorthernLight skrev: Er vel alltid noen nolduser i helsevesenet som ikke vil ta vaksine når den kommer. De burde ikke få lov til å jobbe, med mindre de har en veldig god grunn for å ikke ta den. De jobber med mange syke og folk i risikogruppen. Jeg skal ikke ta den! En uprøvd vaksine. No way. Jeg er 40 år og aldri vært syk. Har kun fulgt barnevaksinasjonsprogrammet. Siste vaksine jeg tok var i 1993. Så nei. Kommer ikke på tale. Har 0 fravær på jobb. De som tok influensavaksinen ble syke en etter en og fikk fravær. Noen var borte i 2 uker etter influensa AV vaksinen. Anonymkode: 76354...260 3
Anbefalte innlegg