Gå til innhold

Økonomisk sosialhjelp og chat på nav.no, avslått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere andre som logger inn på nav (uansett ytelse eller annet) se dette også? At chatten for "Økonomisk sosialhjelp og andre sosiale tjenester" er avslått? Den er grå og uten lenke til svarboks, må dermed ringe hver gang.

Anonymkode: b7ea4...888

Skrevet

Ja, den tjenesten var bare nå en periode i korona. Det er helt normalt at du må ringe for å få hjelp /veiledning til sosialhjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, som Hvissvass skriver så finnes ikke den tjenesten lengre. Det var en spesialtillatelse i en unntakstilstand. Forhåpentligvis kommer det nye versjoner over tjenesten snart. 

Anonymkode: 5e659...572

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for svar, kom igjennom på telefon før de stengte for dagen og fikk svar der også. Synes det er litt merkelig at alle andre chatte-muligheter er åpne, men at den blir stengt for de som sliter mest med økonomien. De er altså de som har minst som må bruke mest på å ringe for å få kontakt. Heldigvis blir jeg vel ikke i denne situasjonen mye lengre, men tenker på alle andre i tillegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for svar, kom igjennom på telefon før de stengte for dagen og fikk svar der også. Synes det er litt merkelig at alle andre chatte-muligheter er åpne, men at den blir stengt for de som sliter mest med økonomien. De er altså de som har minst som må bruke mest på å ringe for å få kontakt. Heldigvis blir jeg vel ikke i denne situasjonen mye lengre, men tenker på alle andre i tillegg.

Det er dyrt å være fattig. 

Dette lærte jeg av min første sjef (tidlig 80-tallet), og han har helt rett. Jo fattigere du er, jo mer må du betale. Dette gjelder mange varer og tjenester. 

Anonymkode: 5f000...f5f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om personvern. Faktisk

Anonymkode: 152b7...9ff

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det handler om personvern. Faktisk

Anonymkode: 152b7...9ff

Ja, jeg forstod det ut i fra samtalen jeg hadde med nav i dag også. Samtidig fikk jeg også det svaret at de som søker Økonomisk sosialhjelpen er den eneste gruppen hvor samtalene ikke kan sees på statlig nivå, kun kommunalt og kun av veilederen -så den gruppen var jo de som får personvernet beskyttet mest av alle fra før av. 

Og hva med personvernet til alle de andre gruppene da i såfall? Pensjonister, sykemeldte, uføre osv. kan vel også finne på å skrive ting som ikke alle burde se, men deres chat er visst altså da veldig åpen for andre i systemet. Ja, om jeg forstod det jeg hørte riktig da selvfølgelig, men jeg spurte opp igjen i samtalen (ble litt nysgjerrig og forundret) og fikk det bekreftet igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Autokorrekt ble til grammatisk feil 

*Økonomisk sosialhjelp

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om å få den tilbake etter sommeren.

Dette med at man ikke kan skrive når det kommer til sosialhjelp er egentlig rart. For her har man logget seg inn med bankID, den høyeste sikkerheten vi har, også kan man ikke spørre om sosialhjelp, men alle andre ytelser er greit. Veldig rart. 

Anonymkode: 750b4...d9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er strengt regulert hvem som kan se hva, men det som er aller strengest er forhold knyttet til kommunale ytelser. Vesentlig strengere enn statlige ytelser. 

Anonymkode: 5e659...572

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...