Gå til innhold

Du sender en inviterende melding til folk en fredags kveld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner deg alene, og sender en mld til folk. Frister de med alkohol og mat, hjemme hos deg selv. 

Få svarer i løpet av kvelden (eller helgen). De som svarer er nølende, andre svarer ikke i det hele tatt. 

Jeg er snill, raus, genrøs, tenker på andre før meg selv... 

Hvordan hadde dere tatt dette? Kjenner meg utrolig deprimert etter å ha opplevd dette sist helg, og føler meg som et null som ingen kommer til å savne hvis jeg forlot denne kloden.... 

Uff.... Hva gjør jeg med livet mitt nå? Tydeligvis ingen som ønsker å være i nærheten av meg. 

Anonymkode: 094a9...ba0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men altså.. du sender den fredags kveld..? Samme kvelden du har lyst å være med folk?

Her stiller du nok litt for høye krav til folk. De fleste har planer for helgen lenge før fredagskvelden kommer. Mange, meg inkludert, liker overhodet ikke spontanitet når det gjelder sosiale sammenkomster. 

Så neste gang: inviter en uke på forhånd, du... Ihvertfall ikke senere enn onsdagen. 

Det har ikke noe med at folk ikke vil være med deg: det har med at du fullstendig bommer på timingen. 

Anonymkode: 0b964...b8c

• Liker 49
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du kan ikke forvente at folk takker ja, på så kort varsel.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre, jeg ville svært sjelden takket ja til en invitasjon samme kveld. Men når det er sagt, så er det jo normal høflighet å takke nei om man ikke kan, der burde vennene dine skjerpe seg litt. 

Anonymkode: 0cb27...5e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men du må jo gi folk tid til å planlegge og å svare. Du forventet vel ikke at de satt hjemme ledige og ventet på en henvendelse ifra deg.

Mandag /tirsdag seinest for slik.

Anonymkode: d3440...c23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg planegger ting flere uker i forveien, hadde aldri takket ja samme dag, da har jeg innstillt meg på andre ting.

Anonymkode: 2a2bd...781

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig med de andre, jeg ville svært sjelden takket ja til en invitasjon samme kveld. Men når det er sagt, så er det jo normal høflighet å takke nei om man ikke kan, der burde vennene dine skjerpe seg litt. 

Anonymkode: 0cb27...5e3

Jeg har mobilen i vesken når jeg er med andre. Så om jeg hadde fått en invitasjon fredagskvelden, hadde jeg ikke sett den før det var for sent å svare, siden jeg anser det som uhøflig å sitte og lese meldinger mens man er i sosialt lag. 

Anonymkode: 0b964...b8c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en sånn snap for et par uker siden, typ "slått på grillen om noen vil komme og ta en matbit og en øl". Jeg var litt opptatt da jeg så snappen så jeg svarte ikke og så glemte jeg å sende noe snap senere, men jeg oppfattet det mer som en åpen greie der de som ville komme kunne svare. Kanskje oppfattet noen av de som ikke svarte deg det på samme måte. 

Jeg liker også å bli invitert mer enn samme dag. Det kan hende jeg sier ja til planer samme kveld om jeg ikke har noe annet å gjøre, men jeg liker helst å planlegge litt mer, er ikke så spontan av meg. 

Anonymkode: 403e6...148

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker helst å bli invitert noen dager i forveien. Jeg liker å planlegge, så på så kort varsel hadde jeg nok heller ikke kommet. 

Anonymkode: 3a0ca...261

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en som må få vite ting som dette ukesvis i forveien, så jeg er enig med de andre. Det er nok det at du spør samme dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For det første så er det altfor kort varsel.

For det andre så må du slutte å misbruke ordet deprimert. Du følte deg kanskje nedstemt eller lei deg, men ikke kom å si at du ble deprimert av dette. 

Anonymkode: 3df0d...410

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg opplevd flere ganger, men så avtaler vi en annen dag det passer senere :) 

Anonymkode: 8bb5f...210

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det første så er det altfor kort varsel.

For det andre så må du slutte å misbruke ordet deprimert. Du følte deg kanskje nedstemt eller lei deg, men ikke kom å si at du ble deprimert av dette. 

Anonymkode: 3df0d...410

enig

Anonymkode: b476d...bf1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe med deg selv mentalt, du har dårlig selvtillit.

Tipper du er i 20åra. Lær deg i å trives i eget selskap, ingen kan komme å underholde deg på kort varsel når det passer deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

du høres needy ut😐

Anonymkode: 8b307...955

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du høres needy ut😐

Anonymkode: 8b307...955

Hun gjør det ja, typisk usikker jente.

• Liker 3
Skrevet

Enig med de andre her, du bør invitere noen dager (minst) før hvis du vil ha selskap en fredagskveld. Og så lurer jeg litt på formuleringen i meldingen du sendte. Du sier at du følte deg alene, så den manglende responsen kan også ha litt med tonen i meldingen å gjøre. 

Det er lov å føle seg alene og sutre av og til, men det bør man ta med dem man kjenner best. Hvis du sender en sutrende melding til bekjente en fredagskveld, så kan du ikke vente positiv respons. Folk flest har som sagt planer da eller vil slappe av etter en slitsom arbeidsuke, og da frister det ikke å slippe alt man har i hendene og ta turen til en eller annen nedfor bekjent.

Send heller en melding (nøytral/positiv) til noen du kjenner tidligere i uka og spør om de vil finne på noe til helga. Da tror jeg sjansen er større for at du får responsen du vil ha.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke dukket opp, hvis jeg fikk melding samme dag. Jeg trenger tid til å planlegge og forberede meg. Fredager er jeg ofte utslitt etter uken også. Det hadde ikke hatt noe å gjøre med hvor glad jeg var i vedkommende, ihvertfall.

Anonymkode: bfab0...7ba

• Liker 2
Skrevet

Her er dagene ganske travle, ikke nødvendigvis med sosiale greier, men med rydding, barn, jobb, etc. Fredag ettermiddag har jeg landet på en av to ting. Enten har jeg allerede planer eller jeg har stilt hodet inn på å slappe av og roe ned. Hvis sistnevnte er det rett og slett litt vanskelig for meg å snu planene selv for gode venninner. 

Inviter litt tidligere du :)

• Liker 1
Skrevet

Er det spontant så er det jo supert om det går. Men med full forståelse for at det ikke går.

Her er det som regel snakk om planlegging flere uker i forveien.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...