AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Vi bor tett med naboene, rekkehus.. De fleste ser ut som de vil være i fred, men hilse og hjelpe hverandre ved behov. Det synes jeg er innafor men samboer maser hele tiden om å bli bedre kjent og bli venner. Jeg er veldig sosial av meg så dette er ikke noe problem, men jeg ser og merker det tydelig at naboene våre ikke ønsker så tett kontakt. Desuten synes jeg det er deilig å ligge i fred å sole meg uten å måtte prate om vær og vind hver gang jeg ser naboene. Vi bor i rekkehus. Hva tenker dere? Anonymkode: f22a5...198
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Flere tråder her med det samme. Ikke tenk, la folk være i fred som ønsker det. Da viser du sosiale evner, om du trenger deg på er du sosialt tilbakestående. Anonymkode: 6c3e0...a12 2
Fastnøkkel Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 Jeg sier hei, og har naboene hund bli det naturlig litt hundesnakk. Vi er ikke venner, men på hils. Noe annet er rart. Man må ikke være venn med naboene, men høflig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 Ingen kontakt med naboer her, unntatt: "hei og god dag" og praktiske ting. Føler meg litt sær. Men stedet jeg bor skal jeg hvile og ikke sosialisere. Anonymkode: 06beb...33e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 Enig med din samboer. Så kommer det an på hva slags kjemi man har med naboene. Jeg sosialiserer gjerne med nabo om vi trives sammen men har og behov for privatliv. Anonymkode: 50653...328 1
FluffyJuggernaut Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 Vi er på hils og behjelpelig om det skulle være noe ekstra, men ønsker ikke noe spesielt mer en det. Heldigvis prøver ikke de å presse på oss mer kontakt en det vi ønsker heller, og er i stor grad samme type mennesker som oss på akkurat det. Sosial og vennskapelig er vi med vennene våre. Jeg ville respektert vibbene de sender ut, som du hadde tenkt i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #7 Skrevet 26. juni 2020 Vi sier ikke annet enn hei med et lite smil når vi går forbi naboene våre, men savner litt før i tiden da jeg bodde hjemme hos familien, der var alle naboene i gata kjempe gode venner. Det ble arrangert grilling i parken flere kvelder hele sommeren, alle møttes ute for å skravle mens barna lekte, på vinteren kunne vi alle samles for å leie hytte på fjellet, var heller ikke uvanlig at flere naboer reiste på ferie sammen. Samt at naboer ringte på for å ta en kaffe innimellom og alle stilte opp på et blunk om noen trengte noe. Savner tiden hvor alt dette var normalt, jeg skjønner godt at folk ønsker privatliv og gjerne vil gjemme seg litt vekk etter en slitsom dag, men herregud så ensomt og trist samfunnet vårt faktisk har blitt... Nå vet jeg så vidt hva min nærmeste nabo heter og det tok flere uker før jeg fant ut at mannen hennes hadde dødd liksom, man kjenner ingen av menneskene som bor rundt en lenger, mens før var disse våre aller beste venner... Anonymkode: b89dd...8a0 2
Gjest Alkoholist Skrevet 26. juni 2020 #8 Skrevet 26. juni 2020 4 timer siden, Fastnøkkel skrev: Jeg sier hei, og har naboene hund bli det naturlig litt hundesnakk. Vi er ikke venner, men på hils. Noe annet er rart. Man må ikke være venn med naboene, men høflig. Samme her.
Gjest Saph Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 Er "venner" med ene naboen, det er en gammel dame som reiser en del, så jeg tar inn post, vanner planter og klipper gress når hun er vekk. Så vi er på litt mere enn hils, men vi henger ikke sammen. De andre naboene er jeg bare på hils med, som er det forholdet jeg vil ha med dem, så det er bra vi alle er enige om det 😄
Aragorn ll Elessar Skrevet 26. juni 2020 #10 Skrevet 26. juni 2020 Jeg ser mine naboer veldig sjeldent, jeg hører dem veldig sjeldent, og om jeg skulle gå forbi dem så hilser vi bare uten og stoppe og snakke sammen, Så jeg har et fantastisk forhold med mine naboer. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #11 Skrevet 26. juni 2020 Helt ok? Vi er av og til plantepassere/tar inn post for hverandre på ferier, og ungene leker mye sammen. Kan lett invitere dem på kaffe, eller jordbær på terrassen når vi kjøper en kasse, men vi henger ikke akkurat sammen på fritiden eller tilbringer mye tid sammen. Ungene kommer og går da. Anonymkode: f6b4b...66f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #12 Skrevet 26. juni 2020 Vi er kun på hei.. stopper å prater litt om vi har tid.. hjelper hverandre om det er behov.. ellers har vi en sommer fest i gata her hvert år. Anonymkode: b1c95...af9
Hoppetaujenta Skrevet 26. juni 2020 #13 Skrevet 26. juni 2020 1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg ser mine naboer veldig sjeldent, jeg hører dem veldig sjeldent, og om jeg skulle gå forbi dem så hilser vi bare uten og stoppe og snakke sammen, Så jeg har et fantastisk forhold med mine naboer. Du hadde vært min drømmenabo. Sånn vil jeg gjerne ha det, men har det dessverre ikke helt sånn.
C8H10N4O2 Skrevet 26. juni 2020 #14 Skrevet 26. juni 2020 Vi har ikke naboer i umiddelbar nærhet, noe som passer meg utmerket. Men vi bor på en plass der alle kjenner alle sånn omtrent, så det er sjelden vi ikke snakker med folk når vi er plasser i nærområdet der det ferdes andre mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå