Grennellik Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Hei, jeg lurer på om noen her inne har tips til klesbutikker/merker som er etisk produserte?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Alt for få dessverre, og ofte vanskelig å få tak i. Jeg passer selv i hovedsak på å kjøpe kun det jeg absolutt må (har kjøpt 5 plagg til nå i år), og sørge for at det er gode materialer (bomull, ull, viscose, silke, tencell). Det beste du kan gjøre er å bruke det du har. Hold deg unna fast fashion (H&M, Zara, Cubus, Gina Tricot, osv), men er du nødt til å handle der, se etter gode materialer og beregn å beholde plagget lenge. Organicbasics.com kan jeg anbefale. De er danske, og koster litt, men har vært svært fornøyd med undertøy og t-skjorter derfra. De er svært åpne om hva de gjør for miljøet og hvordan alt produseres, og når du bestiller kan du se hvor mye co2 og vann du sparer ved å velge dem. Everlane skal også være ok, men de er i litt hardt vær for tida. Bruktbutikker er også bra for miljøet og etisk på den måten Anonymkode: fca04...081 1
Gjest Emet Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 Last ned "good on you" appen, da kan du se om merkene du vil ha er etiske, og om hvor etiske de er i forhold til dyr, miljø og arbeidere.
Gjest _Crocs_ Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 Jeg pleier å filtrere på bærekraftighet og materiale de er lager av på zalando, hvis jeg ikke finner det brukt først 😊
Gjest Aniita Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 www.grontskift.no kun fairtrade og økologisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå