AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #41 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 12åringen vår er nesten 170 cm.... Tanten min er 155 cm. Betyr det at hun må sitte i bilstol når hun kjører bil? 🤣 Anonymkode: 5a1d4...0dc Elsker dette argumentet. Et barn vs en voksen. That makes sense. Anonymkode: db405...e1b 4
Blålilla Skrevet 26. juni 2020 #42 Skrevet 26. juni 2020 Begge mine satt i beltestol til de var over 10. De var verken 150 cm høye eller over 36 kg før da. Protesterte ikke, og de satt godt i setet sitt. Jeg er ikke «hysterisk» på bilsikring, men følger vekt/høydeambefalinger 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #43 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta alt som står i slike grupper seriøst det diktes opp egne regler der og for all del ikke legg ut bilde av barn i bilstol, du får høre at du har garantert feil stol, montert feil, for lite/stort barn for stolen etc🙄🤦🏻♀️ barn skal visst sitte lengst mulig bakovervendt, helst til konfirmasjonsalder, ei i gruppa har 12-åringen i bakovervendt sete. Anonymkode: ebcb3...a7b Dette blir for dumt. Trygg trafikk anbefaler at barn sitter bakovervendt så lenge som mulig. I dag går de fleste beltemonterte stoler til 125cm/25kg. Mener du at det da er en egen regel som de dikter opp? At du håner foreldre som kun ønsker å sikre barna deres best mulig i det farligste fremkomstmiddelet er helt normalt. Og takk gud for at noen kan veilede med stoler/montering! Da jeg skulle kjøpe stol til førstemann var det ingen i butikken som fortalte meg om helling, at bærebøylen skulle stå oppe, osv. Tantebarnet mitt knakk nakken og døde fordi hun satt i fremovervendt bilstol med fempunktssele. Er ganske sikker på at du hadde vist litt mer respekt for sikkerhet i bil dersom du hadde mistet barna dine fordi de ikke var sikret optimalt. Anonymkode: 731df...698 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #44 Skrevet 26. juni 2020 Min 10-åring er 150 og har nettopp sluttet med pute i bilen... Anonymkode: f48d4...318 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #45 Skrevet 26. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta alt som står i slike grupper seriøst det diktes opp egne regler der og for all del ikke legg ut bilde av barn i bilstol, du får høre at du har garantert feil stol, montert feil, for lite/stort barn for stolen etc🙄🤦🏻♀️ barn skal visst sitte lengst mulig bakovervendt, helst til konfirmasjonsalder, ei i gruppa har 12-åringen i bakovervendt sete. Anonymkode: ebcb3...a7b Nå MÅ du gi deg. Du kommer inn i hver eneste tråd som handler om bilstoler og påstår at det er noen som har 12åringen i bakovervendt sete, men kan ikke fiske opp dokumentasjon på dette. Hvordan i all verden klarer du å irritere deg så grønn over folk som ønsker å sikre barna sine best mulig? Fem ganger bedre enn deg? Føler du deg truffet på noe vis? Siden du må rakke ned og hakke på de som velger det absolutt beste alternativet for barna sine, søker informasjon for å vite hva det beste er og deler nyttig kunnskap. Det skulle bare mangle at man får påpekt feilmontering, ønsker du å være i ei ulykke vel vitende om at isofixfestene ikke er fast? Kan du ikke bare kaste ungen din ut av takvinduer i stedet? Anonymkode: db405...e1b 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #46 Skrevet 26. juni 2020 https://www.nrk.no/vestland/xl/jakta-pa-den-avgjerande-detaljen-_-difor-vart-kaja-_6_-alvorleg-skadd-1.14446461 Ja, jenta hadde riktignok sovna og satt framoverbøyd. Men når de sitter på bare pute(og spesielt om de er for små) skal det utrolig lite til før selen blir liggende feil og da kan det blir fatalt om man skulle komme ut for kollisjon. Anonymkode: 88d7b...32c 1
Arkana Skrevet 26. juni 2020 #47 Skrevet 26. juni 2020 Det er anbefalt at barn sitter i sete eller på pute til de er 150 cm (påbudt hvis utstyret finnes i bilen). Man kan ikke sammenligne barn og voksne, selv om de har samme høyde, fordi det også handler om skjelettmodning.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #48 Skrevet 26. juni 2020 Her sitter de aller fleste i klassen til barnet (2) i beltestol😊 Det skal eldste her gjøre til 10-12 år. Tuller ikke med sikkerhet. Anonymkode: 4b941...2a6
Gjest dailysugar Skrevet 26. juni 2020 #49 Skrevet 26. juni 2020 Det handler også en del om utvikling, skjelett og så videre. Klart det er noe annet med en lav voksen enn ett høyt barn! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå