Pocashine Skrevet 26. juni 2020 #1 Del Skrevet 26. juni 2020 Hei, jeg var siste år 2019 fast ansatt til og med 4.12.19. Fra 5.12. Var jeg hjemme, denne 3 uker før fødselen. Etter denne 3 uker var jeg i permisjon (80 %). Jeg fikk feriepenger i går men ganske mye mindre og jeg forstår ikke hvorfor. Feriepengergrunnlaget er lønn fra i fjor men på lønnslippen har de også med beregnet mitt lønn i permisjon fra 2020 og derfor få jeg nesten 14.000 nok mindre. I lønnslippen fra mai 2020 kan jeg lese opptjening feriepenger mye mer også feriepenger til gode. Jeg snakket med arbeidsgiver og han sier det er vanlig pga jeg er i permisjon 80 %. Men det er jo for 2020 jeg hade fast lønn i 2019. Og jeg ser på hver lønnslipp at feriepenger til gode øker hver måned 2019. Er det riktig? Jeg tenkte egentlig at arbeidsgiver spare opp feriepenger i 2019 og dette blir utbetalt i 2020 og ikke forregne med permisjon fra denne år. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Del Skrevet 26. juni 2020 Om du har vært i permisjon 80% er det nesten ingen lønn I juni å trekke 4 ferieuker fra + 1 ukes trekk fra feriepengene. Er vel det som er skjedd Anonymkode: 0431a...9c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Del Skrevet 26. juni 2020 + opptjente feriepenger - 25 dager ferie + månedslønn (80%) = utbetalt hvis de har trukket deg for ferie så vil/skal du få lønn fra arbeidsgiver når du avvikler/forlenger permisjonen din med ferie Anonymkode: 141fc...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alabaster Skrevet 26. juni 2020 #4 Del Skrevet 26. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: + opptjente feriepenger - 25 dager ferie + månedslønn (80%) = utbetalt hvis de har trukket deg for ferie så vil/skal du få lønn fra arbeidsgiver når du avvikler/forlenger permisjonen din med ferie Anonymkode: 141fc...00b Enig, bare at TS skriver hun har 80 % permisjon, så da er det bare 20 % lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå