NorthernLight Skrevet 26. juni 2020 #21 Skrevet 26. juni 2020 (endret) «Det er altså ikke slik at korona er verre, det er bare at vi har null immunitet i befolkningen, hvilket gjør at det smitter rakst og mange personer. Og den beskyttelsen de eldre har av influensa har vi ikke. « Anonymkode: 68436...2bb Jo Corona er verre enn vanlig influensa.. er det mulig å ikke skjønne det... herlighet.. Endret 26. juni 2020 av NorthernLight 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #22 Skrevet 26. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er altså ikke slik at korona er verre, det er bare at vi har null immunitet i befolkningen, hvilket gjør at det smitter rakst og mange personer. Og den beskyttelsen de eldre har av influensa har vi ikke. Anonymkode: 68436...2bb Jo, sykdommen har høyere dødelighet enn influensa i seg selv. Det er nå bevist over enhver tvil at masse forskning, selv om det er usikkert hvor mange ganger farligere den er. Mangelen på immunitet er en faktor som kommer i tillegg. Anonymkode: 72598...667 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #23 Skrevet 26. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, sykdommen har høyere dødelighet enn influensa i seg selv. Det er nå bevist over enhver tvil at masse forskning, selv om det er usikkert hvor mange ganger farligere den er. Mangelen på immunitet er en faktor som kommer i tillegg. Anonymkode: 72598...667 «Det et bevist over enhver tvil selv om det er usikkert». Ok😂 De har ikke bevist noe som helst, all den tid de ikke vet hvor mange som faktisk har vært smittet. Anonymkode: 68436...2bb 1
Gjest Warrior Skrevet 26. juni 2020 #24 Skrevet 26. juni 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt corona, og for meg (i likhet med veldig mange andre), så var det en svært mild forkjølelse. Å sammenlikne med influensa blir på mange måter meningsløst ettersom vi har vaksine og vaksinerer de svakeste av oss. Noen år fungerer vaksinen dårligere (men det er jo ikke sånn at den ikke fungerer i det hele tatt). Det er altså ikke slik at korona er verre, det er bare at vi har null immunitet i befolkningen, hvilket gjør at det smitter rakst og mange personer. Og den beskyttelsen de eldre har av influensa har vi ikke. Anonymkode: 68436...2bb Noen får det lett selvfølgelig. Sånn er det med influensa også. Noen blir bare snufsen mens andre blir veldig syk. Men ingen vet hvem som får det lett og hardt før de er syk. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få influensa så hardt. Høy feber og kroppsverk visste jeg om, men at det gikk så på lungene. Måtte gå på antibiotika. Er ikke rart jeg er redd for noe som er enda verre? Å jo verre og dødeligere er det.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #25 Skrevet 26. juni 2020 Har hatt korona og det var mildere enn influensa. For min del var det uproblematisk å ha det, bortsett fra at det ble ekstra dager med hjemmekontor og det var kjedelig Anonymkode: 662e4...188 1
Pillarguri Skrevet 26. juni 2020 #26 Skrevet 26. juni 2020 8 timer siden, Krantz95 skrev: Hittil har det dødd nesten 500.000 av covid-19 i hele verden. I en vanlig influensa-sesong dør det ca like mange. Sesongen 2017-18 døde ca 650.000 av influensa. Det betyr at covid-19 må drepe 500.000 hvert eneste år fremover for å være farligere enn influensa. Det store spørsmålet er om covid-19 kommer til å drepe like mange som hittil hvert eneste år fremover? Og det gjelder etter at en eventuell vaksine for covid-19 har kommet. Fordi vi vaksinerer jo mot influensa hvert eneste år.... Når det har gått et par år er jeg ganske sikker på at det vil vise seg at influensa er mye farligere enn covid-19. Så du ser helt bort fra at det kan ha dødd mange mennesker av influensa i år også? De som er døde av Corona er talt opp. Men, folk har jo dødd av alt mulig annet også i samme periode. Det er ikke slutt på andre typer dødsfall selv om det er folk som dør av Corona. Sannsynligvis er det mindre «vanlige» dødsfall enn vanlig pga ekstremt renhold og andre smittereduserende tiltak.
Krantz95 Skrevet 26. juni 2020 #27 Skrevet 26. juni 2020 11 minutter siden, Pillarguri skrev: Så du ser helt bort fra at det kan ha dødd mange mennesker av influensa i år også? De som er døde av Corona er talt opp. Men, folk har jo dødd av alt mulig annet også i samme periode. Det er ikke slutt på andre typer dødsfall selv om det er folk som dør av Corona. Sannsynligvis er det mindre «vanlige» dødsfall enn vanlig pga ekstremt renhold og andre smittereduserende tiltak. Posten min handler om å sammenligne Covid-19-døde med det som har vært antallet influensadøde de siste årene. For sammenligningen er det urelevant hvor mange som har dødd av influensa i år.
Gjest Tamsi Skrevet 26. juni 2020 #28 Skrevet 26. juni 2020 8 timer siden, Krantz95 skrev: Hittil har det dødd nesten 500.000 av covid-19 i hele verden. I en vanlig influensa-sesong dør det ca like mange. Sesongen 2017-18 døde ca 650.000 av influensa. Det betyr at covid-19 må drepe 500.000 hvert eneste år fremover for å være farligere enn influensa. Det store spørsmålet er om covid-19 kommer til å drepe like mange som hittil hvert eneste år fremover? Og det gjelder etter at en eventuell vaksine for covid-19 har kommet. Fordi vi vaksinerer jo mot influensa hvert eneste år.... Når det har gått et par år er jeg ganske sikker på at det vil vise seg at influensa er mye farligere enn covid-19. Jeg forsøker meg på din form for statistikkanalyse, og går ut ifra at du heller vil ha ebola enn influensa. De to siste årene har det dødd ca 2300 personer av ebola. Det er ikke så mange. Når man ser på tallene for antall døde influensa er det åpenbart at influensa er mye farligere enn ebola. Riktig? Så er du enig? Ville du heller hatt ebola enn influensa? https://www.nrk.no/urix/ebolautbrudd-i-kongo-er-over-_-2287-dode-1.15068974
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #29 Skrevet 26. juni 2020 Koronaviruset er et mye mer potent virus enn influensa, det er mer virulent og r-raten er høyere. Mye man fortsatt ikke vet om koronaviruset, så det blir spennende å se hva forskerne finner ut neste året. Jeg for min del syns det er veldig interessant hvorfor noen blir veldig syk, mens andre får bare en lett forskjølelse. Mekanismene bak dette er ikke avklart enda. Alder har helt klart en avgjørende rolle, men det er noe mer som vi fortsatt ikke forstår. Jeg for min del har hatt både svineinfluensa og koronaviruset. Jeg er ung, sprek og helt frisk, så i utgangspunktet skulle jeg bare fått et svært mildt forløp. Det fikk jeg ikke, jeg ble skikkelig syk og gispet etter luft. Ble innlagt på å sykehuset, men slapp heldigvis respirator. Hadde nedsatt oksygenmetning og hostet blod. Svineinfluensaen var ille, men ikke til å sammenligne med koronaviruset. Jeg aner ikke hvorfor jeg ble så syk, håper jeg får svar en dag. Anonymkode: e1778...d95 4
Collan Skrevet 26. juni 2020 #30 Skrevet 26. juni 2020 8 hours ago, Krantz95 said: Hittil har det dødd nesten 500.000 av covid-19 i hele verden. I en vanlig influensa-sesong dør det ca like mange. Sesongen 2017-18 døde ca 650.000 av influensa. Det betyr at covid-19 må drepe 500.000 hvert eneste år fremover for å være farligere enn influensa. Det store spørsmålet er om covid-19 kommer til å drepe like mange som hittil hvert eneste år fremover? Og det gjelder etter at en eventuell vaksine for covid-19 har kommet. Fordi vi vaksinerer jo mot influensa hvert eneste år.... Når det har gått et par år er jeg ganske sikker på at det vil vise seg at influensa er mye farligere enn covid-19. Med forbehold om at tallene dine er riktige: Covid19 har tatt livet av 500 000 mennesker på tross av kraftige tiltak med lockdwon, sosial distansering etc. Uten disse tiltakene ville det vært mye verre. Hvor ille er vanskelig å si, men at det ville vært flere millioner døde nå uten tiltak er jeg ikke i tvil om. Og det ville bare ha vært begynnelsen. Hvorfor er det så vanskelig for en del å se den enorme forskjellen mellom vanlige influensasesonger der folk oppfører seg som vanlig, og nå, som vi har hatt historisk kraftige smittevernstiltak? 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #31 Skrevet 26. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt corona, og for meg (i likhet med veldig mange andre), så var det en svært mild forkjølelse. Å sammenlikne med influensa blir på mange måter meningsløst ettersom vi har vaksine og vaksinerer de svakeste av oss. Noen år fungerer vaksinen dårligere (men det er jo ikke sånn at den ikke fungerer i det hele tatt). Det er altså ikke slik at korona er verre, det er bare at vi har null immunitet i befolkningen, hvilket gjør at det smitter rakst og mange personer. Og den beskyttelsen de eldre har av influensa har vi ikke. Anonymkode: 68436...2bb Kan du fortelle litt mer om sykdomsforløpet ditt ved corona? Mistenker corona i hus Anonymkode: b0911...062
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #32 Skrevet 26. juni 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt korona og det var mildere enn influensa. For min del var det uproblematisk å ha det, bortsett fra at det ble ekstra dager med hjemmekontor og det var kjedelig Anonymkode: 662e4...188 Hvordan opplevde du det? Varighet og symptomer? Anonymkode: b0911...062
Collan Skrevet 26. juni 2020 #33 Skrevet 26. juni 2020 (endret) 22 minutter siden, Tamsi said: Jeg forsøker meg på din form for statistikkanalyse, og går ut ifra at du heller vil ha ebola enn influensa. De to siste årene har det dødd ca 2300 personer av ebola. Det er ikke så mange. Når man ser på tallene for antall døde influensa er det åpenbart at influensa er mye farligere enn ebola. Riktig? Så er du enig? Ville du heller hatt ebola enn influensa? https://www.nrk.no/urix/ebolautbrudd-i-kongo-er-over-_-2287-dode-1.15068974 Edit: ser at jeg leste litt fort her. Uansett er følgende riktig: Covid19 og andre influensaer er farligere enn Ebola fordi de smitter mye mer effektivt fra menneske til menneske, derfor får de mye høyere dødstall globalt sett. På et globalt nivå blir da Covid19 mye farligere enn Ebola. Ebola smitter dårlig fra menneske til menneske. Hvis jeg ikke husker feil så smitter Ebola så og si ikke lenger etter 4.-5. gangs smitte mellom mennesker, fordi viruset ikke formerer seg særlig godt i mennesker. Endret 26. juni 2020 av Collan
Krantz95 Skrevet 26. juni 2020 #34 Skrevet 26. juni 2020 25 minutter siden, Tamsi skrev: Jeg forsøker meg på din form for statistikkanalyse, og går ut ifra at du heller vil ha ebola enn influensa. De to siste årene har det dødd ca 2300 personer av ebola. Det er ikke så mange. Når man ser på tallene for antall døde influensa er det åpenbart at influensa er mye farligere enn ebola. Riktig? Så er du enig? Ville du heller hatt ebola enn influensa? https://www.nrk.no/urix/ebolautbrudd-i-kongo-er-over-_-2287-dode-1.15068974 I min analyse ser jeg på døde i hele verden. Med den forutsetningen er influensa mye farligere for menneskeheten enn det Ebola er.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #35 Skrevet 26. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan opplevde du det? Varighet og symptomer? Anonymkode: b0911...062 Varte 4/5 dager. Vondt i halsen, litt hoste, snørr, tap av smaksans, lett hodepine og litt magetrøbbel. Og feber. Rant litt fra øynene de første 2 dagene. Ikke verre enn at jeg var sengeliggende 1 dag og hadde hjemmekontor resten av dagene. Datteren min på 8 år fikk det også. Snørr, feber, hoste og sår hals. Hun var fin igjen etter 3 dager. Anonymkode: 662e4...188 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #36 Skrevet 26. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: «Det et bevist over enhver tvil selv om det er usikkert». Ok😂 De har ikke bevist noe som helst, all den tid de ikke vet hvor mange som faktisk har vært smittet. Anonymkode: 68436...2bb Det eneste du beviser med dette er at ikke du følger med på forskningen og ikke vet noe om hva som har blitt gjort. Anonymkode: 72598...667
Gjest Tamsi Skrevet 26. juni 2020 #37 Skrevet 26. juni 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: I min analyse ser jeg på døde i hele verden. Med den forutsetningen er influensa mye farligere for menneskeheten enn det Ebola er. Tror likevel du som enkeltperson ville valgt influensa foran ebola, om du måtte velge. Foran corona også, med mindre du velger å tolke de tallene annerledes.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #38 Skrevet 26. juni 2020 9 hours ago, Krantz95 said: Hittil har det dødd nesten 500.000 av covid-19 i hele verden. I en vanlig influensa-sesong dør det ca like mange. Sesongen 2017-18 døde ca 650.000 av influensa. Det betyr at covid-19 må drepe 500.000 hvert eneste år fremover for å være farligere enn influensa. Det store spørsmålet er om covid-19 kommer til å drepe like mange som hittil hvert eneste år fremover? Og det gjelder etter at en eventuell vaksine for covid-19 har kommet. Fordi vi vaksinerer jo mot influensa hvert eneste år.... Når det har gått et par år er jeg ganske sikker på at det vil vise seg at influensa er mye farligere enn covid-19. Du vet godt at det i realiteten kommer et nytt influensavirus hvert år, så selv om vi klarer å bekjempe denne sesongens virus så er vi like langt til neste år. SARS-CoV-2 er ett virus som koster mange flere liv, og når vi er vaksinert mot det kommer det ikke tilbake i en ny og like dødelig form neste år. Det vet vi med stor sikkerhet siden det finnes 4 andre coronavirus i omløp som ikke har mutert i noen stor grad på mange år. Sammenlikningen din er derfor som vanlig meningsløs. Anonymkode: 72598...667
Krantz95 Skrevet 26. juni 2020 #39 Skrevet 26. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet godt at det i realiteten kommer et nytt influensavirus hvert år, så selv om vi klarer å bekjempe denne sesongens virus så er vi like langt til neste år. SARS-CoV-2 er ett virus som koster mange flere liv, og når vi er vaksinert mot det kommer det ikke tilbake i en ny og like dødelig form neste år. Det vet vi med stor sikkerhet siden det finnes 4 andre coronavirus i omløp som ikke har mutert i noen stor grad på mange år. Sammenlikningen din er derfor som vanlig meningsløs. Anonymkode: 72598...667 Tiden vil vise hvem av oss som får rett.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #40 Skrevet 26. juni 2020 Krabtz95 er dim som ett brød. Herregud flytt til USA sjal love deg at vi kommer til å få New York tilstander i Texas, California og Florida. Anonymkode: e5585...b2d
Anbefalte innlegg