hemulen Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Leiligheten jeg har bodd i de siste 8 årene er nå lagt ut for salg (vet ikke helt om det er innafor å linke til egen annonse her, men det kan være relevant for å få gode svar). Kunne trengt noen gode visningstips. Jeg har en tendens til å ta helt av med sjokolade, frukt og bakverk 😂 Tenkte kanskje jeg skulle bake kanelboller som kan deles ut på visning. Men det blir kanskje litt overdrevet? Spesielt når leiligheten er så liten. Hva annet kan man sette frem for dem som møter opp, spesielt i disse koronatider? Alle tips for lure ting jeg kan gjøre for å ønske potensielle kjøpere velkommen, mottas med takk! Har aldri solgt før og dette er litt skummelt 😄
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Jeg solgte min leilighet på tirsdag. Jeg lagde noen kanelboller, ordnet en karaffel med vann og sitronbåter, var utrolig varmt så det har godt til de som kom. Også noen jordbær i en skål på den ene terassen. Ble solgt med en gsng og 200.000 over takst Anonymkode: b57cd...f7e
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 Jeg har vært på endel visninger, aldri opplevd å få servert noe. Men høres koselig ut da, kjør på 😀
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 Rekker du å få luftet ut? Jeg hadde tenkt at nybaktlukta skulle kamuflere noe. Ellers , kjør på 👍 Anonymkode: 48e44...c5a 14
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 Det frarådes å servere nybakst - nettopp fordi det da virker mistenkelig mtp om det er et forsøk på å kamuflere dårlig lukt. I disse korona-tider er det vel heller ikke innafor å legge opp til servering.. Jeg ville latt være. Det er sjelden jeg har opplevd noe servering på visning (og vi gikk på MANGE!!). Det er best å la være, spesielt i disse tider. Anonymkode: 2f0be...ae0 9
hemulen Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg solgte min leilighet på tirsdag. Jeg lagde noen kanelboller, ordnet en karaffel med vann og sitronbåter, var utrolig varmt så det har godt til de som kom. Også noen jordbær i en skål på den ene terassen. Ble solgt med en gsng og 200.000 over takst Anonymkode: b57cd...f7e Takk, gode tips Vann med sitronbåter er nok et must nå for tiden. Gratulerer så mye med salg! 6 minutter siden, AnonymBruker said: Rekker du å få luftet ut? Jeg hadde tenkt at nybaktlukta skulle kamuflere noe. Ellers , kjør på 👍 Anonymkode: 48e44...c5a Ja, det skal jeg klare. Kan sikkert ta hjemmekontor den dagen, så kan bake tidlig på morgenen, f.eks. 10 minutter siden, Catalina Culès said: Jeg har vært på endel visninger, aldri opplevd å få servert noe. Men høres koselig ut da, kjør på 😀 Jeg er glad i å mate folk 😂 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det frarådes å servere nybakst - nettopp fordi det da virker mistenkelig mtp om det er et forsøk på å kamuflere dårlig lukt. I disse korona-tider er det vel heller ikke innafor å legge opp til servering.. Jeg ville latt være. Det er sjelden jeg har opplevd noe servering på visning (og vi gikk på MANGE!!). Det er best å la være, spesielt i disse tider. Anonymkode: 2f0be...ae0 Du har gode poeng, skal ihvertfall sette frem antibac. Kan være jeg går for f.eks. Twist, som er pakket individuelt. Og vann!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #7 Skrevet 26. juni 2020 For min del hadde det vert litt turn off siden jeg har sukkeros som det gjerne blir etter søt bakning. Ville tenkt at uff jeg må bo i den osen her. 🤯 Det beste er at de lukter ingenting. Anonymkode: a7551...d50 4
hemulen Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2020 (endret) Godt dere kan snakke meg litt ned. Tror jeg dropper bakingen og går for nøytral lukt. Megler vil at jeg skal sette ut en bøtte med grønnsåpe, men tenker at det også er litt åpenbar lukt. De luktpinnene må også byttes ut før visning, de lukter helt forferdelig. Kjøpte helt feil merke der, gitt. Men de er veldig fine på bildene 😁 Endret 26. juni 2020 av hemulen
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 Bakst var da veldig 1980-tallet. Duftpinner lukter som oftest helt forferdelig, samme som duftlys. Har du vasket før visning så er det mer enn nok. Anonymkode: 957e5...6e4 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #10 Skrevet 26. juni 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg solgte min leilighet på tirsdag. Jeg lagde noen kanelboller, ordnet en karaffel med vann og sitronbåter, var utrolig varmt så det har godt til de som kom. Også noen jordbær i en skål på den ene terassen. Ble solgt med en gsng og 200.000 over takst Anonymkode: b57cd...f7e Tviler det hadde med baksten å gjøre. Anonymkode: 99f02...077 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #11 Skrevet 26. juni 2020 Ferske lukter på visning er aldri bra! Det kan tyde på at du har laget noe for å skjule mugglukt eller andre lukter man ikke vil ha i hus! Duftlys er meganegativt! Anonymkode: 19650...2e6 9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #12 Skrevet 26. juni 2020 14 minutter siden, hemulen skrev: Godt dere kan snakke meg litt ned. Tror jeg dropper bakingen og går for nøytral lukt. Megler vil at jeg skal sette ut en bøtte med grønnsåpe, men tenker at det også er litt åpenbar lukt. De luktpinnene må også byttes ut før visning, de lukter helt forferdelig. Kjøpte helt feil merke der, gitt. Men de er veldig fine på bildene 😁 Vær så snill å ikke bruk luktpinner på visning! Tenk på allergikere og astmatikere! Og igjen, sånn lukt er mistenksom! Anonymkode: 19650...2e6 8
hemulen Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vær så snill å ikke bruk luktpinner på visning! Tenk på allergikere og astmatikere! Og igjen, sånn lukt er mistenksom! Anonymkode: 19650...2e6 Du har helt rett! Heldigvis lukter ikke leiligheten noe særlig, så det er ikke noe problem å ta bort alle duftende gjenstander. Tror jeg går for å bytte ut alle stearinlysene og duftpinner ASAP. Edit: altså bytte ut med pinner som ikke lukter noe og lys uten lukt. Endret 26. juni 2020 av hemulen
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #14 Skrevet 26. juni 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler det hadde med baksten å gjøre. Anonymkode: 99f02...077 Det er ikke noe å tvile over, ingen kjøper ett hus/leilighet pga bakst. Men det hjelper å skape en hyggelig atmosfære. Men viktig som mange påpeker at det ikke er en overveldende lukt. Jeg lagde de kvelden i forkant så det luktet ingenting, bare smakte nydelig 😄 Anonymkode: b57cd...f7e 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #15 Skrevet 26. juni 2020 Siste kjøp vi gjorde, var det bakt boller. I etterkant mister vi at det var for å kamuflere lukt på kjøkkenet so vi oppdaget etter overtagelse. Så for vår del ville lukten av bakst vært som en stor rød trekant. Sett gjerne frem noe drikke, men folk flest vil bare ha tid til å gå og se og undersøke, spørre spørsmål og bryr seg vel egentlig lite om det er servering inkludert. Anonymkode: 28fad...bfa 3
Jytte Skrevet 26. juni 2020 #16 Skrevet 26. juni 2020 (endret) Har gjort i stand til visning, fjernet alt av personlige ting som bilder og vasket. Rene vinduer er viktig. I tillegg ble det satt en flaske vin på kjøkkenbenken og et fruktfat, kan også ha et fat med f.eks. løk, hvitløk og /eller sitroner, tomater (velg noe du vil bruke opp etterpå). Pluss en bukett med blomster, men i en så liten leilighet må den ikke ruve for mye. Har vært på visning der det ble tilbydd brus, det gjorde ikke noe for kjøpelysten, virket bare kaotisk med mange på visningen. Det grønne teppet ville jeg kanskje tatt bort for at det skal virke større. Flott med sofa med bein, det fremmer gulvet. De rosa pottene ville jeg byttet med noe blått eller hvitt. Rett og slett fordi rosa er en farge som gjør at boligen virker mindre. Teppet på sofaen ville jeg fjernet, og byttet putene med noe lysere. Er usikker på det blå teppet ved pc-bordet. Det beste er et gulv uten tepper. Ta vekk alt av duftpinner og duftlys. De to bildene kunne med fordel vært lysere eller hatt mer blått i seg, menes ikke som kritikk, bare min vurdering. Mener ikke at du ikke har det hjemmekoselig, men for å fremheve størrelsen et hakk. Den svarte jakken ville jeg erstattet med noe lysere og mer sommerlig (låne hos en venninne?). Gjerne en pen jakke på en henger av tre. Men, dette er mine meninger og ikke noe du trenger ta hensyn til. De som kommer på visning vet hvor liten leiligheten er, men førsteinntrykket kan være overbevisende. Lykke til med salget. Endret 26. juni 2020 av Jytte 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #17 Skrevet 26. juni 2020 I Oslo er det stort sett satt frem noe når man er på visning. Ville hellere luftet godt enn å bake - bakelukt er hyggelig, men som du selv sier er det et stort rødt flagg som kan skjule alvorlige problemer. Rens vifta på kjøkkenet og alle sluk i god tid, og åpne vinduene før visning, det er bedre 😊 Vi kjøpte inn farris til visningen og satte i kjøleskapet, var 30 grader og full sol den helgen (for to år siden). Leiligheten ble solgt med en gang langt over takst, men det var nok hellere været, balkongen og stylingen som gjorde susen! Og fresh leilighet da 🤩🤣 Anonymkode: 86744...0f5 3
hemulen Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #18 Skrevet 26. juni 2020 37 minutter siden, Jytte said: Har gjort i stand til visning, fjernet alt av personlige ting som bilder og vasket. Rene vinduer er viktig. I tillegg ble det satt en flaske vin på kjøkkenbenken og et fruktfat, kan også ha et fat med f.eks. løk, hvitløk og /eller sitroner, tomater (velg noe du vil bruke opp etterpå). Pluss en bukett med blomster, men i en så liten leilighet må den ikke ruve for mye. Har vært på visning der det ble tilbydd brus, det gjorde ikke noe for kjøpelysten, virket bare kaotisk med mange på visningen. Det grønne teppet ville jeg kanskje tatt bort for at det skal virke større. Flott med sofa med bein, det fremmer gulvet. De rosa pottene ville jeg byttet med noe blått eller hvitt. Rett og slett fordi rosa er en farge som gjør at boligen virker mindre. Teppet på sofaen ville jeg fjernet, og byttet putene med noe lysere. Er usikker på det blå teppet ved pc-bordet. Det beste er et gulv uten tepper. Ta vekk alt av duftpinner og duftlys. De to bildene kunne med fordel vært lysere eller hatt mer blått i seg, menes ikke som kritikk, bare min vurdering. Mener ikke at du ikke har det hjemmekoselig, men for å fremheve størrelsen et hakk. Den svarte jakken ville jeg erstattet med noe lysere og mer sommerlig (låne hos en venninne?). Gjerne en pen jakke på en henger av tre. Men, dette er mine meninger og ikke noe du trenger ta hensyn til. De som kommer på visning vet hvor liten leiligheten er, men førsteinntrykket kan være overbevisende. Lykke til med salget. Tusen takk 😀 Skal ikke se bort ifra at jeg bruker flere av tipsene du kommer med! 1
hemulen Skrevet 26. juni 2020 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2020 (endret) Hva med inni skap og sånt? Tømmer man helt der eller er det lov å ha tingene sine? Åpner folk fryser, skap og sånt? Endret 26. juni 2020 av hemulen
Jytte Skrevet 26. juni 2020 #20 Skrevet 26. juni 2020 58 minutter siden, hemulen skrev: Hva med inni skap og sånt? Tømmer man helt der eller er det lov å ha tingene sine? Åpner folk fryser, skap og sånt? De åpner kjøkkenskap og klesskap. Du trenger ikke tømme alt, men kanskje passe på at det ser ryddig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå