AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Hei Jeg er førstegangsfødende og i uke 35+6 i dag. 36 hele uker i morgen. Er meget lei og ser etter tegn til fødsel. Jeg har i det siste hatt veldig løs mage, en del mer kynnere og nedpress enn før, vært veldig kvalm å kasta opp. Hva var deres første tegn på at noe var i gang, og hvor lenge etter skjedde fødselen? Hva skjedde? Anonymkode: bf8e8...b53
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Maserier i noen uker. Nedpress siste to månedene. Det som kom rett før fødsel var slim og blod. Og diare, da snakker jeg ikke om "litt løs i magen" og småkvalme. Det var akutt og føltes som om kroppen tømte seg helt. Det startet forøvrig etter riene. Anonymkode: fbff1...926
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 Jeg har hatt løs mage i to uker, samt hyppige kynnere og maserier. Ingen fødsel ennå dessverre, er 37+0 nå. Så tror ikke nødvendigvis de tingene du nevner betyr at fødsel er i gang, men er vel mer modningstegn som starter i god tid før fødsel. Kvalme har jeg skjønt kommer av at baby presser på mage/tarmer. Et sikrere tegn har jeg hørt er at slimproppen går. Anonymkode: 23e28...9a6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 Maserier og mye vonde kynnere fra uke 35 ca. Ellers dagen før fødsel hadde jeg litt ekstra energi, samtidig som jeg tenkte å ringe føden, fordi jeg kjente litt mindre liv, men så tok et seg litt opp, så bestemte meg for å avvente til eventuelt dagen etter og kjenne litt ekstra etter. Den dagen kom baby, 6 dager før termin. Våkna med rier, og diaré hver gang ved de første riene. Ingen tegn til at noe skulle skje før riene kom i gang. Noen opplever at vannet går i god tid før fødselen starter (1 døgn i forkant eks) Anonymkode: e80ea...416
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 Hatt samme «tegn» som TS siden uke 37, er nå 9 dager på overtid 🤪 Anonymkode: f1b6a...4b8
Regnbuefisk Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 Jeg hadde ingen tegn i det hele tatt før riene begynte 🤷♀️ alltid gøy å høre andres erfaringer. Det er så mye forskjellig!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #7 Skrevet 26. juni 2020 Ingenting annet enn at slimproppen gikk og at riene etterhvert startet 2 døgn før forløsning. Stoppet opp en dag også begynte de igjen og da var fødsel i gang. Anonymkode: b7b75...cf5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #8 Skrevet 26. juni 2020 Hadde nedpress, løs mage og kynnere i 10 uker. Baby kom på termin. Anonymkode: dd8b6...6d2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde nedpress, løs mage og kynnere i 10 uker. Baby kom på termin. Anonymkode: dd8b6...6d2 Var også kvalm og kastet opp. Var faktisk på legevakten for dette i uke 33. Anonymkode: dd8b6...6d2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 Slimproppen gikk i uke 35, var mye kvalm og hadde løs mage fra uke 36, økt nedpress fra samme periode, men babyen valgte å bli inne i magen til en uke over termin. Da startet riene med et pang. Slimproppen hadde riktig nok gått på nytt i etapper de to dagene innen riene startet, men det var det eneste tegnet jeg fikk. Anonymkode: 9b03f...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå