tommeline Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Har kjøpt en slik bambuskvist på Ikea for en stund siden som har stått i vann inne en stund. Det har vokst opp en del grønne blader fra den, og røtter under. Det jeg lurer på om noen har prøvd å plante den ut? Hvordan går det? Hvilke temperatur bør den stå i?
Gjest sjokolde Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Ville ikke ha plantet den ut,men du kan plante den i en potte inne. Den skal ha normal innetemp. Røttene som den har nå kan den ikke bruke,da dette er vannrøtter..
Fakse Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Den har det fint som den har det, og du kan bare la den fortsette å stå i vann. Jobba på en kinarestaurant der de hadde bambus i vann, og levde på bare vann hele det året jeg jobba der.
Gjest Lenej Ikke innlogget Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har en sånn bambussak som står i vann.,fikk den med i en blomsterbukett for tre år siden. Etter at blomstene visnet havnet bamusen i en stor farrisflaske. Og der trives den! Rotklumpen er nå så stor at det er dønn umulig å få den opp av flasken. I tillegg begynner det å bli vanskelig å få vann ned i flasken. Men vokser gjør den!
Murf Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 har en sånn lykkebambus jeg og, og hadde tenkt å plante den ut i fjor vår... ahem, det tar litt tid å få jord i hus Men så tok jeg den over i en høy sylinderformet glassvase, fylte på med pyntesteiner fra IKEA, og vips, kjempestilig! Kommer ikke til å plante om. Er jo bare til å fylle på nytt vann etter 1-2 uker. glimmers. Perfekt student/ikke sååå god på å huske vanning- plante. Murf
Gjest 23+7 Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 jeg har plantet ut min...kjempefin. stått i ord i tre år. den vokser ikke så fort i ord som bare vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå