AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #21 Skrevet 27. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sånn dialekt og uttaler den samme lyden i dusj som i børs, men har aldri skrevet ordet dusj sånn. Jeg er 50 år og er oppvokst i en annen tid, derfor har jeg ikke begynt å rote med disse lydene heldigvis🙃 Anonymkode: ba354...8fe Har ikke noe med hvilken tid en er oppvokst i, det har med nettopp det noen har skrevet her å gjøre, at lydene rs og sj ofte uttales på samme måte, i tillegg til at noen er litt svakere i rettskriving. Folk er svake i rettskriving på din alder også. Ikke kom her og vær bedreviter. 🙃 Anonymkode: 00d67...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #23 Skrevet 28. juni 2020 On 6/26/2020 at 10:20 AM, AnonymBruker said: De er svake i rettskriving og tilhører kanskje shjylling og schøtt generasjonen... Anonymkode: ba354...8fe Hva mener du? Kj til skj har da ingenting med svak rettskriving å gjøre. Og hva har sj-lyden i ordet «dusj» med kj-lyden å gjøre? De skriver jo «dursj», fordi de vet at «rs» uttales «sj» i mange ord, og de generaliserer regelen. Det har ikke noe med kj-lyden å gjøre. Anonymkode: 7db27...040 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå