AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Jeg er ikke ute etter noe spesielt, jeg vil bare lufte litt frustrasjon og irritasjon, og kanskje høre andres tilsvarende historier. Jeg har liten til ingen interesse for hagestell, og derfor har jeg gjort det så enkelt som mulig for meg selv. Jeg har gressplen, et område med naturtomt, noen krukker med blomster, og det er det. Jeg luker ugress mot tomtegrensene, men det er omtrent det eneste jeg gjør av hagestell unntatt gressklipping. Men naboen har valgt en annen løsning. De kjøpte nabohuset som hadde en velstelt hage som formelig flommet over av stauder, trær, busker, flerårige planter osv, men en slik hage må vedlikeholdes, og det har ikke blitt gjort siden de overtok. De siste par årene har det blitt et problem at både stauder, trær og ugress fra denne hagen vokser inn på min tomt, slik at jeg får enda mer hagearbeid enn jeg vil ha hvis jeg ikke vil brenne meg på brennesle hver gang jeg skal inn i bilen, stikke meg på tistler hver gang jeg skal kaste søppel, eller skrape opp bilen på grener fra diverse busker og stauder som vokser vilt! Derfor må jeg luke, klippe, og beskjære alt som vokser over tomtegrensen, og det er mye! Nå har det blitt så mye at det har blitt et irritasjonsmoment som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med! Anonymkode: a6aa8...4c1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Det er strengt tatt naboen som skal gjøre den jobben om det er hans ting som vokser inn på din tomt. Har du prøvd å snakke med ham? Vi irriterer oss over det samme. Her har naboen en hekk som tar helt av, og vokser så mye inn på vår tomt at det er vanskelig å komme til bærbusker og sånt hos oss. Men han er en notorisk dritt, og nekter å gjøre noe med det, så da er det vi som må klippe jævelskapet selv.. frister å hive greinene over på hans side så det blir hans problem å bli kvitt det.. Anonymkode: eaffd...732 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 Har du pratet med naboen? Anonymkode: 81d38...9a4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 Be naboen klippe det som henger over på din side. Ellers kan du faktisk grave ned en skillevegg! Jeg fikk et problem som du har, bare at jeg har en fin hage og bed, og naboens ugress vokste over på min side, så jeg gravde en smal grøft langs tomtegrensa og gravde ned sånn knotteplast remse, så gravde jeg den igjen, på toppen pynta jeg med noe stein. Det løste problemet med at det vokste over til meg, det lille som klatra over der bare slengte jeg tilbake på sin side. Anonymkode: ace29...905 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er strengt tatt naboen som skal gjøre den jobben om det er hans ting som vokser inn på din tomt. Har du prøvd å snakke med ham? Vi irriterer oss over det samme. Her har naboen en hekk som tar helt av, og vokser så mye inn på vår tomt at det er vanskelig å komme til bærbusker og sånt hos oss. Men han er en notorisk dritt, og nekter å gjøre noe med det, så da er det vi som må klippe jævelskapet selv.. frister å hive greinene over på hans side så det blir hans problem å bli kvitt det.. Anonymkode: eaffd...732 Takk ja vi har snakket med naboen, og fikk beskjed om at "det var bare å fjerne det som plaget oss". Hekken hans er en historie for seg, den vokser villt, men hindrer ikke fremkommeligheten, så den klipper jeg bare når det blir for ille. Anonymkode: a6aa8...4c1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 Tøm eddik på plantene som er nærmest tomtegrensen, og alt som ingenting når de dør. Anonymkode: 36af9...9e1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #7 Skrevet 26. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Tøm eddik på plantene som er nærmest tomtegrensen, og alt som ingenting når de dør. Anonymkode: 36af9...9e1 Lat som ingenting* Anonymkode: 36af9...9e1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #8 Skrevet 26. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be naboen klippe det som henger over på din side. Ellers kan du faktisk grave ned en skillevegg! Jeg fikk et problem som du har, bare at jeg har en fin hage og bed, og naboens ugress vokste over på min side, så jeg gravde en smal grøft langs tomtegrensa og gravde ned sånn knotteplast remse, så gravde jeg den igjen, på toppen pynta jeg med noe stein. Det løste problemet med at det vokste over til meg, det lille som klatra over der bare slengte jeg tilbake på sin side. Anonymkode: ace29...905 Takk for tipset! Det skal jeg gjøre. 🙂 Anonymkode: a6aa8...4c1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tipset! Det skal jeg gjøre. 🙂 Anonymkode: a6aa8...4c1 Bare hyggelig, det funker skikkelig bra fikk det tipset da jeg luftet mine frustrasjoner på plantasjen. Anonymkode: ace29...905 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 En liten oppdatering. Naboen fortalte i går at han har kjøpt leilighet, og at han aldri mer skal ha enebolig med hage. "Det ser så fint ut på papiret, og jeg visste at det krevde en del jobb, men ingen forteller deg hvor mye det egentlig koster med tid og penger å vedlikeholde hus og eiendom " sa han. Jeg er vel ikke helt enig i at det er en stor hemmelighet, men det står respekt av det valget han har tatt. Nå håper jeg at de nye naboene vi får etterhvert får skikk på hagen igjen. Anonymkode: a6aa8...4c1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå