Gå til innhold

Kirkeprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det på tide å begynne på kirkeprogrammet...

Er det noen som vet om et nettsted der salmer er lagt ut på nettet?

Alternativt: Går det an å låne salmebok på biblioteket?

Må jo finne teksten til salmene våre...

Skrevet

Søk etter teksten på internett. Skriv navnet på salmen i en søkemotor... Kanskje er du heldig.

Hvis ikke kan du sikkert spørre presten om å få låne en salmebok.

Skrevet

Prøvde det med søkemotor, men fikk bare titlene opp.

Tror jeg må finne meg en salmebok, ja :wink:

Skrevet

har du prøvd orkdalsmenigheten.no eller noe sånn?

Skrevet

Hvilke salmer skal dere ha da?

Skrevet

Vi skal ha "Gud, du er god" og "Solglans som skjelv over suarblå kveld". Fant tekstene, men på den siste er versene i ett, og vi skal ikke ha alle sammen. Men jeg får vel delt den opp på et vis...

Takk for tips og hjelp! (men jeg fant ikke noe på orkdalsmenighetene, bare utdrag pga tonoavgift).

Skrevet

Jeg var på biblioteket og lånte meg en salmebok jeg...! Lette masse på nettet, men fant ikke salmetekster noe sted.

Men nå har vi funnet ut hvilke vi vil ha. Å elska, det er å leva. Og Kom, kom og hør et gledens ord (melodien til Amazing Grace). Jeg har tekten til de, hvis noen trenger det...

:rosaengel:

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

hva er vitsen med kirkeprogram?

vi skal ha det unnagjort på 30 minutter!

blir bare masse mere unødvendig arbeid å lage. Det ligger vel salmebøker i kirken?

Skrevet
hva er vitsen med kirkeprogram?

vi skal ha det unnagjort på 30 minutter!

blir bare masse mere unødvendig arbeid å lage. Det ligger vel salmebøker i kirken?

Det er vel ikke alle som mener det samme som deg om det.

Synes at kikkeprogram er veldig greit jeg, da kan man følge vielsen gjennom punkt for punkt. Og kjekt å ha salmeteksten i det også:=)

Skrevet

Vi skal ha kirkeprogram,særlig siden den ene salmen ikke står i den vanlige salmeboken. Synes det er litt mer stil over det når man har kirkeprogram, jeg... :)

Gjest Praxis
Skrevet

Enig med Miori! Et kirkeprogram er kjempekjekt å ha for alle gjestene. Hvis man har musikkinnslag, så får man jo mulighet til å fremheve hvem det er som synger/spiller, og det syns jeg er viktig. Dessuten slipper man å bla omkring i salmebøkene.

Det tar ikke lang tid å lage, og dessuten koster det heller ikke så altfor mye. Blir litt mer personlig. Vi skal ha 2 musikkinnslag, 2 salmer samt at inngang (fiolin)spilles av en bekjent. Brukte malen på orkdalsmenighetene.no

Skrevet

Vi og skal ha en salme som ikke står i vanlig salmebok. Dessuten syns jeg det er hyggelig med et slikt program, rett og slett.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi hadde også en salme som ikke stod i salmeboken.

Uansett så syns jeg de blir for mye "knot" å styre med salmebøkene. Kirkeprogram er ett koselig minne å ha :)

Gjest Svimle
Skrevet

Jeg synes det er flott med kirkeprogram jeg! Stilig, og ikke minst koselig å ta med seg hjem som et minne når man er gjest!

Nå skal ikke vi ha kirkelig vielse, men jeg kommer til å lage et "bryllupsprogram" slik at vi får frem hvem som spiller i vielsen bl.a. På baksiden skal det stå noe om programmet for dagen, og evt meny over hvilken mat som finnes på koldtbordet. Dette er på tenkeplanet enda da.

Men litt tilbake til temaet, gå på www.bibsys.no og søk på norsk salmebok, så vil du få opp treff og hvilke bibliotek som har den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...