AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Bor i selveierleilighet i blokk. Kan gjøre hva jeg vil inne, rive vegger osv. Men tror dere jeg kan bytte ytterdør? Grunnen til at jeg vil det er at ganga vår er helt mørk, da det ikke er noen vinduer der. Har lyst på en ytterdør med et lite vindu i. Alle ytterdører ser like ut. Anonymkode: ffac3...910
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Det kan du nok ikke. Hør med styreleder. Det finnes regler for sånn i selveier og. Har en søster som bor i selveier i blokk og der er det ikke tillatt og bytte dør. Alle skal ha samme type. I tillegg må en sjekke om den døren du har nå er sånn brannstoppedør. Det er veldig viktig så man kan ikke sette inn hva som helst. Anonymkode: bd205...9ed 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du nok ikke. Hør med styreleder. Det finnes regler for sånn i selveier og. Har en søster som bor i selveier i blokk og der er det ikke tillatt og bytte dør. Alle skal ha samme type. I tillegg må en sjekke om den døren du har nå er sånn brannstoppedør. Det er veldig viktig så man kan ikke sette inn hva som helst. Anonymkode: bd205...9ed Jepp. Må i så fall spesialtilpasse vinduet i døra så den er brannsikker. Blir skamdyrt. Anonymkode: ffac3...910
newman01 Skrevet 26. juni 2020 #4 Skrevet 26. juni 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan gjøre hva jeg vil inne, rive vegger osv. Tja. Det hender man har en og annen bærende vegg i leiligheten, så ikke sikkert alle i blokka blir like fornøyd om du fjerner ting som ikke bør fjernes... Og dører til felleskorridorer, ganger og trapperom må ha brannmotstand. Og antagelig foretrekker sameiet at den monteres av snekker slik at man får dokumentasjon på korrekt innfesting og branntetting rundt karm og veggfelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå