Gå til innhold

Er det fortsatt håp for å få nære venner i slutten av 20-årene? Er så ufattelig ensom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fortsatt håp for å få nære venner i slutten av 20-årene? Hva er deres erfaring? Jeg er 26 nå og har dessverre mistet kontakt med de vennene jeg hadde fra tidligere da vi bor langt fra hverandre. Kjenner meg veldig ensom og savner virkelig det å ha et vennskap og det å ha noen i nærheten.   

Anonymkode: 0d2eb...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det fortsatt er håp! Hva med kolleger som du kan treffe innimellom? Prøve og bygge videre på? Eller en hobby/interesser? Hvor bor du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.. har ikke hatt en god venninne på mange år.. jeg savner det veldig. 

Anonymkode: e28c2...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke for sent! Flere av mine beste venner har jeg fått etter at jeg var 26. Som den over skriver: prøv å bli kjent med noen på jobb/studie, meld deg inn i kor, korps, frivillig arbeid osv. Hva er dine i interesser?

Anonymkode: b0fe4...e7b

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg også ensom. Har ikke hatt en «bestevenn» siden ungdomsskolen tror jeg og nå er det lenge siden jeg har hatt noen å finne på noe med i det hele tatt. Og det savner jeg veldig. Jeg håper jo det er muligheter fremdeles men må innrømme at jeg syntes det er vanskeligere å få nye venner nå enn før. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonyym97 skrev:

Jeg føler meg også ensom. Har ikke hatt en «bestevenn» siden ungdomsskolen tror jeg og nå er det lenge siden jeg har hatt noen å finne på noe med i det hele tatt. Og det savner jeg veldig. Jeg håper jo det er muligheter fremdeles men må innrømme at jeg syntes det er vanskeligere å få nye venner nå enn før. 

Ja det er så vanskelig. Jeg savner det å ha noen som er med på alt, en stor selvfølge at man nesten ikke trenger å spøre en gang, kan bare si i fra 😌 noen man kan sende melding til om absolutt alt, uasnett hvor dumt der er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. 

Anonymkode: 28cc3...4da

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er så vanskelig. Jeg savner det å ha noen som er med på alt, en stor selvfølge at man nesten ikke trenger å spøre en gang, kan bare si i fra 😌 noen man kan sende melding til om absolutt alt, uasnett hvor dumt der er. 

Ja helt enig. Og for min del har jeg ikke klart å funnet det igjennom nåværende jobb heller..😬 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Har du prøvd Hey! Vina? Lagde meg profil der nå.. hvor i landet holder du til ts?

Anonymkode: 14019...f75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok videreutdanning i en alder av 29. Fikk noen veldig gode venner :). Var heldigvis noen på min alder som tok samme studie, selv om det var mange 19-åringer der også.

Lurt å bli med i en forening, studie, klubb eller noe. Ofte er det andre som har meldt seg på i håp om å få nye venner også. 

Anonymkode: 5d249...9df

AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe for det selv, men er vanskelig i norge pga måten norske er på.

Flytt ut av norge om du har muligheten 🙂 

Anonymkode: f71f3...13c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt håp! Jeg har egentlig fått flere nære venner etter jeg fylte 30. En god venn fikk jeg for to år siden, når jeg var 40. Vi hadde vært bekjente en stund, men har virkelig funnet tonen og er fortrolige venner nå. Jeg har også tatt opp igjen kontakten med noen jeg var perifer venn med på videregående- nå regner jeg også de som gode venner. Så det er virkelig ikke for sent. Kanskje lurt å finne noen som er på samme sted i livet som en selv?

Anonymkode: d297a...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Er i 30 årenen og kjenenr på det samme selv. Tror det er mange som gjør det, og færreste som egnetlig innrømmer det. Hvor i landet holder du til TS?:)

Anonymkode: 47564...aa0

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt håp for å få nære venner i slutten av 20-årene? Hva er deres erfaring? Jeg er 26 nå og har dessverre mistet kontakt med de vennene jeg hadde fra tidligere da vi bor langt fra hverandre. Kjenner meg veldig ensom og savner virkelig det å ha et vennskap og det å ha noen i nærheten.   

Anonymkode: 0d2eb...182

Du bor ikke tilfeldigvis i Vestfold?

Anonymkode: aab50...640

AnonymBruker
Skrevet

Klart det!! Venner får du hele livet 

Anonymkode: f8d35...d5c

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det kun finnes apper for å finne seg kjæreste i disse tider. Er det så tabu å søke venner via nett? Kan jo hende man er møkkalei de man har. Eller trenger noen nye impulser. Utrolig trist at det er slik i Norge. Tenker på alt man går glipp av ved å være et så fordømt introvert folkeslag.

Jeg er i midten av 30 årene og kjeder meg ihjel med baby og ungepraten til enkelte venninner. Orker det ikke rett og slett. Avventer med barn til siste liten, fordi jeg synes tiden som ung og fri er så inderlig verdifull 

Men kan være vanskelig å finne likesinnede. 

Anonymkode: 8b7c9...c17

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor det kun finnes apper for å finne seg kjæreste i disse tider. Er det så tabu å søke venner via nett? Kan jo hende man er møkkalei de man har. Eller trenger noen nye impulser. Utrolig trist at det er slik i Norge. Tenker på alt man går glipp av ved å være et så fordømt introvert folkeslag.

Jeg er i midten av 30 årene og kjeder meg ihjel med baby og ungepraten til enkelte venninner. Orker det ikke rett og slett. Avventer med barn til siste liten, fordi jeg synes tiden som ung og fri er så inderlig verdifull 

Men kan være vanskelig å finne likesinnede. 

Det finnes indirekte grupper på facebook, kommentar-felt på Insta osv.

Men IRL er fortsatt det klart beste. "Speide" etter personer i sosiale settinger som du får øyekontakt med, og som tydelig er imøtekommende og smiler, de får du aldri avvisning fra etter mine erfaringer.

Anonymkode: 6b35d...4d9

AnonymBruker
Skrevet
On 6/25/2020 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Veldig få over 20 har venner som er med på alt. Når man går på skolen har man relativt like liv, men det endrer seg jo når en blir voksen. Jeg ville lagt fra meg den tanken og heller sett etter venner som er med på et par forskjellige ting. Tror ikke det er så dumt å prøve en hobby eller en forening. Tror f.eks. mange med fordel kunne droppet SATS og heller begynt med fotball eller judo.

Anonymkode: 86ae8...740

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over femti og har fått en haug med venninner etter jeg fylte tretti, i tillegg til å beholde de jeg hadde før, så det går helt fint. De jeg ikke har truffet gjennom jobb har jeg truffet fordi vi har felles interesser. Jeg har truffet dem på kurs jeg har tatt på fritiden, i et par smale / små interessegrupper på Facebook, på turer med turistforeningen og en av mine alle beste venninner traff jeg fordi vi ofte gikk tur med hundene våre på samme tid og sted. Det går bra dette, ts, bare bli (mer) aktiv i ulike miljøer du trives i. 

Anonymkode: d2b0a...f62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34. Møtte de fleste av mine nåværende venner etter at jeg ble 24. 4 av de næreste møtte jeg da jeg var 28 og 29 gjennom en jobb. Så det går an vil jeg si :)

Anonymkode: ff3c8...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...