Gå til innhold

Diaré av sterk mat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i sterk mat, men får diaré hver gang. Er det skadelig for tarmen på noen måte At jeg fortsetter å spise sterk mat ofte? Burde jeg begynne med noen tabletter fra apoteket?

Anonymkode: 72a16...192

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Generelt ett dårlig tegn om maten komme rett ut igjen. Hva spiser du som er sterkt? 

Anonymkode: c70e2...7ba

Skrevet (endret)

Mange mennesker tåler ikke capsaicin og lignende stoffer, som finnes i feks chilipepper og andre sterke krydderplanter. Det er vanlig at kroppen reagerer med å åpne alle sluser, for å si det litt pent.
Det er også mange som ikke vet at de er intolerante for spisskummen, som er svært mye brukt i meksikansk mat for eksempel.

Dette er så vanlig at det ikke regnes som matallergi, men det kan hende man kan teste for det, hva vet jeg. Jeg får også veldig aggressiv løs avføring rett etter at jeg har spist  feks burritos eller indisk mat, men siden det er godt, og jeg ikke spiser det hver dag, så , vel, driter jeg i det 😛

Edit; Det er ikke så mye å gjøre med, annet enn å ikke spise det for ofte, og passe på at du lar tarmen hvile mellom hver gang. Har du generelt normal avføring, trenger du ikke å bekymre deg.

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...