AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Vi har overtakelse på leiligheten om litt over en uke. Var der på tirsdag, alt så greit ut. Mannen min var der igjen i dag og ser at kranen på kjøkken lekker. Det lå en liten dam på kjøkkenbenken som hadde rent ned og selvfølgelig skadet den ene foringen. Det kjøkkenet vi har gikk ut av produksjon for en stund siden og jeg har ingen tro på at vi får tak i riktig foring. Hva gjør vi nå??? Antar at vi enten må fikse det eller at det blir avslag i pris? Bør vi bytte kranen? Anonymkode: 92c57...7ab
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har overtakelse på leiligheten om litt over en uke. Var der på tirsdag, alt så greit ut. Mannen min var der igjen i dag og ser at kranen på kjøkken lekker. Det lå en liten dam på kjøkkenbenken som hadde rent ned og selvfølgelig skadet den ene foringen. Det kjøkkenet vi har gikk ut av produksjon for en stund siden og jeg har ingen tro på at vi får tak i riktig foring. Hva gjør vi nå??? Antar at vi enten må fikse det eller at det blir avslag i pris? Bør vi bytte kranen? Anonymkode: 92c57...7ab ja, dere bør bytte kranen. Og steng vannet, så vannskadene ikke blir større. Anonymkode: ee4b9...2c8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Har selvfølgelig stengt vannet... Spørsmålet mitt om kranen ser jeg var dårlig formulert, mente egentlig bør vi bytte den eller gi avslag i pris slik at kjøper kan bytte til en de selv ønsker? Kranen er ikke det viktigste, lurer mer på hva hva skal gjøre med foringen... Anonymkode: 92c57...7ab
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Jeg ville ha sagt hva som har skjedd til kjøper og spurt om de foretrekker at dere bytter kranen nå eller om de selv ønsker å ordne det, men at dere selvfølgelig betaler for det. Anonymkode: 42b36...ca0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sagt hva som har skjedd til kjøper og spurt om de foretrekker at dere bytter kranen nå eller om de selv ønsker å ordne det, men at dere selvfølgelig betaler for det. Anonymkode: 42b36...ca0 Det er jo fremdeles selger sitt hus, ergo selgers ansvar ved en vannlekkasje! Anonymkode: 323b6...bd7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #6 Skrevet 26. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sagt hva som har skjedd til kjøper og spurt om de foretrekker at dere bytter kranen nå eller om de selv ønsker å ordne det, men at dere selvfølgelig betaler for det. Anonymkode: 42b36...ca0 Enig. Det er fullt mulig de har tenkt å pusse opp kjøkkenet selv uansett, så det er greit å spørre for å unngå en unødvendig utgift. Hvis de ikke har umiddelbar plan om slikt setter de nok pris på at dere tok det opp med de, og fikset det innen overtakelsen. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fremdeles selger sitt hus, ergo selgers ansvar ved en vannlekkasje! Anonymkode: 323b6...bd7 Og? Det står vel ingen plass at hun skal drite i å gjøre noe med saken? Anonymkode: c4a50...16f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #7 Skrevet 26. juni 2020 I kontrakten dere har skrevet, står det vel noe om mangler som oppstår mellom kontrakt og overtagelse? Med stor sannsynlighet står det at boligen skal overleveres fri for slike mangler. Så her må dere selvsagt gjøre noe. Om det skal skje i samarbeid med kjøper, må kjøper få komme inn og ta en egen vurdering på det. Anonymkode: 70893...95d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #8 Skrevet 26. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sagt hva som har skjedd til kjøper og spurt om de foretrekker at dere bytter kranen nå eller om de selv ønsker å ordne det, men at dere selvfølgelig betaler for det. Anonymkode: 42b36...c Anonymkode: 15ee6...a5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 Jeg snakket med megler når oppvaskmaskinen min røyk 3 uker før overtakelse og vi ble enige om å spørre kjøper om jeg skulle kjøpe en brukt oppvaskmaskin eller om de ville kjøpe en ny selv mot avslag i pris som tilsvarer en brukt. De valgte å fikse det selv. Anonymkode: 15ee6...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå