Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt en hjemmeeksamen dette året som vi fikk karakteren bestått/ikke bestått på. Jeg bestod. Men oppgaven var av en slik art at jeg skulle ønske vi fikk bokstavkarakterer. Vi brukte en metode som er viktig for fremtidig arbeid, og jeg ønsker å vite i hvilken grad jeg mestrer dette, ikke bare at jeg mestrer det. 

Er det greit å be om begrunnelse på bestått/ikke bestått-oppgaver, og kan man forvente å få en begrunnelse som sier noe om nivået? Det er jo stor forskjell på å såvidt ha bestått og å ha bestått med god margin, mener jeg, og jeg skulle gjerne visst hvor jeg ligger. 

Anonymkode: b0d77...0c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed av faglærer at det er helt greit å be om begrunnelse på en bestått nettopp av de grunnene du nevner. Han regnet likevel med at det ble færre som ba om begrunnelse nå enn dersom det hadde vært bokstavkarakter.

Hvor mye man får ut av begrunnelsen vil sikkert variere ut i fra hvem sensor er.

Anonymkode: 38c1b...f22

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt en hjemmeeksamen dette året som vi fikk karakteren bestått/ikke bestått på. Jeg bestod. Men oppgaven var av en slik art at jeg skulle ønske vi fikk bokstavkarakterer. Vi brukte en metode som er viktig for fremtidig arbeid, og jeg ønsker å vite i hvilken grad jeg mestrer dette, ikke bare at jeg mestrer det. 

Er det greit å be om begrunnelse på bestått/ikke bestått-oppgaver, og kan man forvente å få en begrunnelse som sier noe om nivået? Det er jo stor forskjell på å såvidt ha bestått og å ha bestått med god margin, mener jeg, og jeg skulle gjerne visst hvor jeg ligger. 

Anonymkode: b0d77...0c3

Javisst, be alltid om begrunnelse uansett om du får A eller F, bestått/ikke bestått. Det er slik man lærer av.

Anonymkode: 7c63e...d99

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du godt be om, men vær klar over at det bare er en redegjørelse fra sensirs side over hvorfor du har fått den karakteren. Ikke regn med tilsvarende formativ tilbakemelding. 

Anonymkode: 60e04...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...