Gå til innhold

Vaske toalettet med toalettpapir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det er så mange som vasker toalettet med spray og toalettpapir. Jeg har alltid tenkt at det ikke er godt nok og at vaskemiddel og alt bare blir liggende igjen, men jeg er så lei av å styre med kluter og det virker så mye mer lettvint å bare tørke av med papir. Men jeg får det ikke til.. Papiret går bare i oppløsning og vaskemiddelet blir liggende igjen på toalettet. Hvordan gjør dere det? Blir det skikkelig? 

Anonymkode: 9b1e3...107

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik har jeg alltid gjort det. Jif Spray og toalettpapir. Man får en teknikk på det etterhvert. Men går med en rull per toalettvask. Husk å trekke opp gjevnlig så du ikke tetter doen med papir.

Anonymkode: d6359...355

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bruker universal spray fra clas ohlsen, sparayer masse på og tørker av med kjøkken tørkepapir! Funker bedre en med fille! 

Anonymkode: 8d0b2...cee

• Liker 3
Skrevet

Bruker enten enganskluter First price sine som jeg bare kaster etter bruk, eller klut på rull som også kan kastes etterpå. Eller tørkerullspapir, eller bare do papir hvis det ikke er så skittent og jeg skal bare dra over kjapt før besøkt ect. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker universal spray fra clas ohlsen, sparayer masse på og tørker av med kjøkken tørkepapir! Funker bedre en med fille! 

Og do papir funker ikke for meg sidne det oppløses, så bruker kjøkken papir siden det holder seg mye bedre, laster i søpla ikke i do. 

Bruker denne metoden over hele huset 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jiff og dopapir alltid. Syns det er stress med kluter man må kokvaske etterpå.

Anonymkode: 62647...458

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik har jeg alltid gjort det. Jif Spray og toalettpapir. Man får en teknikk på det etterhvert. Men går med en rull per toalettvask. Husk å trekke opp gjevnlig så du ikke tetter doen med papir.

Herregud, det der er virkelig ikke miljøvennlig!!!

Hvis du bytter papiret til kjøkkenpapir så slipper du jo at det går i oppløsning.

Det gjelder jo til TS også, man vasker ikke med toalettpapir med mindre man er komplett dum og ikke skjønner at toalettpapir går i oppløsning, mens kjøkkenpapir holder seg mye bedre.

Anonymkode: 8f125...6e5

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder jo til TS også, man vasker ikke med toalettpapir med mindre man er komplett dum og ikke skjønner at toalettpapir går i oppløsning, mens kjøkkenpapir holder seg mye bedre.

Kanskje det er DU som er komplett dum,  siden du ikke klarer vaske toalettet uten at papiret går i oppløsning?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det der er virkelig ikke miljøvennlig!!!

Hvis du bytter papiret til kjøkkenpapir så slipper du jo at det går i oppløsning.

Anonymkode: 8f125...6e5

Miljøvennlig? Hva med hygenisk. Vil ikke bruke samme papirbiten på hele doen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og do papir funker ikke for meg sidne det oppløses, så bruker kjøkken papir siden det holder seg mye bedre, laster i søpla ikke i do. 

Bruker denne metoden over hele huset 🙂

Bruk en annen type dopapir da!

Anonymkode: a2090...97a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker klorinspray og torky (i firstprice versjonen da men det blir det samme) det løser seg ikke opp. Veldig fint å bruke det på både vinduer og speil også sammen med zalovann. Blir perfekt resultat. 

Anonymkode: b819e...23f

AnonymBruker
Skrevet

^ legger til at jeg ikke spyler ned torky i do, det kastes i søpla siden det ikke løser seg opp så lett. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Wow! For noen miljøverstinger dere er! 

Tenk å spraye klor i hjemmet sitt! Håper virkelig ikke det bor barn der ...

Selv vasker jeg selvfølgelig med mikrofiberklut og vann. Vasker mikrofiberkluten i vaskeposen sin. 

Anonymkode: a2d2d...c59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv vasker jeg selvfølgelig med mikrofiberklut og vann. Vasker mikrofiberkluten i vaskeposen sin. 

Jeg er den eneste i tråden som har sagt at jeg bruker klorinspray på doen, så regner med at det var til meg. Jeg bruker ikke klorspray "i hjemmet" jeg bruker det på kun på selve doen, og nei, jeg bor alene. Klorinspray selges i butikken, så det er godkjent. Men nå velger jeg en litt mer miljøvennlig og rimligere måte og blander klor og vann i en sprayflaske. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller sant...? 

Anonymkode: 34e0a...6ce

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

På toalettet bruker jeg også toalettpapir og Jif bad, og wc klor til selve skåla. Bruker ikke mer enn jeg må, men jeg orker ikke tanken på at filler har vært på toalettet.

Ellers i huset bruker jeg stort sett bare mikrofiberfiller med vann :) Litt grønnsåpe på gulvene. 

Anonymkode: ee819...f08

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mikrofiber og vann tar ikke knekken på virus typ noro, corona etc. Klor er ikke farlig ...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mikrofiberklut som vaskes på 60 eller 90 når jeg vasker ordentlig. Men når jeg bare skal vaske over kjapt blir det jif bad spray og dopapir. Syntes ikke det går i oppløsning, funker det jo ikke i vann, bare tørker av sprayen. Bruker ikke mange tørk,og er god kvalitet på dopapiret. Men kjøkkenpapir funker jo også bra til kjapp vask, bare man husker å kaste i søppel og ikke i do :)

Anonymkode: bc228...825

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, det bli jo ikke rent.

Anonymkode: 62647...458

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Lambi sitt toalettpapir. Det går aldri i oppløsning når jeg vasker, og jeg bruker langt fra en hel rull, som noen over her. Man finner fort en teknikk for å ikke ødelegge papiret. Ikke overdriv mengden vaskemiddel, slik at doringen blir klissvåt, for eksempel. Jeg tror ofte jeg har fire enkeltark brettet på hverandre når jeg tørker. Bruker én slik med fire ark til porselensringen, én til innsiden av doringen, én oppå doringen, én på innsiden av dolokket og én oppå dolokket og litt rundt omkring. Jeg bruker alltid klor på sprayflaske som vaskemiddel til doen. Nedi toalettet bruker jeg klorsprayen og dobørsten. 

Anonymkode: 6a6de...b3f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...