Gå til innhold

Noen som reiser til Danmark nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor smart er det? Jeg er totalt i mot å reise utenlands ut året, men min ego eks vil dit med felles barn. Jeg er oppgitt og mener det burde gå an å heller reise i Norge. 

Anonymkode: 3a832...23f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til Danmark litt senere i sommer med kjæreste og familie. Men har mye familie i Danmark vi skulle besøke uansett da, og vi dropper turen innom Køben. Er nok ikke noe større sjanse for å bli smittet der enn her hjemme, så tror det skal gå greit. 
Går jo an å reise en uke i Danmark, og resten i Norge da. (spørs jo på hvor lang ferie man har). 

Anonymkode: a0a7e...777

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Danmark og reiser til Norge for å jobbe, så blir litt andre veien;) men situasjonen er under kontroll her, så ser ikke noe problem i at nordmenn ønsker å reise hit. Hvis jeg hadde hatt muligheten ville jeg unngått København (men nå må jeg fly derfra). Men nå er jeg gravid, så tar litt ekstra forholdsregler.

Anonymkode: de99b...2bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Danmark. Familie på 4. Skal til og med møte eldre familiemedlemmer 😊

Anonymkode: 49078...c3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor smart er det? Jeg er totalt i mot å reise utenlands ut året, men min ego eks vil dit med felles barn. Jeg er oppgitt og mener det burde gå an å heller reise i Norge. 

Anonymkode: 3a832...23f

Hvorfor er det mer ego å reise i Danmark enn i Norge?

Anonymkode: 9f83c...340

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal en tur til Danmark og tenker at siden det er "lov" etter reisebestemmelsene så er det ok. Vi skal til København da, men bare sånn med båten og noen timer i land. Håper det ikke er farligere i København enn resten av Danmark. 

Anonymkode: ad330...86c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal en tur til Danmark og tenker at siden det er "lov" etter reisebestemmelsene så er det ok. Vi skal til København da, men bare sånn med båten og noen timer i land. Håper det ikke er farligere i København enn resten av Danmark. 

Men det er jo ikke lov. Minimum seks netter overnatting om du skal til Danmark, og det må dokumenteres ved innreise. 

«indrejsende skal forud for indrejse have reserveret minds seks overnatninger i Danmark» (coronasmitte.dk)

Anonymkode: 3e7ac...376

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal til Danmark i slutten av måneden. At TS og hennes likesinnede blir oppgitt og mener jeg burde holde meg i Norge gjør ikke gleden mindre.

Og smart? Jeg har klart å holde meg frisk her, så da skal jeg nok klare det i en leilighet i Danmark også. 

Endret av The Kitten
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke lov. Minimum seks netter overnatting om du skal til Danmark, og det må dokumenteres ved innreise. 

«indrejsende skal forud for indrejse have reserveret minds seks overnatninger i Danmark» (coronasmitte.dk)

Er bare å booke seks netter og så avbestille de man ikke trenger etter at man har kommet inn i Danmark.

Anonymkode: 9b005...f07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så svindyr som den danske krona er nå, så dropper jeg turen til Danmark.

Anonymkode: 180f3...2f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er lov å være på dagstur i København uten å overnatte. Vi overnatter jo på båten på vei opp og ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Les hva jeg skriver da. Vi er noen timer i land og tar båten tilbake til Norge. Det har vært lov hele tida. Følg med på det som blir lagt ut og bruk hodet ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Les hva jeg skriver da. Vi er noen timer i land og tar båten tilbake til Norge. Det har vært lov hele tida. Følg med på det som blir lagt ut og bruk hodet ditt. 

Nei, det er ikke lov, dessverre. 

Anonymkode: 9f83c...340

• Opprett ny...