Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby gym eller litt for seg selv og leker? 

Anonymkode: fd44e...686

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte, men maks en kjapp dotur alene. Ellers er jeg innen syns- og hørevidde.

Anonymkode: 1275a...501

AnonymBruker
Skrevet

5 måneder.  Hvertfall en time til sammen hver dag fordelt over flere økter:) 

Anonymkode: 6dfd2...43a

Skrevet

Kun mens jeg skifter på storesøsken. Rydder raskt etter måltid osv...Kansje 30min totalt hele dagen alene. Ellers ligger jeg å leker med hen. Baby 4.5 mnd våken litt over en time av gangen

AnonymBruker
Skrevet

1-2 timer om dagen.

Krever litt alenetid for å få utviklet motorikk, noe jeg ikke kan gi. 

Anonymkode: b442e...827

AnonymBruker
Skrevet

Min er 7 mnd nå, født 3 mnd for tidlig, og har ligget "alene" på gulvet i flere timer hver dag de siste 3-4 månedene. 

Anonymkode: a0a37...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Mine har aldri ligget mye alene ca 30 min hver dag og nr 1... krabbet, satt og reiste seg alene når hen var ganske nøyaktig 6 mnd..... så riktig trening og magetrening og motivasjon er vel så viktig... 

nr 2 er litt treigere men han er rett etter med å kunne alt dette ved 7 mnd

Anonymkode: bb3b8...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Babyen her, som er 5 mnd. nå, gjør det ganske mye. Jeg har aldri tatt tiden, men det kan være flere timer til sammen, selv om det varier fra dag til dag. Hun holder gjerne på med leker som hun utforsker. Vi er i rommet, og snakker til eller setter oss ned med henne innimellom og når hun søker kontakt.

Storesøsteren lå mye mindre på gulvet og puslet for seg selv. Hun ville ofte ikke, og kunne begynne å gråte etter noen minutter. Med lillesøster er det ikke noe problem å lage middag eller dusje, hun har det fint på gulvet i mens. Med storesøster var slike ting en utfordring når jeg var alene hjemme med henne. 

Anonymkode: 0a853...8ae

AnonymBruker
Skrevet

5 min 2 ganger til dagen 

Anonymkode: cee6b...166

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine har aldri ligget mye alene ca 30 min hver dag og nr 1... krabbet, satt og reiste seg alene når hen var ganske nøyaktig 6 mnd..... så riktig trening og magetrening og motivasjon er vel så viktig... 

nr 2 er litt treigere men han er rett etter med å kunne alt dette ved 7 mnd

Barn er vidt forskjellige, så riktig trening og magetrening har ikke noe å si for når de begynner å gå. Selvfølgelig er magetrening viktig, men vil ikke ungen krabbe før han er ett år, så vil han ikke det. 

Anonymkode: f3706...c18

AnonymBruker
Skrevet

Snart 4 mnd. Totalt blir det nok 1-2 timer hver dag, delvis lekende alene på gulvet med babygym eller andre leker eller med søsken/foreldre liggende ved siden av. Begynte å snu seg fra rygg til mage ved 3 mnd så må ofte bortom for å snu tilbake når baby er sliten/lei. Elsker å ligge å pludre på gulvet, men gir tydelig beskjed når hun vil opp så lar henne stort sett ligge ned en god runde mellom hver dagslur.

Anonymkode: 182e9...b84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn er vidt forskjellige, så riktig trening og magetrening har ikke noe å si for når de begynner å gå. Selvfølgelig er magetrening viktig, men vil ikke ungen krabbe før han er ett år, så vil han ikke det. 

Anonymkode: f3706...c18

Var egentlig ett siter til erte innlegget men sitatet kom ikke med i farten 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1-2 timer om dagen.

Krever litt alenetid for å få utviklet motorikk, noe jeg ikke kan gi. 

Anonymkode: b442e...827

som ett motsvar på at babyer ikke trenger å ligge mye alene for å utvikle motorikk! Er selvfølelse klar over at babyer er forslkelllge. Jeg er tvilling og vi fikk selvføleig lik stimuli.. en av oss gikk ved 10mnd den andre ved 16 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Min baby er 3 måneder og hvor mye hun ligger og leker for seg selv varierer. Men hun klarer ikke sove uten kroppskontakt på dagtid, så jeg er avhengig av at hun klarer å pludre og leke for seg selv når hun er våken. 

Anonymkode: fa4da...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...