AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Jeg ønsker å dra til hjemstedet mitt 3 timer unna da min bestemor er syk og være borte i to dager. I tillegg ønsker jeg å ta henne til ett lekeland de har der en av dagene. Mannen min har satt seg helt på bakbeina og sier jeg kan dra, men ikke med datteren vår. Han sier det er for langt og han er ikke komfortabel med å være så langt unna henne om noe skulle skje, dog var han selv 8 timer unna med bil i 1,5 dag når hun var 1,5 for da visste han at hun var trygt hjemme. Jeg syntes han er totalt urimelig. Hvordan håndterer jeg dette? Anonymkode: d994e...c15
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å dra til hjemstedet mitt 3 timer unna da min bestemor er syk og være borte i to dager. I tillegg ønsker jeg å ta henne til ett lekeland de har der en av dagene. Mannen min har satt seg helt på bakbeina og sier jeg kan dra, men ikke med datteren vår. Han sier det er for langt og han er ikke komfortabel med å være så langt unna henne om noe skulle skje, dog var han selv 8 timer unna med bil i 1,5 dag når hun var 1,5 for da visste han at hun var trygt hjemme. Jeg syntes han er totalt urimelig. Hvordan håndterer jeg dette? Anonymkode: d994e...c15 Er dere sammen eller skilt? Synes det høres helt sykt ut.. Man trenger da ikke å være limt sammen som familie når barnet er så gammelt. Synes noe høres veldig galt ut i deres forhold når man begynner å forby den ene å gjøre ditten eller datten. Du får si han får være med eller godta det. Anonymkode: 3bb63...853 49
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Du har fått barn med feil person. Misforstå meg rett, men å få to dager for seg selv når man vet partner og barn koser seg, dét er luksus. Han må ha et vanvittig kontrollbehov. Anonymkode: 8f374...2ce 43
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Hvorfor kan ikke han også bli med ? Anonymkode: ea589...98c 5
Nymerïa Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Det er ikke normalt å nekte partneren å reise og besøke familie med barn, TS. Hvordan er han ellers? Dikterer han hva du skal gjøre da også? 28
AnonymBruker 42 Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes han er totalt urimelig. Hvordan håndterer jeg dette? Det ER jo 100% urimelig... Har du eller dOttir en alvorlig sykdom eller noe slikt? Om ikke må du sende mannen en tur til psyk/olog/iater... Han må jo lide av helt ekstrem separasjons-angst eller noe slikt... 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Okey, spør om han kan bli med? Mannen min er også sånn, og jeg får sjeldent spurt hvorfor fordi han blir sur 😅 Men her ville jeg snakket rolig med ham og bedt ham forklare hva han er bekymret for (ikke anklagene), si at du forstår og si at det er veldig viktig for deg, men du vil gjerne ta med barnet da du er mammaen 😊 Anonymkode: 240c8...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke han også bli med ? Anonymkode: ea589...98c Han har tre særkullsbarn som er hos oss nå. Om alle skal dra vil det koste rundt 7000 med hotell og reise for alle og det har han ikke råd til nå. Om jeg drar alene med barnet vårt så bor vi gratis hos min venninne men det er ikke plass til alle der. Når jeg prøver å sette hardt mot hardt å si jeg syntes det er utrolig urettferdig å nekte meg å dra og at jeg evt bare får betale for alle, så vil han i grunn ikke det heller og sier det er sløsing av penger. Anonymkode: d994e...c15 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere sammen eller skilt? Synes det høres helt sykt ut.. Man trenger da ikke å være limt sammen som familie når barnet er så gammelt. Synes noe høres veldig galt ut i deres forhold når man begynner å forby den ene å gjøre ditten eller datten. Du får si han får være med eller godta det. Anonymkode: 3bb63...853 Vi er sammen. Jeg har sagt det. Da sier han vel bare at alt kommer til å forandre seg om jeg bare drar med henne mot hans vilje. Anonymkode: d994e...c15
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 Jeg synes sånt som det der er utrolig merkelig. Jeg har reist både hit og dit med mine to fra de var babyer, både til venninner i andre byer, samt til barnevennlige hoteller rundt om i landet. Mannen har kanskje vært på jobbreise eller hatt mye å gjøre på jobben, så han har naturlig nok ikke blitt med. Flere år på rad har jeg tatt dem med til Sverige eller Danmark, for å oppleve litt om sommeren i stedet for å sitte hjemme. Mannen kan godt gjøre det samme, da han elsker litt alenetid med dem. Noen ganger er alle sammen, noen ganger har vi et barn hver, noen ganger er begge barna med én voksen, og noen ganger er vi voksne på kjærestetur. Jeg hadde faktisk ikke tålt at mannen hadde ødelagt for de fine turene jeg hadde planlagt med barna; vi anser det som begges rett å få litt alenetid med barna. Vi unner hverandre det, helt uten at vi noen gang har diskutert oss frem til det. Det handler om å være raus og god mot den man elsker. Anonymkode: a7542...02d 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 Dere trenger parterapi ts. Anonymkode: 0b77b...a85 16
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 For en merkelig fyr. Hvor finner dere sånne? Anonymkode: dd7b6...5a5 22
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er sammen. Jeg har sagt det. Da sier han vel bare at alt kommer til å forandre seg om jeg bare drar med henne mot hans vilje. Anonymkode: d994e...c15 Spørr han om han er villig til å ødelegge familielivet sitt for at du ikke får besøke din familie. Anonymkode: 98d65...6e4 11
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har tre særkullsbarn som er hos oss nå. Om alle skal dra vil det koste rundt 7000 med hotell og reise for alle og det har han ikke råd til nå. Om jeg drar alene med barnet vårt så bor vi gratis hos min venninne men det er ikke plass til alle der. Når jeg prøver å sette hardt mot hardt å si jeg syntes det er utrolig urettferdig å nekte meg å dra og at jeg evt bare får betale for alle, så vil han i grunn ikke det heller og sier det er sløsing av penger. Anonymkode: d994e...c15 Han vil vel at barnet skal være med søskena da.. Kan ikke du reise alene Anonymkode: 965e6...c62
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #15 Skrevet 25. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil vel at barnet skal være med søskena da.. Kan ikke du reise alene Anonymkode: 965e6...c62 Det er ikke ett av argumentene han har brukt. De er hos oss veldig mye så at det skal være noe stort savn at hun er borte to dager tviler jeg på, de syntes vel heller det til tider er litt slitsom med ett lite søsken i trassalderen. Anonymkode: d994e...c15 4
regine Skrevet 25. juni 2020 #16 Skrevet 25. juni 2020 Du er voksen, du kan da vel bare fortelle mannen at sånn blir det denne gangen, fordi det er upraktisk at alle reiser og fordi han nekter å betale for seg og sine. Du ønsker å treffe din bestemor, som helt sikkert også vil treffe sitt oldebarn - og det skal han nekte dere bare fordi?? 15
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #17 Skrevet 25. juni 2020 Han vil ha deg hjemme som hushjelp og barnepasser?? Anonymkode: 0eb21...ee4 21
Jytte Skrevet 25. juni 2020 #18 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han har tre særkullsbarn som er hos oss nå. Om alle skal dra vil det koste rundt 7000 med hotell og reise for alle og det har han ikke råd til nå. Om jeg drar alene med barnet vårt så bor vi gratis hos min venninne men det er ikke plass til alle der. Når jeg prøver å sette hardt mot hardt å si jeg syntes det er utrolig urettferdig å nekte meg å dra og at jeg evt bare får betale for alle, så vil han i grunn ikke det heller og sier det er sløsing av penger. Anonymkode: d994e...c15 Aha, så han vil ikke være alene med sine barn. Du må være med på å dra lasset? Dra du og ta med deg datteren. 16
Reveenka Skrevet 25. juni 2020 #19 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er sammen. Jeg har sagt det. Da sier han vel bare at alt kommer til å forandre seg om jeg bare drar med henne mot hans vilje. Anonymkode: d994e...c15 Er ikke alt forandret allerede? Når han setter ultimatum og uttrykker det er hans vilje som skal trumfe alt i familien? Uansett utfall av denne konflikten burde dere ta turen til familievernkontoret ved første mulighet. 11
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #20 Skrevet 25. juni 2020 Da tar du barnet deres med deg og reiser. Du kommer til å angre om du ikke gjør det og bestemoren din dør. Dette forholdet kommer uansett ikke til å vare når han oppfører seg på denne måten. Han har et enormt behov for å kontrollere deg, prøver han å holde deg unna din familie? Han driver et psykisk spill med deg for å se hvor mye han kan herske over deg, vinner han denne vinner han garantert neste også. Anonymkode: 56b35...e17 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå