Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 19, og magen min har vært struttende og stor frem til i dag. 

Nå er den plutselig mye flatere? 🤔 

Virker som den bare over natten har "poppet" opp slik den har blitt lenger opp, men til gjengjeld mye flatere. Ser jo nesten ikke gravid ut lenger? 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: 33856...282

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å faktisk se gravid ut når man bare er 19 uker på vei? Jeg er over 5 uker lenger på vei enn deg og har fortsatt relativt flat mage, i hvert fall slik at den ser flat ut med klær på. Det er umulig å se at jeg er gravid enda. Kanskje du har vært oppblåst i det siste, og at fordøyelsen har blitt bedre?

Anonymkode: b3359...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har vært veldig oppblåst i tillegg til gravid ja 🙈 er veldig lett å bli det når man er gravid etter min erfaring. 😂

Anonymkode: abcb8...de7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å faktisk se gravid ut når man bare er 19 uker på vei? Jeg er over 5 uker lenger på vei enn deg og har fortsatt relativt flat mage, i hvert fall slik at den ser flat ut med klær på. Det er umulig å se at jeg er gravid enda. Kanskje du har vært oppblåst i det siste, og at fordøyelsen har blitt bedre?

Anonymkode: 

Har ikke vært plaget med luft, heldigvis. 

Virker som magen tidligere har vært veldig definert til nedre region, men nå plutselig blitt lenger og flatere. Tidligere har den vært under navelen, men nå strekker den seg over og buler liksom ikke lenger 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min varierer litt i størrelse, men jeg sliter litt med forstoppelse og treg mage. Så her er det bæsj som gjør det 🙈

Og om det er vanlig med mage når man «bare» er 19 uker på vei? Like vanlig som å ikke ha det, tenker jeg. Med første poppa magen plutselig ut på den tiden. Nå er jeg gravid med nr. 2, og har hatt synlig mage siden uke 15 eller noe... Er 25 uker nå, og magen er stooor!

Anonymkode: bb4fd...b3c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 30 og magen min er også flatt 😅 ser nesten bare lubben ut men ikke gravid. Hadde også en rund gravid mage rart at den har blitt flatt 🙄

Anonymkode: 4d68e...057

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er veldig vanlig😅. Men kanskje ikke kjempe vanlig for førstegangs fødende.. men litt mage er det vanlig å ha. Jeg er 3 gangs fødende og hadde goood mage i uke 19. Nå er jeg i uke 29 og er diiiger😅

Anonymkode: 1b245...bec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vanlig å se gravid ut i uke 19..

Anonymkode: 89ac0...ad6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Magen kan nok variere litt i forhold til hvilken og hvor mye mat man har spist, også i forhold til luft og tømminger. Magen kan også endre seg litt ut i fra hvordan barnet ligger inni der, kanskje har barnet snudd seg? 

Å ja det er vanlig å ha mage i uke 19, alle mager er forskjellige! Jeg har brukt gravidbukser siden uke 20, jeg har venner som startet i uke 12 og andre som har startet nærmere uke 30. Så denne babymagen er det ingen fasit på. 

Anonymkode: 3149a...c59

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan babyen ligger har også en del å si på fasongen på magen. Om babyen ligger veldig rett-opp-og-ned, langs ryggsøylen, vil man gjerne ha "flatere" mage enn om babyen ligger på skrå utover. 

Jeg hadde veldig "flat" mage hele svangerskapet, men høyt sf-mål. Antageligvis fordi babyen lå helt rett opp/ned. 

Anonymkode: bf9c1...7cc

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan babyen ligger har også en del å si på fasongen på magen. Om babyen ligger veldig rett-opp-og-ned, langs ryggsøylen, vil man gjerne ha "flatere" mage enn om babyen ligger på skrå utover. 

Jeg hadde veldig "flat" mage hele svangerskapet, men høyt sf-mål. Antageligvis fordi babyen lå helt rett opp/ned. 

Anonymkode: bf9c1...7cc

Dette gir en god forklaring og passer godt til beskrivelsen av endring av fasong på magen min😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...