AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Jeg har en to uker gammel baby som ikke sover på dagtid. Kanskje en dupp på 15 minutter her og der, men det er urolig søvn. På natta sover hun gjerne 2-3 timer om gangen. Jeg er så utslitt! Jeg ser jo at hun er trøtt etter måltidene - og jeg bysser, koser, har henne i armene, prøver alt. Lar henne sove litt, om hun skulle sovne, legger henne i babynestet - ti minutter etter våkner hun. Så i mellomtiden løper jeg maraton for å få spist selv, koke flasker, sette på vask. Kan og tilføye at hun er ekstrem "med" og aktiv når hun er våken. Ikke av misnøye, men mye fekting, lyder og styrer. Hun har og begynt å plutselig ville spise hver andre time, da 90ml. Og jeg gjør ikke noe annet enn å mate, bysse og telle ned timer til samboer kommer hjem. Har dere noen tips? Anonymkode: 55eae...286
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 Min kunne ikke flyttes på om han sovnet, og han sov kun enten PÅ meg, eller i vogn i konstant fremovertrilling ute (gikk ikke an å trille på stedet hvil, gikk ikke an å trille og rugge inne...). Så har du prøvd å ikke legge ham fra deg, men heller bare la ham sove på deg? Eller trille? Eller prøvd å la henne sove i bæresjal? Og ja, jeg også gjorde ikke annet enn å mate, bysse, og telle timer.. hatet mammapermen.. Så du er ikke alene, det er nok ganske mange som har det likt (jeg kjenner flere..). Anonymkode: 12e2e...615 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min kunne ikke flyttes på om han sovnet, og han sov kun enten PÅ meg, eller i vogn i konstant fremovertrilling ute (gikk ikke an å trille på stedet hvil, gikk ikke an å trille og rugge inne...). Så har du prøvd å ikke legge ham fra deg, men heller bare la ham sove på deg? Eller trille? Eller prøvd å la henne sove i bæresjal? Og ja, jeg også gjorde ikke annet enn å mate, bysse, og telle timer.. hatet mammapermen.. Så du er ikke alene, det er nok ganske mange som har det likt (jeg kjenner flere..). Anonymkode: 12e2e...615 Jeg har prøvd vogna, men er som du sier - på trilletur sover hun, men våkner med en gang vi er hjemme. Prøvd å trille på verandaen og i stua, men det nytter ikke 🙈 Ja, regner med de fleste har det sånn i permisjonen - men kjenner meg bare så utslitt og litt alene. Anonymkode: 55eae...286
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en to uker gammel baby som ikke sover på dagtid. Kanskje en dupp på 15 minutter her og der, men det er urolig søvn. På natta sover hun gjerne 2-3 timer om gangen. Jeg er så utslitt! Jeg ser jo at hun er trøtt etter måltidene - og jeg bysser, koser, har henne i armene, prøver alt. Lar henne sove litt, om hun skulle sovne, legger henne i babynestet - ti minutter etter våkner hun. Så i mellomtiden løper jeg maraton for å få spist selv, koke flasker, sette på vask. Kan og tilføye at hun er ekstrem "med" og aktiv når hun er våken. Ikke av misnøye, men mye fekting, lyder og styrer. Hun har og begynt å plutselig ville spise hver andre time, da 90ml. Og jeg gjør ikke noe annet enn å mate, bysse og telle ned timer til samboer kommer hjem. Har dere noen tips? Anonymkode: 55eae...286 Hva om du ikke legger henne i babynestet, og bare lar henne sove oppå deg en periode? Anonymkode: 7fbec...aa0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Gutten vår måtte sove på oss på dagtid til han var ca 4 mnd. Merkelige greier. Og slitsomt! Gjør klart sånn at du har noe å drikke, samt fjernkontroller. Høres veldig ut som vår. Ekstremt våken for alderen, og veldig urolig søvn. Det kommer til å gå over, men jeg tror du får det lettere akkurat nå hvis du bare lar henne sove på deg. Anonymkode: fde55...0de
iansak Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Baby 1: sov kun på oss i 10 månder baby 2: sov kum på Oss i 2 det blir bedre baby trenger nærhet hen er jo vant til å være i magen det går seg til. Før du vet ordet sv det har du en 1 åring som ikke har tid til kos
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Høres kjent ut dette, det eneste som funket her var bæresjal. Da fikk jeg spist og gjort det aller nødvendigste. Du får ikke gjort så mye mer en det dessverre. Klarte å lirke henne ned i egen seng og vogn når hun ble 3 mnd men det er fortsatt ikke mye søvn. Men våkenperiodene er desto morsommere! Anonymkode: 6c4de...334
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd vogna, men er som du sier - på trilletur sover hun, men våkner med en gang vi er hjemme. Prøvd å trille på verandaen og i stua, men det nytter ikke 🙈 Ja, regner med de fleste har det sånn i permisjonen - men kjenner meg bare så utslitt og litt alene. Anonymkode: 55eae...286 Jeg likte heldigvis å gå på trilletur, og syntes det var godt å få mosjon og frisk luft. Så jeg trillet godt over milen hver dag når han skulle sove. Men ja, litt drit når været var helt forjævlig.. Anonymkode: 12e2e...615
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg likte heldigvis å gå på trilletur, og syntes det var godt å få mosjon og frisk luft. Så jeg trillet godt over milen hver dag når han skulle sove. Men ja, litt drit når været var helt forjævlig.. Anonymkode: 12e2e...615 Det handler jo ikke om å trives eller ikke trives med å trille, det handler om at man selv trenger et kvarter søvn eller en dusj kanskje Anonymkode: a8d49...125 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 Er ikke alle babyer slik? Mine har i hvert fall krevd konstant underholdning, kun sovet på en av oss og sovet lite. Vi har prøvd det meste. Bæretøy og en god dose tålmodighet er det nærmeste en løsning jeg har kommet. Nå har ikke mine likt vogn heller før de ble en del større. Måtte alltid ha med bæretøy fordi det ble nesten alltid krise på tur. Anonymkode: 5231c...714
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en to uker gammel baby som ikke sover på dagtid. Kanskje en dupp på 15 minutter her og der, men det er urolig søvn. På natta sover hun gjerne 2-3 timer om gangen. Jeg er så utslitt! Jeg ser jo at hun er trøtt etter måltidene - og jeg bysser, koser, har henne i armene, prøver alt. Lar henne sove litt, om hun skulle sovne, legger henne i babynestet - ti minutter etter våkner hun. Så i mellomtiden løper jeg maraton for å få spist selv, koke flasker, sette på vask. Kan og tilføye at hun er ekstrem "med" og aktiv når hun er våken. Ikke av misnøye, men mye fekting, lyder og styrer. Hun har og begynt å plutselig ville spise hver andre time, da 90ml. Og jeg gjør ikke noe annet enn å mate, bysse og telle ned timer til samboer kommer hjem. Har dere noen tips? Anonymkode: 55eae...286 Bæretøy og gå en lang tur! Vedder hun sover seg gjennom det hele De vil bare være nær. De pleier ikke sove uten kroppskontakt 2 uker gamle. Bæretøy er fantastisk! De lan sove i 4-5 timer og man kan se Netflix, spise mat, drikke, sitte og slappe av etc. Eneste man ikke kan er vel strengt tatt varm drikke og en skikkelig dusj. Jeg brukte sjal Med største og close caboo med minste, anbefales! Så får babyen søvnen sin ig du kan spise og koke flakser - samtidig! Anonymkode: 891d6...c15
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alle babyer slik? Mine har i hvert fall krevd konstant underholdning, kun sovet på en av oss og sovet lite. Vi har prøvd det meste. Bæretøy og en god dose tålmodighet er det nærmeste en løsning jeg har kommet. Nå har ikke mine likt vogn heller før de ble en del større. Måtte alltid ha med bæretøy fordi det ble nesten alltid krise på tur. Anonymkode: 5231c...714 Nei, alle babyer er ikke slik. Har brukt bæretøy på min kanskje 3-4 ganger ila de første ukene når han ikke roet seg. Ellers godtar han egen seng, vogn, vugge, bilstol, whatever. Koser seg også alene på babygym og i vippestol. Utrolig takknemlig! Anonymkode: dfb40...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 Jeg må nok få kjøpt meg et bæresjal, ja! Trilletur er fint og koselig det altså, men etter keisersnitt, blodtap og flere blodoverføringer - så er det begrenset hvor mye jeg orker enda😶 Ts Anonymkode: 55eae...286 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 På 25.6.2020 den 21.16, AnonymBruker skrev: Det handler jo ikke om å trives eller ikke trives med å trille, det handler om at man selv trenger et kvarter søvn eller en dusj kanskje Anonymkode: a8d49...125 Vippestol ❤️ Lur blir det nok ikke på deg, men en (kjapp) dusj kan du kanskje få til! Close caboo og yogaball har fungert delvis her. Anonymkode: 7400f...865 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Sånn var min og, begynte å sove på natta rundt året. Hjalp verken med vogn, bæresele, bilkjøring, osv. Føler ikke at jeg sov på det året 🙈 Måtte dusje med baby i vippestol utenfor dusjen. Anonymkode: b8dac...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå