Gå til innhold

Norge åpner for reiser til/fra EU/Schengen 15. juli

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Folk rundt meg kan dø av kreft, ulykker ol, det er ikke slik at alle enten dør av korona eller sovner stille inn med et smil når de er 99 år. Men det virker som om mange tror at døden ble oppfunnet i mars. 

Anonymkode: 169eb...5d6

Nettopp! Det er faktisk en av tingene jeg er mest spent på den dagen vi forhåpentligvis er gjennom dette. Kommer det til å bli like mye redsel rundt andre sykdommer? Livsstilssykdommer er vel det vi mest sannsynlig ender opp med de fleste av oss, og så kommer kanskje en influensa på toppen og gjør det av med oss. Kommer vi til å få se lister over dagens hjerteinfarkt øverst på vg når corona er borte? Kanskje det som skal til for å skremme folk til et bedre kosthold? 

Anonymkode: ee7e5...fd5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er faktisk en av tingene jeg er mest spent på den dagen vi forhåpentligvis er gjennom dette. Kommer det til å bli like mye redsel rundt andre sykdommer? Livsstilssykdommer er vel det vi mest sannsynlig ender opp med de fleste av oss, og så kommer kanskje en influensa på toppen og gjør det av med oss. Kommer vi til å få se lister over dagens hjerteinfarkt øverst på vg når corona er borte? Kanskje det som skal til for å skremme folk til et bedre kosthold? 

Tror vi snart er tilbake til normalen hvor hovedsakene blir flått-alarm, morderveps, kjendiser osv.

Av de store nettavisene er det bare VG som har dødstall godt synlig på forsiden. Nrk, Dagbladet og Aftenposten har alle fjernet døds og smittetallene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Krantz95 said:

Tror vi snart er tilbake til normalen hvor hovedsakene blir flått-alarm, morderveps, kjendiser osv.

Av de store nettavisene er det bare VG som har dødstall godt synlig på forsiden. Nrk, Dagbladet og Aftenposten har alle fjernet døds og smittetallene.

Å, jeg savner sånne ord. Sjokkbrekk, nakensjokk osv. Gode gammeldagse agurknyheter. Men det har foreløpig ikke gått så langt at jeg savner kjendisene. 😄 Vi har vel ikke så mange koronarammede kjendiser her hjemme enda, som avisene kan kaste seg over. Andre land har jo kunnet varte opp med Tom Hanks, fyrst Albert, og selveste prins Charles. Og Boris da, men han ba jo strengt tatt om det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Krantz95 skrev:

Vi får se. I starten var det de helsemessig skjøreste som ble smittet og døde. Nå er det flere og flere unge som blir smittet. Og de dør sjelden.

Njaa, nå er det jo sånn at viruset ikke har gått runden gjennom hele USA ennå. Kyststatene begynner nok å bli ferdige, men i sørstatene og midtvesten er det nok fortsatt mange skrøpelige å ta av....

Anonymkode: 19ff3...f60

AnonymBruker
Skrevet
På 26.6.2020 den 10.20, Krantz95 skrev:

Har du ikke fått med deg at smitten er på rask vei tilbake i hele Europa?

Det er faktisk motsatt. Smitten øker raskt i 30 europeiske land. Nok et eksempel på lettvinte, feilaktige påstander fra @Krantz95

https://www.tv2.no/nyheter/11516448/

Anonymkode: 25414...069

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke akkurat unison enighet på kg, så tror heller jeg følger regjeringen.

Da regner jeg med du har fått med deg at Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land.

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/RRv9v5/nakstad-bekymret-for-syden-utfart-folk-boer-tenke-seg-om

Anonymkode: e668e...5bc

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da regner jeg med du har fått med deg at Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land.

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/RRv9v5/nakstad-bekymret-for-syden-utfart-folk-boer-tenke-seg-om

Denne saken er fra før de nye reiserådene, som gir flere unntak. Nøyaktig hvilke blir klart 10. juli. Hvis du leser den saken du linker til, er det allerede unntak for nordiske land minus Sverige, og snart kommer flere på listen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Neppe så mye som vi taper på å ikke slippe utenlandske turister inn. Og hvorfor skal vil til en hver tid forholde oss til hva som er best for Norge? Kanskje noen ønsker å støtte reiselivet i mye verre rammede land også? Vi bor og skatter i Norge, det betyr ikke at det er forbudt å legge igjen penger også i andre land noen få dager i året. 

Å slippe inn smittebefenkte utenlandske turister vil koste en formue når det gjør at vi må stenge ned igjen. Det hjelper heller ikke på de allerede lange sykehuskøene hvis vi får en ny bølge og alle ressurser må fokuseres på å unngå å spre corona i sykehusene igjen.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Å slippe inn smittebefenkte utenlandske turister vil koste en formue når det gjør at vi må stenge ned igjen. Det hjelper heller ikke på de allerede lange sykehuskøene hvis vi får en ny bølge og alle ressurser må fokuseres på å unngå å spre corona i sykehusene igjen.

Vi skal bare slippe inn folk fra andre land med lav smitte, og vurdere hvilke land fortløpende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi skal bare slippe inn folk fra andre land med lav smitte, og vurdere hvilke land fortløpende.

Nesten ingen har så lav smitte som oss, og i noen av landene som har kuttet i tiltakene har det allerede begynt å stige igjen.

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, Krantz95 said:

Det føles helt uvirkelig og sykt digg!!! 🙂 🙂 🙂 Jeg har enda ikke klart å ta det helt innover meg 🙂 🙂 🙂 Er helt i hundre nå 🙂 🙂 

Skal feire med pils og pizza i kveld!!!

Regner med du er stolt ja. Det er bare så jævla synd at du ikke jobber i en posisjon hvor du kunne brukt din overveldende ekspertise til å faktisk hjelpe verden. Lett å være etterpåklok, naturligvis, men neste gang må du ta ansvar. Ellers så er du like skyldig selv.

Anonymkode: aeea4...4d5

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du er stolt ja. Det er bare så jævla synd at du ikke jobber i en posisjon hvor du kunne brukt din overveldende ekspertise til å faktisk hjelpe verden. Lett å være etterpåklok, naturligvis, men neste gang må du ta ansvar. Ellers så er du like skyldig selv.

Etterpåklok? Vi var mange som var mer redd for hysterikerne enn coronaen. 

Anonymkode: 347ef...4cb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Etterpåklok? Vi var mange som var mer redd for hysterikerne enn coronaen. 

Anonymkode: 347ef...4cb

Jeg vet ikke deres synspunkter, så de kan jeg ikke uttale meg om, men den brukeren jeg svarte vet jeg holdningene og synspunktene til, for de har han smurt utover KG siden mars.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er synd. Norge ville spart mange milliarder hvis vi hadde åpnet skolene rett etter påske slik jeg ville. Det er ikke etterpåklokskap. Min klokskap ligger langt foran myndighetenes 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Ja, det er synd. Norge ville spart mange milliarder hvis vi hadde åpnet skolene rett etter påske slik jeg ville. Det er ikke etterpåklokskap. Min klokskap ligger langt foran myndighetenes 🙂 

Du er så uvitende. Ser du kun nyheter på vg og nrk? Får du ikke med deg nyheter fra hele verden? Økonomien er på bristepunktet, smittetalla øker i mange land nå. De stenger ned igjen flere steder i USA. Slutt å glorifiser denne pandemien. Reise inn/ut burde vært forbudt ut året. 

Anonymkode: 36784...968

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomien er på bristepunktet, smittetalla øker i mange land nå. De stenger ned igjen flere steder i USA. Slutt å glorifiser denne pandemien. Reise inn/ut burde vært forbudt ut året. 

Anonymkode: 36784...968

Økonomien er på bristepunktet stort sett på grunn av myndighetenes alt for strenge tiltak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Krantz95 skrev:

Din type uvitenhet er skremmende fordi du tydeligvis tror at du er smartere enn alle andre, samtidig dom du tar feil i det meste.

Det er pandemien som koster milliarder - ikke tiltakene i seg selv.

Uten tiltakene ville vi hatt ukontrollert spredning, noe som i seg selv ville påvirket den økonomiske adferden. Økonomien ville krasjet uansett - det er uunngåelig. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Krantz95 skrev:

Økonomien er på bristepunktet stort sett på grunn av myndighetenes alt for strenge tiltak.

Det er feil.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er pandemien som koster milliarder - ikke tiltakene i seg selv.

Uten tiltakene ville vi hatt ukontrollert spredning, noe som i seg selv ville påvirket den økonomiske adferden. Økonomien ville krasjet uansett - det er uunngåelig. 

Nå snakket jeg om skolene. Smitten har ikke økt etter at skolene åpnet. Ergo var det ikke nødvendig å holde dem stengt etter påske.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Nå snakket jeg om skolene. Smitten har ikke økt etter at skolene åpnet. Ergo var det ikke nødvendig å holde dem stengt etter påske.

Har du barn? Har du hatt hjemmeskole og hjemmekontor? Nei? Vel hold tåta på noe du ikke vet noe om... Faktisk, du trenger ikke å uttale deg om korona i det heletatt. 

Anonymkode: 09fdf...4ae

• Opprett ny...