AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #101 Skrevet 27. juni 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg stoler på myndighetene. Hadde det vært dumt å gjøre ville de ikke åpnet for det. Anonymkode: 3ba18...9ac Norge har ikke et generelt forbud mot basehopping heller. Anonymkode: e668e...5bc 1
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #102 Skrevet 27. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sitter med grafene dine og har et helt urealistisk bilde av hva det betyr å gå gjennom korona. Du ser bare på dødstallene? Du har tydeligvis ikke noen som er rammet av korona i din omgangskrets. Folk som blir sykmeldte i månedsvis med hoste og utmattelse etter korona. Folk som har ligget i koma i flere uker og våkner opp til et års opptrening og livsvarig svekket hukommelse. Jeg snakker ikke om gamle folk her heller. Det er mange arbeidsverk og mye livskvalitet som går tapt. Men bare fordi det ikke har rammet deg og de rundt deg ennå, så skjønner du det ikke. Anonymkode: bc866...661 Du snakker om koronaen på individnivå og jeg på verdensnivå. Det er to helt forskjelllige diskusjoner og perspektiver. Graver man seg ned i enkeltsjebner skjønner jeg godt det kan være vanskelig å se det store bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #103 Skrevet 27. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må noe være forbudt for at du skal forstå at man bør prøve å unngå å gjøre det? Retningslinjene er at man ikke skal utsette seg for unødvendig smitterisiko. Det burde ikke være nødvendig å forklare voksne mennesker hvorfor. Anonymkode: e668e...5bc Det er mye farligere for landet vårt at alle burer seg inne og slutter å bruke penger. Men det er nok litt vanskelig for en del å forstå at oljefondet faktisk ikke er en utømmelig pengebinge. De samme kommer nok til å hyle den dagen vi må stramme enda mer i tilbudet til eldreomsorgen og vi ikke kan gi de dyreste kreftmedisinene. Men de har jo tross alt ikke dødd av korona, så det er vel ikke så farlig med dem. Anonymkode: d267c...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #104 Skrevet 27. juni 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Mange pålegger seg strengere restriksjoner enn nødvendig. Det er nok på grunn av all skremmingen fra myndigheter, media og WHO. De fokuserer alt for mye på det negative. De siste dagene har f.eks. WHO gått ut flere ganger med at USA har rekordmange smittede. Og nettavisene henger seg på... Dagbladet skriver f.eks. at USA er det værste smittelandet, men USA ligger faktisk på 12. plass når det gjelder smittede og på 9. plass når det gjelder døde... Daglige døde i USA har også gått nedover i lange tider. Men det er det ingen som skriver om. WHO puttet også Sverige på en liste over land hvor smitten øker e.l., men når Sverige sa fra, så trakk WHO dette tilbake. WHO tok feil. Nesten så man kan tro har gått politikk i dette viruset... Virker som det er om å gjøre å dytte mest mulig frykt inn i befolkningen i verden. Om de vrir fakta litt betyr ikke noe, så lenge de kan skremme mer er det greit... Hva er grunnen til at det er så stort fokus på å skremming og det negative? Hva er egentlig agendaen deres? Den grafen ser jo hyggelig ut. Det den ikke viser er at USA har en bratt stigning i smitte de siste to ukene, som selvfølgelig kommer til å påvirke dødstallene om noen uker. Anonymkode: 25414...069
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #105 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den grafen ser jo hyggelig ut. Det den ikke viser er at USA har en bratt stigning i smitte de siste to ukene, som selvfølgelig kommer til å påvirke dødstallene om noen uker. Anonymkode: 25414...069 Vi får se. I starten var det de helsemessig skjøreste som ble smittet og døde. Nå er det flere og flere unge som blir smittet. Og de dør sjelden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #106 Skrevet 27. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mye farligere for landet vårt at alle burer seg inne og slutter å bruke penger. Anonymkode: d267c...cfc Norge tjener på at flest mulig ikke reiser til utlandet og bruker pengene sine der i stedet for her. Anonymkode: e668e...5bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #107 Skrevet 27. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Norge har ikke et generelt forbud mot basehopping heller. Anonymkode: e668e...5bc Nemlig.. Og folk basehopper med god samvittighet om de ønsker det. Det forventes ikke at de dropper det på grunn av din personlige frykt for basehopping... Anonymkode: 3ba18...9ac 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #108 Skrevet 27. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nemlig.. Og folk basehopper med god samvittighet om de ønsker det. Det forventes ikke at de dropper det på grunn av din personlige frykt for basehopping... Anonymkode: 3ba18...9ac Et eller annet syntes du vel at du måtte svare. Er det smart å drive med basehopping? Er det veldig smittsomt? Anonymkode: e668e...5bc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #109 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, Krantz95 skrev: Vi får se. I starten var det de helsemessig skjøreste som ble smittet og døde. Nå er det flere og flere unge som blir smittet. Og de dør sjelden. Dokumentasjon? Anonymkode: 25414...069
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #110 Skrevet 27. juni 2020 On 6/25/2020 at 3:21 PM, Krantz95 said: Da gikk det som jeg har varslet i mange tråder her på KG helt siden midten av mai. Jeg fikk selvfølgelig rett 🙂 Shit, gratulerer! Fytti rakkern, hvordan føles det??? 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 Anonymkode: aeea4...4d5 2
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #111 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dokumentasjon? Anonymkode: 25414...069 Det sier seg selv at de mest mottakelige og allerede syke dør først.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #112 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Det sier seg selv at de mest mottakelige og allerede syke dør først. Du tar helt feil. Det var spreke skiturister... Nå har vi jobbet lenge for å beskytte de som er i risiko (ca 1.5 millioner mennesker). Anonymkode: 09fdf...4ae
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #113 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Shit, gratulerer! Fytti rakkern, hvordan føles det??? 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 😄😄 Anonymkode: aeea4...4d5 Det føles helt uvirkelig og sykt digg!!! 🙂 🙂 🙂 Jeg har enda ikke klart å ta det helt innover meg 🙂 🙂 🙂 Er helt i hundre nå 🙂 🙂 Skal feire med pils og pizza i kveld!!! 1
Krantz95 Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #114 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tar helt feil. Det var spreke skiturister... Nå har vi jobbet lenge for å beskytte de som er i risiko (ca 1.5 millioner mennesker). Anonymkode: 09fdf...4ae Det var nytt for meg. Det har dødd 249 personer i Norge. Snittalder er vel 82 år. Visste ikke at skituristene var så gamle, men nå har ikke jeg vært i alpene da.... 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #115 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: Det sier seg selv at de mest mottakelige og allerede syke dør først. Det sier seg selv at det fortsatt finnes millioner av gamle og syke igjen i USA. Vås som vanlig fra deg. Anonymkode: 25414...069
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #116 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar helt feil. Det var spreke skiturister... Nå har vi jobbet lenge for å beskytte de som er i risiko (ca 1.5 millioner mennesker). Anonymkode: 09fdf...4ae De døde da ikke. Mange av dem hadde heller ikke symptomer. Anonymkode: 169eb...5d6 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #117 Skrevet 27. juni 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: de som reker hele norge på langs med hele familien som kladder og tafser på alt på hvert eneste sted de besøker. Menger seg med alt mulig andre folk som kladder og tafser på alt. Unger som blir sjuke. De risikerer å spre korona langs masse småsteder gjennom hele Norge fordi de på død og liv ville ha en ferie. Anonymkode: a7fc4...926 Nå har jo myndighetene reklamert ganske så heftig for at de VIL vi skal reise rundt i Norge i sommer, da. Selv skal jeg ikke det, ikke pga smitte, men fordi det er for dyrt og tungvint når man ikke har bil. 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal vi pålegge oss selv strengere regler enn det som er retningslinjene? Anonymkode: 3ba18...9ac Det har jeg også lurt på. 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser en haug med folk som pålegger seg selv og andre strengere restriksjoner enn myndighetene anbefaler, fordi de selv er redde og mener det er lurt. (Forøvrig samme situasjon vi hadde i mars/april da folk påstod vi hadde nærmest portforbud og kjeftet ned folk som jogget, gikk tur, var på kjøpesenter, handlet mat oftere en annen hver uke). Så nei, jeg forstår ikke hvorfor jeg skal følge dine selvpålagte regler. Jeg følger myndighetenes til en hver tids gjeldene regler. Anonymkode: 3ba18...9ac Ja, dette ser jeg til stadighet her. Det er selvsagt ingenting i veien for å pålegge seg selv strengere restriksjoner enn myndighetene ber om, men man kan holde seg for god til å kjefte på folk som følger retningslinjene. Men hvem sine regler skal man følge hvis ikke myndighetenes. Det er ikke akkurat unison enighet på kg, så tror heller jeg følger regjeringen. 9 hours ago, AnonymBruker said: Norge tjener på at flest mulig ikke reiser til utlandet og bruker pengene sine der i stedet for her. Anonymkode: e668e...5bc Neppe så mye som vi taper på å ikke slippe utenlandske turister inn. Og hvorfor skal vil til en hver tid forholde oss til hva som er best for Norge? Kanskje noen ønsker å støtte reiselivet i mye verre rammede land også? Vi bor og skatter i Norge, det betyr ikke at det er forbudt å legge igjen penger også i andre land noen få dager i året. Anonymkode: ee7e5...fd5 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #118 Skrevet 27. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: . Men bare fordi det ikke har rammet deg og de rundt deg ennå, så skjønner du det ikke. Anonymkode: bc866...661 Det ble sagt tidlig i pandemien at man tar ikke en epidemi på alvor før man kan sette et ansikt på ofrene. (Altså at noen kjente blir rammet) Det stemmer tydeligvis for mange. Anonymkode: 141cc...7fa
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #119 Skrevet 27. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det ble sagt tidlig i pandemien at man tar ikke en epidemi på alvor før man kan sette et ansikt på ofrene. (Altså at noen kjente blir rammet) Det stemmer tydeligvis for mange. Anonymkode: 141cc...7fa Jeg har mistet flere slektninger til influensa, tror ikke det hadde vært tyngre å miste dem til korona. Tipper det blir veldig mange flere som tar influensavaksinen til vinteren, nå som det også endelig har kommet litt fokus rundt en sykdom som tar mange liv hver sesong. En annen grunn er jo at man nå blir sett på med raseri om man hoster. Så det gjelder å unngå det som unngås kan. Anonymkode: ee7e5...fd5 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #120 Skrevet 27. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble sagt tidlig i pandemien at man tar ikke en epidemi på alvor før man kan sette et ansikt på ofrene. (Altså at noen kjente blir rammet) Det stemmer tydeligvis for mange. Anonymkode: 141cc...7fa Folk rundt meg kan dø av kreft, ulykker ol, det er ikke slik at alle enten dør av korona eller sovner stille inn med et smil når de er 99 år. Men det virker som om mange tror at døden ble oppfunnet i mars. Anonymkode: 169eb...5d6 5
Anbefalte innlegg